I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Makeup/Hår - Frågor om Penslar/Färg och lite annat!

Övrigt - Blandat

   
Producent

2009-03-26 21:07

Makeup/Hår - Frågor om Penslar/Färg och lite annat!

jag söker några relativt bra och billiga (alltså mest prisvärda) penslar/pads. mest fokuserad är jag nog på ögonen faktikst. men andra förslag är självklart också välkomna!
något bra kit man kan börja med kanske?

sen vet jag att MAC är bäst. men finns det något billigt alternativ till MAC som fungerar OK och ändå har samma fina kulörer/styrka?
ge mig tips på grym make fastän det är dyrt förresten. priset spelar egentligen inte någon roll. men jag gillar att ha massa att välja på och det är cpdyrt!

alltså jag vet typ inget om smink så lär mig allt ni vet!

ochhhh! jag har fräknar, och det är jättemycket, men jag vill helst inte dölja dom. finns det något smart sätt att kunna ha concealer/puder utan att dölja dom? nu kör jag naturell hy, men börjar tröttna på det lite. plus att jag tycker man är lite snyggare när man har en jämnare hudfärg och har fokuserad ögonmake som jag brukar ha. dock, att dölja fräknarna är inget alternativ :)

sen, är sådan mineralmakeup så gymt som en del påstår?

---

sedan en tid tillbaka har jag tänkt att färga mitt hår. eller rättare sagt slinga det med tjocka slingor!

jag vill ha ungefär:



den lite mörkare färgen som hon har. den ljusare är ungefär min egna hårfärg så det är därför jag ska slinga.

men fråga är: någon som vet ett bra färgningsmedel för mörkare kulörer, samt som inte sliter på håret för mycket? och skulle även vilja ha tips på vart jag kan få tag på en sådandär ful slingmössa som man måste ha :D sådana för ungefär så tjocka sligor jag hade tänkt mig.
alltså det kommer se ut som grundfärgen är den mörka (alltså det jag ska slinga) och min naturliga hårfärg är slingorna! är det kanske enklare att köra utan mössa då? och bara sätta upp typ "tofsar" med det håret som jag vill spara färgen på.

en sak till, mitt hår är relativt lång (55-60CM) och är i perfekt skick. så jag är faktikst rätt rädd för att det skulle fucka upp håret om jag färgade det.. så jag är sjukt sjukt petig. borde jag gå till frisören istället? och vad kan det kosta? någon som har bra tips på frisörer i GBG?

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."