I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Drinkpriser

Övrigt - Blandat

2009-04-04 23:26

Drinkpriser

Tja!
fyller snart 18, o då vill man ju gärna ut o festa lite på de lokala pubarna/klubbarna.

dock är jag rätt fattig, så jag undrar vad drinkarna kostar på ett ungefär på pubarna och klubbarna. visst, det varierar nog en del beroende på var man bor, men kanske finns det vissa drinkar som är någorlunda lika i priset?
Själv bor jag i Jönköping, men ni från andra städer får gärna bidra med info om era lokala drinkrpiser.
vi bortser från att man kan förkröka eller dricka öl istället :)

I´m Scrammel, no not like scrambled eggs
I´m the weird strange dude with fucked up legs

2009-04-04 23:28
beror väl på vad du vill dricka också
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-04-04 23:47
Dom flesta barer/krogar/klubbar tar runt 15-40kr per cl, en drink består oftast av fyra eller sex cl. Vissa väljer även att ta extra betalt för whatever drinken blandas med.
Drinkar är dyrt.

Men ja. Be om en drinklista på stället och fråga även bartendern om han har en favorit. Det är kul att testa nya och att stå med en rosa drink och snegla på grabbgänget i hörnet.

2009-04-04 23:54
Drinkar är rätt jävla dyrt i längden. Fast vem fan bryr sig.

Shots + öl är oftast tillräckligt ändå hursomhelst.

2009-04-05 00:05
GZARZA

ja, jag är väl rätt öppen för förslag, mojito verkar god,samtidigt som en whiskkey kan vara riktigt nice ibland med
Admin

2009-04-05 02:32
En hundring ungefär? Det var iaf vad jag betalade för en mojito under fredagsnatten.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2009-04-05 02:45
öl kostar här mellan 45kr-55 kr fat öl då, drinkar finns mellan 79 och 170kr..
saaaru..

2009-04-05 04:34
coola småkillars tråd..
det är som louder redan har skrivit, lite olika beroende på vad dom tar per cl sprit helt enkelt.
men drinkar går man fan inte ut på krogen för att dricka, det lär man sig hemma själv, dels för att det är dubbelt så roligt, men mest för att bartänderz oftast in kan mer än hälla upp en öl, om dom ens kan det knappt...
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-04-05 14:51
Det ska vara GT eller JD Cola, annars får det vara
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-04-05 15:11
Om du bor i Jkpg är det rätt beroende på vart du tänkt spendera din utekväll. Går du till mongobongo eller Centrum bar får du pröjsa några kronor mer än på Tusen o en natt och Waffi.. För det är väl dem 4 haken du kommer in på som artonåring coh kille ....

2009-04-05 15:25
Croz
Ztyle finns väl med? och Bishop arms. och amour,och o´learys?
men det är svårt o komma in om man e kille? : / surt :(

2009-04-05 18:01
på en fredag är det inte svårt att komma in som kille och artonåring.
http://www.myspace.com/kpeemusic
Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART!
FET SKIT!

2009-04-05 18:05
Scrammel: Ja på "coola" ställen är det ju rätt ofta det är könsskillnad på ålderskravet som vakterna ställer. Men det är bara o skita i såna ställen - brukar ändå vara rätt fåniga hak! Det är likadant här i Norge på vissa ställen och vi har löst det genom att sluta gå ut på alla "fancy" ställen på Karl Johan. Det brukar ändå vara mer skoj på lite mer avslappnade hak!

Bara några upplyftande ord till dig.. ;) Och grattis i förskott!
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö

2009-04-05 22:14
Steal

tack, det värmer :) och tack igen, taggar riktigt mkt, har sett fram emot att kunna gå ut med polare o dricka,dansa, o spana brudar :D

2009-04-06 07:21
Hitta ditt lokala bars under 30 lappen hak sa kan du snart lara dig dricka alla dagar i veckan, och de, de e nice!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2009-04-06 12:08
ska börja leta :)

2009-04-17 23:38
en sexa runt hundralappen är väll okej, inte över det bara

ni som snackar skit om drinkar borde kanske urbanisera er lite, öl och shots är vedervärdigt..

drinkar är göttt..drick tokyo ice tea
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-04-18 22:48
det mesta jag betalat för en drink är 30 euro, kändes fett värt. men annars runt hundringen.

2009-04-19 18:01
skjortan kostar det.. skjortan i tell you!
Vi finns i varje hörn

2009-04-19 20:47
Tror att jäger/vodka och redbull/vodka kostar 100 på bongo, 120 på centrum, och typ 130 på Olerys. På tusen och en natt får du nog drinkar för 80 spänn. Annars kostar en ölkanna på Tusen och en natt 110. Har för mig att typ longislands på centrum kostar 240. Absinten kostar 140.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.