I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

utlandsflytt?

Övrigt - Blandat

2009-04-01 12:50

utlandsflytt?

heeeeey! :)

funderar på att flytta utomlands under obestämd tid. spara ihop pengar till flygbiljett dit, reservpengar till hembiljett utifall något skiter sig, och så att man kan klara sig utan jobb i ett par månader tills man har fixat jobb, boende osv.

frågan är nu, har ni nå schysta tips på länder?

det lutar mot USA.. shopping, nöjen och vädermässigt så har USA ALLT! man kan alltid resa till något nice semesterställe i sydamerika också. så det känns som man prickar in allt! top of di top!

vad har ni för erfarenheter? tell meeeee! :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-01 14:45
Du kan inte jobba i USA (det finns givetvis undantag men då ska du heta Marit Bergman) så tips nr 1 är att välja ett annat land.

Australien och Kanada är mina två tips. Båda jobben påminner en del om Sverige men är samtidigt tillräckligt annorlunda för att det ska kännas nytt och spännande. Man kan söka arbetsvisum till båda länderna och det är ganska lätt att få både jobb och bostad.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-04-01 14:52
ah, jag läste in mig på det. så jobb blir det icke. ska istället åka dit och bara ta dagen som det kommer. hur mycket cash tror ni man behöver? tre månader. funderar på lägenhetshotell om man inte lyckas få tag på en att hyra typ privat eller liknande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-01 18:46
börja med att veta själv vad det är som intresserar dig, och sen bestämmer du dig. ser inte hur andra människors egna smaker, ska kunna läsa dina tankar och hitta åt dig. som sagt, rannsaka dig själv, se vad du gillar och är nyfiken på, och bara kör.

eller så snurrar du jordgloben med stängda ögon och sätter fingret nånstans. första bästa plats, och du drar.
Skivsamlare

2009-04-02 11:39
flyttar själv till barcelona i augusti, det kanske kan va ett tips?
Så får man inte göra!

2009-04-05 21:45
Beror ju helt på vad du ska göra. En polare åkte över till staterna och spelade dragspel i NY och LA för att överleva och han klarade sig i tre månader med en startbudget på ca 40 dollar.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-04-05 23:29
vad flyr du från? är det nordens väder, mentalitet blabla? eller är det jobbsituationen?

dra en flytt till grannlandet norge så har du jobb och boende på 2 veckor..

känns lite lite dumt att dra från sverige nu när våren kommer, på sommaren finns det inget att klaga på ju.

2009-04-07 04:07
nej, jag har planer på att dra dit i höst/vinter. en svensk sommar sviker jag inte! har jag råd så blir det kanske en sista minuten i sommar. vill bara resa runt i världen. vill till usa för att en kompis var där i ett år och hon är lätt på i höst också :) sen är det aldrig fel att shoppa i usa heller.
Admin

2009-04-08 10:29
Det är gigantisk skillnad på att leva i USA och leva som turist i USA. Orsaken till att folk kärar ner sig i landet och i synnerhet i New York är för att det är en grymt rolig stad att tillbringa någon/några veckor i när du har pengar. Men sen ska du ordna jobb och det blir ju en vardag det med, och pengarna räcker inte direkt till turistshopping.

Säger inte att du inte ska försöka göra nåt, bara det att du nog inte ska föreställa dig att leva som Paris Hilton om du tänkt vara borta en längre tid och inte har en pappa som betalar. Var lite mer realistisk, åker du bort länge är det väl mer för upplevelsen än för shoppingen?
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-04-10 14:11
självklart är det för upplevelsen, shoppingen är ju bara en grym bonus :)

2009-04-24 03:46
Jag bor sjalv just nu i San José, Costa Rica. Ekonomikrisen paverkar hela varlden just nu och mycket i Costa Rica da de amerikanska turisterna normalt drar in mycket cash till landet. Trots det sa finns det jobb och om du snackar engelska sa far du latt ett jobb pa nagon av de hundratals call centerna som finns. De betalar bra i jamforelse.

Landet ar aven ett av de sakraste landerna i central/syd-amerika.