Kristendom och Sex, "går" det?
Nu är det så att jag kanske möjligtvis har några känslor med en tjej som är kristen, det borde jag ha förstått när hon sa att hon var en nykterist, det är inget fel med. Men om vi säger att vi blir kära i varandra, är det "tillåtet" för dem att ha sex före äktenskap eller måste jag göra det på brölloppsnatten? Jag låter jävligt självisk, men jag som kille kan inte vänta i 2-3 år för att få uppleva sex igen. Vad säger ni mina kristna whoa, får ni stoppa in den alternativ sära på benen? ^^
det är nog jävligt mycket person till person, fråga henne vad hon anser om det, så har du svaret
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det låter lite offentligt "Hej, visst får ni kristna knulla innan ni gifter er?"
en del som håller hårt på oskulden suger av och tillåter dopp i tvåan =) är vad jag hört iaf.. *host*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
sen kan du ju även ha känsla, väva in det på ett sätt.. typ "jag och en polare snackade om det här med kristendomen blabla undrar hur många som följer det blabla" och sen frågar du henne inte, utan hon kan ju berätta själv.. lägg fram det så att hon svarar fråga tex om det står i bibeln eller något. sånt där är ju rätt lätt att lösa
"jag som kille" - Haha
"Who the motherfuckin' bawse?"
Det där är väldigt olika från person till person. Jag har varit med en tjej som är väldigt troende, men hon var ingen nunna för det. Har en kompis också som är tillsammans med en mormon (de får varken ha sex före äktenskap eller dricka alkohol) och hon var lite defensiv i början mot honom (kan vara för att hon är amerikan också) men nu både hon dricker och har sex. Med andra ord, det behöver inte vara kört för dig bara för att hon är kristen :)
Graffare
2009-03-20 10:54
jag vet en hel del suryoyo brudar som tar den både i munnen och tvåan samt tar droger för att inte förlora oskulden innan giftemål och att vara en dålig flicka som dricker alkohol
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
fråga henne, inte whoa. du kan grubbla dig blå på hur det ligger till, och ta i beaktande all smörja folk på whoa påstår sig veta om "kristna" människor, men det gör bara ditt utgångsläge när du väl pratar med henne ännu sämre. det blir fortfarande bara en massa fördomar och förutfattade meningar.
Tror att tolkningar av religoner är väldigt individuella. Jag har svårt att tro att det är många som följer bibeln till punkt & pricka, t ex, med tanke på att den är hur gammal som helst. Så, som medoria sa så tror jag att det kanske vore dags att fråga henne. Du behöver ju liksom inte säga: "asså kommer jag få sätta på dig någon gång eller måste vi gifta oss?", du kan ju fråga typ vad hon har för syn/värderingar på olika saker (däribland sex) osv.
ehhh? Klart att en vanlig kristen får ha sex, fan Polen är ett kristet land, jag är kristen, alla har sex, ingen bryr sig...inte så accepterat med abort dock så skydda dig/henne!
Producent
2009-03-20 13:08
om ni blir kära så kan du inte vänta med att få ha sex? hoppas hon inte kommer ha sex innan hon gifter sig :(
Producent
2009-03-20 13:09
hoppas min ":(" visar att jag inte var seriös nu bah.. hehe annars är det väl bara fråga henne om hon är oskuld, antingen svarar hon ja. och du måste snabbt då hitta på ett annat samtalsämne, eller så svarar hon nej, blir sur och frågar varför du i guds namn vill veta det.
sup henne full o knulla
Det låter lite offentligt Du menar offensivt? Eller kanske bara jag som är körd i huvet, vem vet
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
är hon katolik???
BIT POP is taking over klockan 8
Katolik är ju bara latin för kåtolik, kör på.
Intressepenisen hårdnar!
På pappret är ju alla i sverige födda innan 1996 "kristna" samt medlemmar i Svenska Kyrkan, det betyder inte att nån av oss lever som kristna ändå. Enda svaret på frågan är väl: -Generellt sett är sex före äktenskapet ingenting den kristna tron (tolkad av kyrkorna) uppmuntrar. -Personligt för tjejen du träffat kan ingen utom hon svara på. Dessutom kan man va troende utan att va "kristen", "muslim" eller något annat. Dessutom är ju saker som "det borde jag ha förstått när hon sa att hon var en nykterist" också helt uppåt väggarna. Kristna har, till skillnad mot muslimer, inga principregler mot alkohol, i själva verket finns det inom kristendomen flera incitament att dricka vin."men jag som kille kan inte vänta i 2-3 år för att få uppleva sex igen" Hej och hå, steget härifrån till att legitimera våldtäkt är inte långt. Skulle du inte date:a nån på 3 år skulle du helt enkelt inte ha nåt val... Pinsamt.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Djupt religösa krisnta personer lever alltid i synd och de vill nog inte spä på det ännu mera.. Fast kristendomen har nyanserats mot medeltidens extrema ideal, så det kan mycket väl fungera innan, men bästa sättet är väl att fråga...?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Kristendomens grund är ju i princip att människan alltid syndar, det är medfött; arvssynden. Det är därför vi har jesus, han förlåter alla våra synder om vi tror på honom och ber om syndernas förlåtelse. Endast så kan vi komma till himmelen. Enligt Nya Testamentets skulle jesus även förlåta den synd det vore att knulla innan man har en ring på fingret, så egentligen finns det inget skäl att låta bli... Men det är ju upp till var och en.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Undrar hur kristna tjejer tänker när det ligger och gnider musen mot lakanet?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Gud ser allt. Voyeur.
Intressepenisen hårdnar!
Såhär ser jag på saken om vi ser det ur det perspektiv som jag har fått av kristendomen via min uppväxt i en protestantisk kristen familj: Människan har den fria viljan som Gud skapat oss med. Vi väljer att antingen följa Guds ord, bibeln, "användarmanual"/"instruktionsbok" som då Gud har skapat till sin egen "produkt" då han som skapare känner till det han har skapat och hur den fungerar bäst. Att inte ligga förrän äktenskap har Gud då sett sina anledningar till att vi inte ska göra, vilka skäl antingen även finns idag eller var en del av sin tid då buden kom. Hur sedan en kristen människa väljer att tolka eller se på saken är upp till var kristen människa. Det är inte en fråga om vad man FÅR göra, utan vad man snarare vad man vill göra som kristen och den tolkning av buden som man har som kristen. Det du gör bäst i är att inte försöka generalisera vad kristna tycker, utan frågar tjejen rakt på sak vad hon anser om sex före äktenskap. Det skiljer ju sig på individnivå. Långt ifrån alla kristna människor är för den delen nykterister, även om det är vanligt förekommande i Sveriges frikyrkor främst precis som många kyrkor i England är mycket kritiska mot spel vilket inte många kyrkor i Sverige har speciell fokus på alls...
Delam tange barat
Naturligtvis är det olika, men då det framgår att hon är nykterist låter det som du satt klorna i nån typ av frikyrkobrud. Såna kan vara jävligt trevliga och glada, jag gick ju hela gymnasiet tillsammans med såna, men många av dom vill faktiskt inte ha sex före äktenskapet. En hel del accepterar oralsex dock. Ta den i tvåan för att undvika att "ha sex" var det dummaste jag hört, är inte det mest invandrartjejer som måste kunna visa upp en intakt mödis som gör sånt? Enligt Nya Testamentets skulle jesus även förlåta den synd det vore att knulla innan man har en ring på fingret, så egentligen finns det inget skäl att låta bli... Men det är ju upp till var och en. - Det finns faktiskt rätt mycket historiska källor som tyder på att tidiga kristna församlingar i Athen och Rom "missuppfattade" budskapet om förlåtelsen så tillvida att det var okej att göra precis vad som helst. De hängav sig åt ändlösa orgier på fredag och lördag och fick sedan glatt syndernas förlåtelse på söndag. Du må tro att Paulus blev upprörd då han fick nys om saken.
jag är kristen, umgås med flera kristna också, och det är sant som redan sagts! uppfattningen om vad som är tillåtet eller inte kan skilja sig feett mycket mellan olika personer!
I´m Scrammel, no not like scrambled eggs I´m the weird strange dude with fucked up legs
Jag av intresserad av en kristen brud en gång, som jag hade sex me. Detta slutade dock när jag frågade om adam och eva och hon menade att eva kom från adams revben eller hur de nu gick till och sa att dom va först på jorden sedan tillade hon "vadå tror du på lucy?" KNAS
LEGALISERA CANNABIS
MrSalesman katoliker får inte ha sex innan äktenskap - katoliker är trots allt de vanligaste kristna (om än inte i sverige :D) Vad gäller abortfrågan finns motståndet mot detta främst inom samma kretsar som det finns ett motstånd till föräktenskapligt sex. Iaf här i sverige. Just polen är väl i stor utsträckning katolskt, eller har jag fått det om bakfoten? ------- Tillbaks till tråden (spetsnaz ): vad gäller de lutheraner som är i majoritet i sverige brukar det dock inte i regel inte vara något man talar om i förbudssammanhang. Nu knullar såklart katoliker med, iaf den jag känner, men så länge hon inte är katolik eller tillhör nån av de mer extrema frikyrkorna så har du nog inte så mycket att oroa dig över just på den fronten. Däremot kan tänkas att hon som kristen kanske har en annan syn på sex osv precis som hon har på alkohol, men många kristna både röker, dricker och knullar "som vanligt folk" så att säga. mästerkatten jag vet förvisso inte vilka kyrkor du talar om, men om vi talar om den kristna kyrkan och den tro som anges i enlighet med kyrkoutvecklingen så kan de svårligen missuppfattat tex Paulus på den frågan. Paulus är tydlig med att man inte kan göra vad man vill då kroppen är guds (andens) boning och även i evangelierna finns gott om stod för en sådan tanke. Man kan inte både leva dåligt och leva i ljuset. Önskan att leva i ljuset och ta emot syndernas förlåtelse förutsätter en strävan efter ett gott levere.Endeavour Enligt Nya Testamentets skulle jesus även förlåta den synd det vore att knulla innan man har en ring på fingret, så egentligen finns det inget skäl att låta bli... Men det är ju upp till var och en. Som jag skrev ovan finns gott om skäl att låta bli om man faktiskt anser sig vara kristen. syndernas förlåtelse fungerar inte så att man gör vad man vill och sedan blir förlåten. Syndernas förlåtelse fungerar snarare som att du gör så gott du kan och sedan blir förlåten för din ofullkomlighet. Med önskan om förlåtelse hör en önskad om självförbättring. Jag vet nog ingen kristen som skulle resonera på det sätt du gör. Även Luther var väl förövrigt särskilt tydlig med att man inte bara kan vara kristen i tanke utan också måste vara det i handling.
cry me a river! --> thcrew
mästerkatten nu skrev du iofs "du må tro..." så ber lite om ursäkt, skyller på klockan - kan inte läsa ordentligt den här tiden på dygnet. men ja, som du säger har de ju gravt missuppfattat det budskap den kristna kyrkan avser förmedla i frågan. Förlåtelsen ger ju inte direkt carte blanche för att göra vadsomhelst bara sådär :)
cry me a river! --> thcrew
Hej och hå, steget härifrån till att legitimera våldtäkt är inte långt. Skulle du inte date:a nån på 3 år skulle du helt enkelt inte ha nåt val... Pinsamt. Du verkar vara bra gullig du, snacka om att misstolka för att få TS att framstå som en sexualförbrytare? Hur tänkte du här? Eller misstolkade kanske jag det du skrev?
För övrigt så är den här tråden genialisk, att du frågar folk på Whoa istället för att bara konfrontera henne, stor humor.
Och som redan framlagts i tråden, många kristna som vill ha oskulden kvar tar den gärna i tvåan.
Singeln och videon ute nu! Www.move-enter.com & www.movebloggen.com