Vad kallas "Partille-Johnnys" utanför Göteborg?
Alla som bor i Göteborg vet troligtvis hur en riktigt Johnny ser ut annars se här: Men vad kallas dessa i resten av Sverige? Eller har "Partille Johnny" spridit sig?
täbz tror ja de kallas också, osäker på stavningen.. täbybrats
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
vet inte vad det heter men tror man får 2 kronor för varje skalp man lämnar till polisen..
45 clash är fett underskattat
BRATS... brats.. brats... eller schtekare:P
be the change
Det är väl endå en skillnad på brats och Johnnys? Känns som att brats har pengar och johnnys vill se ut som brats men misslyckas? Eller?
JackVegas- Det är en stoor skillnad på brats/schteekare och dom där nollorna. Skulle nog säga Täbz också på dom.
Can't break necks in boxes
Täby är STHLM svar på Partille eller?
det är nån slags wannabe brats va?
vadå? jag dyster?
jaha men hur vet ni att det inte är riktiga bräts :) =
be the change
dom går även med hårband hela vägen från vrist till knä. så jävla fula
Fucks your life up crew Tjabo!
bönder? stekare? manar? bögar?
Anting Brats, smuts, schtekare eller bara; det. Varken han/hon/honom/henne eller brats, kan bli att man säger "Det" om dem.
*snaark*
täbz och partille johnnys är inte samma sak som brats. brats är barn till rika människor som traditionellt hänger på exklusiva ställen och lever ett kostsamt jet-set liv.
Johnnys och täbz är alltså medelsvenssons som vill låtsas vara brats, men har inte råd eller status nog att göra det fullt ut. På senare tid har partille Johnnys konvergerat med fjortis boyz stilen.
Det senaste inom detta modet är att ha bandanas och hårtofsar längs hela benen på sina jeans från jack and jones eller NK rean.
(Inlägget ändrat av greggan 2009-03-23 10:57:03)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Det vi vet är att det är en slags blandning av fjortisar och brats, så typ... Bråtisar, eller Fjatz?
Blunted in stockholm
Är det bara jag som tycker att "Partille-Johnnys" låter som folk som går runt i skinnvästar och åter epa?
HOJTA PÅ DIN HUMMER
Moderator
2009-03-22 22:31
Nee Partille-Johnnys i Alingsås också. Eller IFK-bögar funkar väl med om man vill variera sig.
time isn't wasted when you're getting wasted .
brats? tycker det där ser ut som lågbegåvade fjortisar.. eller kanske H&M brats..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Kalla det vad NI vill, men jag kallar dem för brats/smuts i vilket fall som helst. :)
*snaark*
haha klockren bild med hårsnoddarna. nudiejeans med olikfärgade hårband ska det ju vara, men dom får inte sitta ända upp till knät ju, bara typ halvvägs, doh jag har bara bott i göteborg i ett år men det enda man behöver säga är ju pattille med menande tonfall.. gäller även den äldre upplagan, men då med v-ringad tröja, bola-finnar på ryggen och tjock silverkedja runt halsen.. en slags uppdaterade bönder helt enkelt?
Klockren bild. Det mest karakteristiska för Partille-Johnny är väl just det där rufset i håret, samt kombinationen skjorta-bagypants med hårsnoddar längst ner på byxbenen. Många av dem äger även gåsjackor eller jackor som ser ut som gåsjackor. Jag vet inte hur det uppkommit eller vad de kallas i resten av landet, men JÄVLAR vad många jag såg när Keffat Liv var på Henriksberg.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
I Lund hade vi kallat det Veberödsbönder. Eller bara bönder, som mrsalesman sa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kallar dom partillebrats eller sool "straight out of landvetter"
LEGALISERA CANNABIS
oj mena "patillebrats"
LEGALISERA CANNABIS
kallar de för jonnys och jonnas
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Två av dom där i samma skola som mig i högstadiet och kan meddela att de inte är brats för 5 öre bara wannabes som bor i en söderorts förort!
bålstajocke
Fix & Trix AB
guido? ser de ut som i mina ögon. svennar rent allmänt..add tan?
Jag har länge förundrats just över varför småbrudar och en del killar har en jävla massa hårband runt smalbenen, är det bara en attiralj som alla andra eller är det liksom så att de om de ser någon som har en hårbandskris snabbt ska kunna komma till undsättning? BTW så kallar jag partillejohnnys för pj:s rätt och slätt. Här i gbg är väl chez ami deras naturliga habitat?
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
hahaha så jävla klockren tråd :) Oberoende av denna tråd gick jag fram till några johnnys förra veckan efter att ha beaktat detta fenomenet flera gånger så frågade jag; Varför har ni gummisnoddar längs hela benen?, Varför köper ni inte mindre byxor bara?... är det någon som kan gissa svaret? Spoiler Vet inte, Alla andra har det
fyfan va lång tid det måste ta att fixa iordning sig på morgonen :/ typ 40 jävla hårband att trä om benen och sen 5 st bandanas att knyta fint, uuuh, måste ta sjukt lång tid alltså.
^^ glöm inte de 4 burkar dax-wax som de ska smeta in i håret...
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
Peppis Tycker också de liknar guidos.. När de ser ut som på bilden där uppe, fast matchar det med skojiga neonfärger kallar jag dem Adam Tensta-pojkar (b la för att jag ofta hör dem spela My cool på sina sprängda mobilhögtalare)
My heart lives in my vagina.
idioter?
d e fjortisar eff eff ess ! SAME SHIT DIFFRENT NAME. ><
Promotor
2009-03-23 16:33
Varför heter dom just "partille-Johnny's"??
bor i göteborg, ser sånna här varje dag, mår bara mer o mer illa för varje dag.
o just de.. du är jävligt äcklig också.
Promotor
2009-03-23 16:55
tycker för övrigt det är överbefolkat med "sånna" i Lerum.. stiger av/på varje gång man åker förbi med tåget
Moderator
2009-03-23 17:14
asså hahahah vafan...vilken jävla fantasi ni i södern måste ha :P shit haha, "johnnys" xD...hur kan man få en "brat " till en "johnny" ? ?
//TW
Moderator
2009-03-23 17:15
SRY för dubbel post men måste rätta mig själv...menade såklart WANNABE brat
//TW
berimbau true, true. 30 minuter extra för det lixom.
shitmannen: Jag förmodar att det är för att alla namn som slutar med Y indikerar untermänchen. jfr. Jimmy, Conny, Sonny, Johnny, Benny etc.
det som är mest störigast är att folk kommer tro att folk ser ut såhär i sverige i allmänhet när dom ser bilden på internet, om nån känner dom, spöa dom!
BAHA!
haha! aldrig sett såna här i göteborg, antar att jag inte kollat tillräckligt noga.. ska bli kul att se en sån här live nån dag.. jävligt sorglig subkultur helt klart.. detta är väl vad som händer med ungdomskult5uren när den faller totalt för komersialismen antar jag.. man mår lite illa..
nån här inne som inte gick med adidas trainers med knappar på sidan och champion hoodie ovanför sina fila pjux? d e väl d här som e inne nu, same shit different day
norman bates behemot bubba fett alfred bello arthur's detour azazello
Här i Stockholm kallar vi dom kort och gott för göteborgare..
DIF!
Moderator
2009-03-23 22:31
spex Jag gjorde inte det. Men jag ville, åh som jag ville.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Fick ett sms i fredags om "emoslakt på emo trappan kl 16.30". haha, var och titta förbi och fick höra att de var menat att de skulle vara Partille Jonnysarna vs. Emo Kidsen. Fast de var fullt med poliser där istället, så gick bara förbi. MER INFO om nån vet?!
Göteborg
Far kopiera in ett "ö" for att saga det vi kallar dem... bönder :)
At the gates of Eternity...
Vad är egentligen grejen med att alla ska se rika och snobbiga ut? Det har faktiskt med tråden att göra. Sen att "rikt och snobbigt" blivit bredare och förjävligare är en annan sak.
Anenkefali : Hierarkin i samhallet. Pengar ar en statussymbol. Du blir behandlad annorlunda om du har pengar. Du kan kopa saker som fattigt patrask inte har rad med, ga fore i kon osv... Detta ar nagot som jag heller inte forstod hos manga av mina fattiga vanner. De slavade pa sina arbetsplatser hela veckan bara for att kunna ga och blasa allt pa snobbklader och intrade till snobbklubbar. Jag kan forsta om man verkligen tycker att en viss kladstil ar snygg eller en viss klubb ar riktigt ball och man vill hanga dar. Men i det har fallet sa ar det en "uniform" de vill bara eller en klubb, dar de tror att de kommer uppna nagon sorts form av acceptans fran folk som annars inte ens vill snacka med dem.
At the gates of Eternity...