I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför heter du som du gör?

Övrigt - Blandat

2009-03-12 23:12
vet inte riktigt men mitt andra andranamn robert är efter dylan iaf,eller egentligen är det mitt förnamn men det var inte meningen från början,det blev nåt fel när jag skulle folkbokföras,heter det så?

2009-03-13 00:38
Karl Viktor Erik, där Karl är ifrån Karl Marx eller farfar..
Viktor efter Victor Serge eller för att det var fint..
Erik efter Morfars farsa har jag för mig..
 DIF!

2009-03-13 00:51
Borde man besitta kunskap kring detta? Har jag helt missat.
spliff macht frei

2009-03-13 01:22
kunskap är aldrig tungt att bära som hitler sa

2009-03-13 02:08
När min mor var i tonåren så jobbade hon på ett dagis där det fanns en liten kille som hette Julius, det var då så att han var fruktansvärt kär i henne.
Han skulle gosa med henne, gulla med benen vid matbordet etc.

Det slutade med att min mor sa till han att om hon en dag ska få en pojke ska han få heta Julius, och här är jag :)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
Poet

2009-03-13 02:27
Blev döpt av mina 3 storebröder som diggade Tom & jerry, mest Tom tydligen så Tom fick jag heta... rätt glad över att jag inte blev tvilling hehe, hade vart jobbigt
"life's a garden, dig it."

2009-03-13 03:07
Kungar och släktingar. Sägs det.. jag tror dom ljuger för mig. Märkligt nog är jag den enda som saknar bibliskt namn - kanske därför jag blev den jag blev. Förbannad från födseln.
cry me a river!
--> thcrew

2009-03-13 04:55
Heter Simon i förnamn för att mina föräldrar gillade namnet. I julas skulle jag lägga till Adebisi som mellannamn men tanten på skatteverket läste fel på blanketten så istället för Simon Adebisi heter jag Simon Adebki, rock on.
Manager

2009-03-13 07:46
Mabande: Du vet redan vad du heter i min telefonbok. S.
Redline!
Producent

2009-03-13 10:04
Rosita efter faster, Lorry efter farmor, och Yasmin för att min mamma <3 whitetrashnamn
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-03-13 10:37
Yasmin är väl fint om man inte uttalar det på engelska.

Jag heter Ania för att min mammas bästa kompis heter så. Och Natalia för att det låter fint ihop. Ania Natalia alltså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-03-13 10:41
ani jamen vem gör det i sverige? man uttalar mitt chassmin typ
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-03-13 10:48
pappa tyckte att jag skulle heta Tom, efter hans plånbok.........
Men mamma gilla det inte, så det blev mikael
work some magic

2009-03-13 11:02
Jag skulle få heta alexander, efter alexander den store.
Sen ploppade jag ut, och surprise, surprise, det blev en flicka!!!
Idag heter jag ema efter min gammelfarmor. Tji fick de.
Mooving beyond borders of time,
Backwads but Forwardsš
Toastare

2009-03-13 11:21
Jag skulle egentligen heta Sofia-Magdalena efter kyrkan i Söderåkra. För mina päron tyckte det var pampigt som typ Hedvig-Eleonora. Men då de inte är kristna ändrade sig och jag heter Helena Maria (men bara Maria som tilltalsnamn, min mamma heter det i andranamn)

jag är nog tacksam.. Sofia-Magdalena känns lite krystat.
Jag skyller allt på Emma!

2009-03-13 11:42
Mja, jag heter väl emelie för att min mamma & pappa ville det. Ingen speciell anledning tror jag! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2009-03-13 12:22
Heter Simon i förnamn för att mina föräldrar gillade namnet. I julas skulle jag lägga till Adebisi som mellannamn men tanten på skatteverket läste fel på blanketten så istället för Simon Adebisi heter jag Simon Adebki, rock on.

HAHAHA LOVES IT <3
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2009-03-13 18:53
Doc Ock - Dämnit :(

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2009-03-13 18:56
För att mamma och pappa kom överens om det. Andra namn som var på tapeten var; Jens och Sebastian. Men till slut blev det Martin. tack och lov
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2009-03-13 19:27
Fyra: Ar det med ett Y, sa ar det ju "Yassmin" som ar uttalet. Ar det med ett J, sa ar det bara i Sverige man uttalar det "Schassmin".

Later inte helt fel pa engelska heller, Jazzminn :D
At the gates of Eternity...

2009-03-13 19:46
Döpt efter en jävla fisk..
Hej jag heter Wanda !
ett äpple, två äpplor

2009-03-13 20:05
Jag heter Eliot och är döpt efter amerikanska-engelska författaren/poeten T.S Eliot, men främst fick jag nog det namnet för att min mamma är amerikan och dom ville ge mig något som funkar på båda språken.

Mitt andranamn är Carl, pga min fafar heter Carl-herbert.
Hey
Moderator

2009-03-13 20:05
Jag vet inte varför jag heter som jag gör, men jag antar att mina päron inte ville ge mig en ärlig chans här i livet...

När jag var liten var jag helt säker på att jag en vacker dag skulle byta namn till Michelangelo, en plan som jag sedan länge har övergett.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Producent

2009-03-14 02:12
bc jamen man uttalar mitt chassmin ändå! mamma som döpte mig och hon säger chassmin. och andra sidan är hon dyslektiker. åh ironi
Producent

2009-03-14 02:28
BountyBoo F29
haha, min syster heter "Helen Maria" med Maria som tilltals namn :(

2009-03-14 03:27
Jag heter Georg för att varje man i släkten på min fars sida har burit det namnet, sedan tidigt 1900-tal. Själv fick jag det i förnamn, mina kusiner och min far har det som mellannamn. Mellannamnet Nils kommer från min morfar. Mitt sista mellannamn, Adam, känns rätt random och lades väl till för att få en mer jordnära touch på det hela...
Hade jag fått välja själv hade jag gärna haft Julius som mellannamn, ytterst mäktigt.

182cm

- Haha, epic fail! Idén var jävligt bra dock.

2009-03-14 08:49
Namn: Nicky Karl Dennis Sellin

Min farsa har alltid vela ha en son som heter Nikki (efter Nikki Sixx men min morsa tyckte att det var för tjejigt så hon föreslog Nicky, och det är mitt namn!

Ps. Morsan ville att jag skulle heta Simon först!

Och Karl är jag inte helt säker vart det e ifrån men Dennis e från min pappa!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Toastare

2009-03-14 13:04
Konstig, det är jag! ... nej bara skoja..

Jag skyller allt på Emma!

2009-03-14 17:01
har faktiskt ingen aning om varför jag heter anya. Det bara blev så men tror det var rätt spontant.
Det är inte så jättevanligt i forna Jugoslavien. Min pappa ville att jag skulle heta Irena, men mamma ogillade en Irena och ville inte förknippa mig med henne. Min moster tyckte Una.
Jag är glad att det blev Anya.

2009-03-14 19:25
Det blev Caroline av en ren slump, jag gick så länge utan namn så dem blev tvungna att bara hitta på något. Jasmin och Frederika var på tapeten men det blev inte av som tur är. Inte för att det är så mycket lättare att heta Caroline när man är 5 år och inte kan säga R.
Heléne och Berit i mellanamn, Det sista efter min mamma.

(warmoose: min farmor intervjuade TS Elliot när han fick Nobelpriset, hon var den enda i Sverige som fick en intervju)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2009-03-14 19:31
Gustav för jag är kuuung assow!!!!!!!!1111111!!!ettett!!11
Blunted in stockholm

2009-03-14 22:21
Min mamma ville länge att jag skulle heta Augusta. Sorry om det är någon här inne som heter det, men jävlar i havet va fult jag tycker det är. Är idag mycket tacksam över att hon ändrade sig (kan tro att min farsa la in en röst emot som hjälpte henne på traven med att ändra sig). Så det blev Ebba istället. Mycket, mycket bättre enligt mig själv. Jag är verkligen en Ebba.

Anna är efter mamma (och har säkert andra släktingar som heter det också) och Sofia heter jag efter farmor. Så Ebba, Anna, Sofia - tre helylle svennenamn som funkar skitbra i princip i alla lägen. Ebba är väl det enda som kan bli knas utomlands men det funkar oftast.

2009-03-15 01:08
Är inte adebisi våldtäckssnubben i Oz? han som bonkar på nån italienare i köket right?

Groupie

2009-03-15 02:02
Jag har tre äldre systrar som alla börjar sitt namn på E och när jag kom så ville de inte bryta trenden så jag skulle få heta EDITH, vilket nog är det fulaste namnet jag kan tänka mig, men som tur var blev jag en grabb och till skillnad från magnetism P20 så tycker jag om att heta Elias :)

De var ovanligt när jag var liten och där jag växte upp, men idag är det inte fullt lika ovanligt.

Min bror som kom efteråt blev en Emanuel. Är det konstigt att vi kallas E-barnen?

Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-03-15 02:39
Exe-Poused: Och ger Italenarnas boss HIV med mera!
 DIF!

2009-03-15 02:44
bob aa hur kommer det sig att man vill heta samma som han?

2009-03-15 15:47
Jag heter Victor, bara taget ur luften. I mellannamn heter jag Axel(som jag faktikst gillar skarpt) av efter min gammelfarfar och Mika efter min far.
OOOOH AIK STOCKHOLM!
Poet

2009-03-16 03:50
Fyra: Stavar du det med Y eller J?
At the gates of Eternity...

2009-03-16 10:43
c.g.b.h P24

haha, mycket.. kanske inte är ett släktnamn, men många heter det i släkten.

fan, tänk om typ torsten hade vart släktnamnet, hade ju inte vart alls kul..

2009-03-16 12:15
Josefin Teresia Vilhelmina,
från början stavades jag Josephine men min käre mor tänkte det skulle bli för krångligt för mig att lära mig stava och ändrade det..De valde iallafall Josefin lite grann ur luften.
Teresia är efter min farmors mor, och vilhelmina av 2 orsaker: min mormors mellannamn och sedan orten Vilhelmina då släkten från början är från norrland... :)
jag är discoverys ansikte utåt

2009-03-16 12:21
Skulle heta Frida men min elaka mormor döpte sin nya bulldog till Frida,
så jag fick några andra namn.
Hette tydligen Sofipropp när jag låg i mammas mage,
så det var nog därför det blev Sofia istället.

2009-03-16 12:26
snapphona: Nu vet vi ju vad du heter, så nu måste du ändra din presentation.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-03-16 14:16
Peacerich
okej då

2009-03-16 20:21
Fick ett så kallat Y-namn. Dock med en finare touch, Ronnie. Vet egentligen inte varför men det kommer nog från pappas sida... en småbuse som härjat lite. Min morfar tyckte dock inte om mitt namn så dom la till Christer som mellannamn så att han också skulle bli nöjd. Farsan höll väl masken och instämde med att det vore fint med ett "kristet" namn, när han i själva verket hyllade Chrille P.

Bounty: Inte kristna med alla dom där namnen? Halleluja.

2009-03-16 21:22
Alan efter morfar och Pedro efter pappa.
Vote for Pedro!
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2009-03-16 21:48
Paulina efter min pappas gammelmormor. Det var nära att det blev Maria först men de valde tillslut Paulina. Vilket jag är glad för
Music is my boyfriend!

2009-03-16 21:49
Mitt förnamn och mellannamn är tagna ur luften. "vi hade slut på namn" sa min moder om ämnet
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2009-03-16 23:45
heter emil efter min gammelfarfar. gillade det inte när jag var mindre, men nu tycker jag det är fett!

hatar för övrigt alla gamlingar som drar igång hela "emil i lönneberga"-grejen så fort man presenterar sig, fuck you jävla russin.

2009-03-16 23:55
fyra F25
hahah white trash nation
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-17 00:10
Pappa ville att jag skulle heta Petronella, mamma hade väl egentligen ingen fantasi.
Men mammans roliga och jävligt finurliga vän däremot tyckte jag skulle heta Ronja och mina föräldrar föll för grupptrycket (jävla mesar) så utan att skänka en tanke på hur roligt folk skulle ha åt deras dotters namn så döpte dom mig till Ronja. tack, snällt!
För att göra det hela ännu roligare har jag en lillebror som heter Truls
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION