I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hiphop/Streetwear/Whatever butik i Uppsala?

Övrigt - Blandat

2009-03-30 15:40

Hiphop/Streetwear/Whatever butik i Uppsala?

Tjosan. Undrar bara om det finns någon butik som säljer, som rubriken säger, hiphop/streetwear/whatever kläder i Uppsala? Har letat runt men de enda jag lyckats hitta är 13, o deras utbud verkar ju inte direkt stort. Börjar bli lite tröttsamt att behöva beställa från internet hela tiden istället för att kunna gå en sväng på stan ;)

Mvh // Björn

...

2009-03-30 19:36
du har footish på östra ågatan och skank precis runt hörnet på st olofsgatan

2009-03-30 23:59
Okok, tackar. Finns de mer så langa gärna mer förslag
...

2009-03-31 21:52
I dragabrunns gallerina finns det hollywood om dom inte stängt och en till surfaffär minns inte namnet
Redaktionschef

2009-03-31 22:03
Utöver nämna finns det två till. Det finns en i början av Dragarbrunnsgatan (tänk typ "i höjd" med stadsbiblioteket på gågatan)... dom har mycket fjortismärken men går att fynda billigt... sen finns det en annan på Kungsgatan (tror det är i hörnet mot skolgatan) som är delvis taturingsställe och delvis streetställe. Har lite LRG och sånt alla fall.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-04-01 00:14
Utöver nämna finns det två till. Det finns en i början av Dragarbrunnsgatan (tänk typ "i höjd" med stadsbiblioteket på gågatan)... dom har mycket fjortismärken men går att fynda billigt... sen finns det en annan på Kungsgatan (tror det är i hörnet mot skolgatan) som är delvis taturingsställe och delvis streetställe. Har lite LRG och sånt alla fall.

Är det Mad Dog du tänker på? De verkar så... wannabe-gangsta så jag har inte velat gå in där :P Andra låter som 13 som jag nämnde tidigare. Senast jag var där hade de inte mycket kläder, men det var ju å andra sidan ett par år sen.

Hollywood har ju en del fräscht men de är så skjut dyra bara.
...
Redaktionschef

2009-04-01 00:22
jo, Mad Dog. Dom är verkligen wannabe-gangsta men jag har lyckats köpa cleana pelle pelle där tidigare så dom har bra grejer om man orkar ta sig tid att gräva.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2009-04-07 00:27
jo, Mad Dog. Dom är verkligen wannabe-gangsta men jag har lyckats köpa cleana pelle pelle där tidigare så dom har bra grejer om man orkar ta sig tid att gräva.

He he
Mad Dog har dom ett plagg som är äkta? allt där är väl fake eller konstiga märken som har kopierat andra kända märkens design?

sen finns det en annan på Kungsgatan (tror det är i hörnet mot skolgatan) som är delvis taturingsställe och delvis streetställe. Har lite LRG och sånt alla fall.

är inte det 13?

I dragabrunns gallerina finns det hollywood om dom inte stängt och en till surfaffär minns inte namnet

Surfaffären hette OnBord och dom har klappat ihop, sedan håller väl hollywood också på och stänger, ser så ut iaf.

2009-04-07 00:58
jammaster

Varför bry sig om märken? Helt ok kvalitet där tycker jag i alla fall. En affär för oss som vill vara hiphop utan Kanye Wests "baggyjeans". The real deal helt enkelt, dock som sagt rätt wannabe-gangstastämning där inne.

2009-04-10 00:55
haha mad dog är ju skit kul att kolla i. Fattar inte bara hur de kan gå runt.
Ja hollywood är borta.
Footish är den enda jag tycker har bra saker. Skank kan ha ibland.

2009-04-13 22:17
13 har lite kläder dom märkena jag kommer på är LRG och eckö

2009-04-13 22:55
de ska sluta ta in LRG, tråkigt

2009-04-14 02:58
Du kan ju alltid kolla in Skank
!LÅS INTE DEN HÄR TRÅDEN!

2009-04-20 00:38
okjj jag kan dem flesta det finss :

Hollywood (inne i dragabrunsgallerian)
On Board (precis brevid Hollywood i dragabrunn)
Skank ( ligger lite längre ner mot cukel&skid stället)
Holmlunds (ligger vid Teknikmagasinet tror jag)
sen så 13 som du redan visste ...
MadDog ligger längre upp på gågatan lite åvanfr dragabrunn...

det var nog alla ... hoppas jag var lite till hjälp iaf (A)

2009-04-20 13:13
hollywood är nerlagt.