I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Olagligt att ladda ner ifall jag redan köpt?

Övrigt - Blandat

   

2009-03-21 22:23

Olagligt att ladda ner ifall jag redan köpt?

Låt oss säga att jag köper ett gäng CD-skivor men sedan också laddar ner alla låtarna som mp3:or, tror ni att man skulle torska lika hårt då om ens alls? Nu är det ju i princip fortfarande omöjligt för de flesta att torska för nedladdning men låt oss säga att man i en rent hypotetisk situation gjort precis såhär, köpt hela CD-topplistan men även laddat ner allt och att man mot all förmodan skulle bli ställd inför rätta för det här, för att i rättssalen sedan visa, med kvitto och allt, att man redan hade införskaffat skivorn apå laglig väg innan man laddade ner den "olagliga" mp3:an.

Känner att det är en sjukt dum fråga men ändå en lite småtrixig sådan, skulle det faktum att man faktiskt redan "betalat för sig" spela in överhuvudtaget och mildra en eventuell dom? Nu är ju förstås skivbolag skivbolag och de största är ju rätt onda sådana, men...

Nu vet jag ju att det här är Whoa, så bespara mig gärna eventuella drygheter angående dumma frågeställningar om ni nu tycker så är fallet, spåna istället loss! Vad tror du?

Intressepenisen hårdnar!