Fyllecell
Fy fan, hamnade i fyllecell inatt, skitkul att försöka sova med lyset tänt och sånt skit. Man skulle skriva på nåt papper när man lämnade skiten, nån som vet vad det är för skit man skriver på? Uppfattade inte det, släppte mig 06.00 och första tåget gick hem nyss, skitkul. De snackade nåt om att man inte fick köra bil eller nåt sånt tjafs
http://duckdown82.tumblr.com/
Det är för att kvittera ut dina saker osv. Annars är det det sista du hör från dem sålänge det inte händer upprepade gånger eller din länsstyrelse vill göra en utredning på huruvida du är lämplig för att köra bil osv. Men det är nog lugnt. En gång är ingen gång.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lob papper... lagen om omhändertagande av berusad person eller nått sånt. sånt som gör att länstyrlsen börjar jiddra om körkortstillstånd och sånt. inte alls så roligt. leder till pissprov och liknade om du har lite oflyt.
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Första gången brukar det väl räcka med ett slags utredande samtal. Fast det beror väl helt på omständigheterna omkring ditt omhändertagande. Fast just pappret han skrev på innan han släpptes är väl säkert kvittensen på att han fått ut nycklar, plånbok osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det där är skevt, man skriver ju inte på nåt papper på saker som man har lämnat in, eller? "Ehm, jag hade en mobil okså?" "Finns ingen mobil härl." "Hm vafan jag är säker på att jag lämnade in min mobil, jag tänker inte skriva på detta innan jag får alla saker jag lämnat in" "Vill du tillbaka till cellen eller?"
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
De tömmer ju fickorna och plockar bälte+skor osv när du slängs in. Sen räknar de eventuella lösa pengar man hade på fickan och sen får man kvittera ut det. Man har ju en rätt värdelös förhandlingsposition iom att man blivit (antagligen) omhändertagen för att man är såpass berusad att man utgör en fara för sig själv. Har väl säkert hänt och händer att de civilanställda som jobbar i personintaget plockar på sig en liten slant ur den omhändertagnas ficka. För hur skulle man kunna vara säker på hur mycket pengar man hade egentligen.
Det bästa är att lyset måste vara tänt i cellen så man inte kan sova på den tunna jävla madrassen, och att man blir släppt 06.00 :)
När första tåget hem går klockan tio
eeh. dyngfull och madrass e ju allt helt lugnt. mariatorget har inga madrasser om man inte blir anhallen. och da ska man vara glad om du far en forsta dygnet....forsta taget kl tio? vart i helsike bor du?
Redaktionen
2009-04-05 14:32
första gången jag satt fick jag sitta med 5 andra, varav den ena var sjukt aggressiv och spottade på mig. så lyset tänt är väl inte hela världen?
namaste
Det är betydligt jobbigare att bli lobbad när man är i princip nykter (Druckit 2 öl). Finns inget mer frustrerande.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Ah jo, lyxigt värre med madrass. Som Åder säger, att dela cell med andra är inte roligt heller, vem spyr upp, vem pissar ner sig / cellen, vem ska leka aggro.
låter som du vill showa off lite duckdown f.ö så suger fyllecell & plitarna runt om är inget bättre
wow madrass, sånt har vi inte i malmö. hade tur dom släppte ut oss redan 12 på natten, bara o åka o hämta shiten man kastat i buskarna igen :D
man måste ju ha en jävla massa otur för att hamna i fyllecell. hur lyckas ni?
Moderator
2009-04-06 00:55
haha saknar den där gula galonkädda maddrassen. kylan är underbar o plastmuggen som stog där som man kunde få vatten i är jag förälskad i. MEN sätt inte upp maddrassen mot dörren så plitarna inte ser in i cellen, för då jävlar har du gjort ett misstag kan jag lova.
//TW
Moderator
2009-04-06 01:09
man måste ju ha en jävla massa otur för att hamna i fyllecell. hur lyckas ni? Man måste inte alltid vara kärnfysiker för att lyckas med bedriften att hamna i fyllecell. Oftast räcker det helt enkelt att vara på fel plats vid fel tidpunkt och med ett par uttråkade poliser lurandes bakom hörnet.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Man måste inte alltid vara kärnfysiker för att lyckas med bedriften att hamna i fyllecell. Oftast räcker det helt enkelt att vara på fel plats vid fel tidpunkt och med ett par uttråkade poliser lurandes bakom hörnet. Eller helt enkelt vara på en fotbollsmatch med någon maktgalen snut som vill passa på att ha en ursäkt för att avlägsna en från platsen.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
det segaste är ju att dom slänger ut för tidigt, sist tjatade jag om att få sova ett par timmar till. hell no, 0600 ska jag vagga hem, fortfarande full.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
HaHa..Tror fan att jag la mig under britsen för att det var så jävla ljust..
Fick sitta 24 timmar....vem fan e full så länge, det va inte jag iallafall.
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...
Showa off? Jo, det är ju så ballt att hamna i fyllecell
Nu är det ju i alla fall en bra historia. :)
Tror inte det hör till vanligheten att lobbade har svårigheter att sova när de väl hamnat i cellen.
Intressepenisen hårdnar!
Eller helt enkelt vara på en fotbollsmatch med någon maktgalen snut som vill passa på att ha en ursäkt för att avlägsna en från platsen. Eller om man råkar vara sjukt full ute på stan när polisen hittar en. Men det här med att släppas ut 0600 förstår jag inte, när jag blev intagen sov jag till 9, och bad om att få bli utsläppt, men dom vägrade låta mig gå ut förrns klockan var 11.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
Vad jag fått erfara och hört av vänner och bekanta är att minimum i en fyllecell vid intagning är 6 timmar, men lyckas man mot all förmodan uppehålla en alltför odräglig nivå eller är allmänt svinig så förlänger de till 8. Jag har även hört att de förlängt till 10 timmar.
Intressepenisen hårdnar!
hehe.. minns knapt nåt av min visit.. va fortfarande as pack när jag vakna..
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
man måste ju inte skriva på om man inte vill liksom-
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Överaskad jag blev att ModernDrunkard var först att skriva i tråden. =D
tur att jag var så jävla subbad när jag var där, och tur som fan att dom gick på att jag bara var full så jag slapp lämna pissprov, somnade och vaknade 3 ggr i den jävla cellen, men jag drömde sköna saker så det gjorde mig inte så mycket, synd bara på mina 7½ gram röka som dom snodde dom jävlarna!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Manel: Ja, visst är det märkligt att folk kommer ihåg om dom sov på madrass eller inte. Stackarna kan inte varit tillräckligt fulla. :)
Ja, visst är det märkligt att folk kommer ihåg om dom sov på madrass eller inte. Stackarna kan inte varit tillräckligt fulla. :) hahaha svar på tal!
//yde - fräsh trå'
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Pusherboy - Haha, Hur fan övertalade du dom om att inte testa dig när du hade skit på dig? :
Monsta! rökat är ju bevis nog för ringa narkotikabrott. onödigt o slösa pengar på ett pissprov när man redan har gjort sig skyldig.
ringa är knappt innehav och innehav är innehav. så om man åker på innnehav kan man ju inte åka på ringa innehav det säger ju sig sälvt..
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Är det här ett vanligt fenomen eller?
ZoO-Man vad snackar du om? det är ringa upp till 60g röka.
hmmmmmmmmmmmm, hur var nu detta t'nkt det är för övrigt bara upp till 50 g det är ringa. dom har ändrrat
Promotor
2009-04-09 17:32
respekt till dig!! Fyllecell är ganztuh!! För övrigt händer väl inte så mycket? förutom om du t.ex hamnar i rättegång för våld mot nån, eller vårdnadstvist eller nånting, kan det användas som argument för att du talar osanning :)
Fylleceller ja... Arresten i polishuset döljer många historier. Hamnade där en gång när jag var söndertrippad på syra. I flera timmar stod jag ut med en aspackad jätte (eller, tja, jag uppfattade honom som en jätte i det tillstånd som jag var i) som bankade på den blåa arrestdörren och skrek "Jag har inte gjort nåt!" Efter det hamnade jag i förhör med en överlöjligt feminim polis som med största sannolikhet var gay. Efter att ha fnittrat så tårarna rann, blev jag inlåst igen... =/ Pusherman> Dom tog 7 gubbar ifrån dig och tog inget pisseprov? Dina subbar gör dig slö, gubben.. =)
Amor Vincit Omnia
haha fan va jobbigt de måste varit o bli instängd på syra? således man inte får snetripp så kanske de e lugnt men ändå....
BAHA!
Jag hade faktiskt en smula roligt. Han jätten var faktiskt en riktig ball men totalt aspacka bonde från de skånska slätterna... HAHAHA!!
Amor Vincit Omnia
jag har suttit i fyllecell typ 10-12 gånger nånting, varje gång säger dom att detta kommer fucka upp mitt körkort o skit, men det har inte hänt någonting, det är inte olagligt att vara full!
konstigt att du inte fått göra leverprover pga körkort osv om du nu hamnat där så många gånger :S
BAHA!
Har man hamnat i fyllecell 10-12 gånger så måste man ju verkligen satsat på att hamna där? Varit ute och sladdat framför polisen med flit och grejer.
Intressepenisen hårdnar!
Jag satt dar i 5h pepparsprayad med 4pers och fick knappt skölja av mig, jag alskar piketen och plitarna. Ett tips bara. Man kan fa en filt(om de ar snalla) Be om 2, och lagg en pa madrassen(om de finns nagon) da nar dem ska tvatta scellen efter alla möjliga saker som hander darinne(folk pissar ner den,bajsar pa madrassen osv) sa kör de snabbt me en högtryckstvatt bara inte alltid sa frascht... Sen kan man saga att man ar diabetiker och blodsockret störtar nerat, sa kan man ev fa lite frukt(om de ar snalla). :)
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Bad du dem inte bara släcka lyset? För mig gjorde de det iaf..
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
-Serum- en vanlig fredagskväll:
SMÅLAND!
hahahahahaha det är typ jag :D
tur att jag var så jävla subbad när jag var där, och tur som fan att dom gick på att jag bara var full så jag slapp lämna pissprov, somnade och vaknade 3 ggr i den jävla cellen, men jag drömde sköna saker så det gjorde mig inte så mycket, synd bara på mina 7½ gram röka som dom snodde dom jävlarna! Så dom tog 7gram men du behövde inte pissa? Jo kanske ska berätta att jag är jultomten när vi ändå skriver här
-.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.-CarCe-.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,,.--.,
Finns flera som verkar hitta på här....
BAHA!