Ritualer efter skolan/jobbet
Jepp, vad brukar ni göra när ni kommer hem efter en jobbig dag/natt? Har ni några speciella ritualer? Själv brukar jag fixa i ordning något att äta (oftast fryspizza) och slänga igång ett animeavsnitt (oftast Ranma) på datorn. Hit me.
Det beror på. I perioder så har man gått tankat eller hyrt en film och sen rökt sig igenom kvällen och intalat sig att man behöver det för att varva ner :). Annars blir det mycket slappande framför dator, hänga med polare, träna eller göra läxor. Mina veckor ser aldrig likadana ut så jag har egentligen inget bra svar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Slänger på datorn, sätter på Spotify och lyssnar på fet musik, kollar mejl, FB, Whoa, Evilmilk, tankar ner nya tv-serier/filmer/spel. Efter det brukar det variera..
Im the motherflippin...
Det beror lite på om jag ska göra något eller inte.. Om jag ska hitta på något så är det bara hem, in i duschen och ivääääg på äventyr. Ska jag stanna hemma blir det av med blåkläderna och in i mjukisar. Checka ens dagliga internet sidor, sen kollar jag på tv m.m.
Ett måste som alltid vart efter båda, Duscha och luft torka..
Dysläktikär
när jag ver servitris och man haft en hård dag (alla dar?) så drog man alltid några glas vin och snackade skit om gästerna med mina kollegor Annars brukar promenader i solen eller ev shopping och middag på nån resturang göra susen
when I play doctor, I play to win
In i hemmet, av med jackan, in i rummet på med datorn, in på toa. In på msn, upp med whoa, checka dina aktiva, kolla om det är nån rolig pålinjen.. ta ett ch1llp1ll. 24/7
Blunted in stockholm
eller nej, snarare 30/12
Blunted in stockholm
Skivsamlare
2009-03-23 20:48
Sova på bussen. Varje dag. Suck.
http://www.soundcloud.com/adamkross
Cykla till något av mina hem, antingen kram- och gosattackera eller chatta med min gud.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hem, toa, kolla alla sidor, laga nått att äta, slörunka resten av kvllen
hem, av med jackan, fixa käk, sätta mig vid tv'n och äta, lägga mig i soffan och slötitta på tv ett par timmar, sen till datorn/xboxet..
HOJTA PÅ DIN HUMMER
Sex munkar och en Monster medan jag spelar Defrag och lyssnar på hiphop. Heaven right there.
Beat the odds like an abusive freak show owner
komma hem, kolla vad det finns för mat.Ställer fram maten och går upp. Laddar ner någon värd film och rullar en spliff. Går ner gör iordning maten, går upp. Tänder spliffen, sätter på filmen och äter maten :)
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
mellon F23 inte fan går ni på toa heller!
Vi finns i varje hörn
Safiroz; Jag vet inte, men det där är nog det mest orginella skämt jag hört om kvinnor någonsin.. blown away
Jag tyckte det va jätte kul :D! Förlåt för jag tog det på din bekostnad :(
Vi finns i varje hörn
Promotor
2009-03-23 23:22
Jag som tänkte att jag skulle dra en fin lögn eller nånting, för att inte misstas som datanörd eller nåt.. Men det verkar inte som en jävel på whoa, är mer intressant än vad jag är.. så... Kommer hem, klickar på datorn, drar igång hög musik, häller upp kaffe, checkar whoa, myspace osv... tar jag dagen som den kommer..
just nu går jag inte till skolan men snart går jag till ett jobb så kanske borde återkomma då? nee det vill jag inte,när jag gick i skolan brukade jag sätta på datorn,musik kanske meckar en eller äter eller nåt,jag börjar se ett mönster
Hem, dator, spotify, mjukisbyxor, lägger en kabel och tar en tallrik flingor. Sen är det zombiemode till klockan 00:00.
"KEJK sa det förbjudna! Tamejfan! KEJK är whoas Harry Potter, han som vågar nämna honom vid namn. Lord Voldemort!"
Optimistisk P19 Jag tror orsaken till att ingen verkar särskilt spännande är att temat på tråden är "ritualer" aka rutiner. Sysslor på autopilot är nog sällan särskilt james bond.
Im the motherflippin...
Promotor
2009-03-24 18:13
Egorius P30 jag menade mer, att 99% av folket (inte läst allt) sätter sig vid datorn, och softar framför den resten av dagen.......precis som jag
Hem, av me jackan, däcka lite, sitta vid datorn, ut o ta en öl(hade perioder då jag gjorde de varje dag. Lite mindre nu), äta något, undra varfan man ska göra imorn, lyssna på musik och sedan kolla på jay leno/däcka
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
På med datorn, på med musik, kolla bloggar, kolla min egen blogg. Prata med katterna. TV eventuellt något att äta och sova. Vilket tragiskt liv
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Är det typ bara jag som slänger av mig kläderna och knatar omkring i fillingar o t-shirt hemma efter jobb? :D
-- Mellanslagsanvändare --
Jag har nästan alltid kläder på mig.
kanske svingar förbi affären och köper choklad....
en period brukade jag meditera när jag kom hem efter skolan, var jävligt soft och avslappnade, men det tog tid. Nu gör man väl som alla andra, av med jackan, dator, käka, mera dator/hänga med polare, dra på musiken, surfa o sen slagga
Klär av mig, kollar om det finns öl i kylen, sätter mig vid tv'n och knäpper en kall, sätter mig vid datorn, äter nåt, sätter mig vid datorn igen, tittar på klockan och märker att den är way-past-midnight och går och lägger mig och kollar på tv tills jag somnar. En dag jag inte ska göra något förutom att dega hemma alltså^^
www.myspace.com/verbalvandalmuzic
Kimhari Najs med meditation. Själv var jag inne på spikmatta efter skolan förr i tiden. Gött sätt att varva ner.
- Pissar - Sätter igång datorn och Spotify. På med Bob Dylan. - Lagar mat. - Äter mat samtidigt som datorn står på matbordet och spelar någon tv-serie. - Tar en cigg, gärna med en kaffe till. - Kollar datorn - Facebook etc etc. - Jobbar (Ja, det här är efter 8-9 timmar på jobbet). Kör lite dubbelt. - Slappar - Sover Repeat as needed
"Som klockrenh säger." - oneoo
plockar upp brev, sätter mig,klämmer ut en eller två, torkar, läser brev, spolar, äta mat, sen träna eller datan/gitarr=)
Beror lite på vilken dag det rör sig om... men en genomsnittlig skoldag. Drar igång musik i lurarna, går hem i solskenet, när jag väl kommer hem brukar jag dra igång lite musik, tar av mig strumpor (hatar att gå omkring i strumpor hemma), styr upp lite käk, lägger mig vid datorn och kollar whoa, facebook, sherdog, mail, head-fi, det vanliga. Är det fredag (eller annan dag som känns lämplig) brukar jag sticka med några vänner till Saizeriya (italienskt ställe med väldigt förmånliga priser samt helt ok vitt vin) för mat och dryck i några timmar, därefter häng på Hub eller Cantina (två pubbar/barer) innan det bär hemåt för sömn med ett av de senare tågen.
Look with your own eyes - See with your own mind
Meditation försöker jag för övrigt inkludera i mitt liv så fort jag har nån minut över att bara slappna av :) Rekommenderas varmt.
Look with your own eyes - See with your own mind
Efter jobbet så brukar jag sätta mig framför datorn o kolla whoa bland annat. Reser mig inte från datorn på minst en timma innan jag går o duschar..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Första jag gör är att jag går in, pissar, kolla om det finns något att käka, tar en rök, sätter mig vid datorn och äter där.
Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre. Är man avsugen då ?:S
Soffan, alltid soffan. Det finns inget skönare än att sätta sig ner efter att ha suttit en hel dag.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
luthgr3n "Det finns inget skönare än att sätta sig ner efter att ha suttit en hel dag." Förklara den för mig lite fort...(?)
"Som klockrenh säger." - oneoo
Brainstorm glömde torka sig.
klockrenh Ungefär som "Efter en hel helgs hårt slappande kan det vara skönt att ta det lugnt.". Ser inte varför det skulle behöva någon djupare förklaring, soffan är alltid skön. Oavsett tillstånd och vad man har gjort tidigare.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Kramar om min dotter, lägger mig på sängen eller i soffan och myser lite med henne. Sätter mig vid datorn, kollar mina tre standard sidor, laddar ner serier som jag ändå inte har tid att titta på. lagar mat, diskar, matar dottern, går ut och går med barnvagn, kommer hem och matar dottern, lägger dottern att sova, där emellan är det massa blöjbyten och badande varannan dag... nu är klockan typ 21:00-22:00, slökollar på tv en timme och somnar i soffan, matar dottern för natten sedan går jag och lägger mig. Familjeliv is the shit för egentid.
Rock out with your cock out!
two_grand P27 Var är mamman, låter som du får dra hela lasset?
Im the motherflippin...
När jag gick i högstadiet och gymnasiet brukade det ofta bli en tupplur det första jag gjorde när jag kom hem. Nu har jag inga särskilda rutiner efter jobbet. Lagar mat, går och tränar (eller i omvänd ordning), kanske ordnar nåt internetärende om det behövs (typ räkningar) och just nu är jag i en period där jag bara spelar tv-spel resten av kvällen tills jag somnar. Varvat med lite It's always sunny in Philadelphia.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Något som alltid är rutin för mig efter en dag på jobbet är att gå ut med hunden direkt. Sedan efter det så är det lite olika. Men oftast så rör man ihop lite mat, pratar om hur dagen har varit med min sambo och sedan så är det träning eller något annat.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second! En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!
Skor av, jackan i sängen, har jag handlat så åker det in i kylen, av med jeansen och på med mjukisarna, itunes, pirate bay, fixa maten, spela, kolla serie medans jag äter
Egorius Försöker väl göra så mycket jag kan på vardagarna eftersom jag är frånvarande i stort sett varje helg.
Rock out with your cock out!
Haha har världens minsta grej jag måste göra exakt när jag kommer hem det är att dricka
B