I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Depression

Övrigt - Blandat

2009-03-06 18:27

Depression

tjenare smokers

Jag undrar bara ifall det är vanligt att man har en deprission vid 17 års ålder.
Jag har annars ett bra liv med bra vänner, går bra i skolan, har flickvän, och inget speciellt att klaga över men ändå så känner jag att mitt liv är helt meningslöst.

jag känner ingen lust för att plugga, inte träna, inte spela wow, inte festa, inte chilla med grabbarna inget, verkligen inget känner jag för? Varför, det är den enda frågan jag har, varför känner jag såhär?

Min bror gick bort för snart sju årsedan, vet inte om det kan ha något med det och göra, vet inte vad jag ska ta mig till.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-06 18:31
att du inte vill spela wow ser jag bara som något positivt!

och ja det är vanligt med deppiga sjuttonåringar
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-03-06 18:32
Det är väl i den åldern framförallt det är vanligt med depression! Man börjar tänka utanför hemmet och skolan. tänker och tänker och tänker om för mycket saker!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2009-03-06 19:45
Nej det är inte ovanligt att vara deprimerad runt 17. Klart man blir deppig och saknar en nära familjemedlem men det är nog inte orsaken till att du känner dig blå. Finns olika sätt att bli av med alla tankar, testa att skriva dagbok eller nåt sånt. Personligen kände jag att det hjälpte som fan att skriva av mig. Annars är samtalsterapi jävligt skönt, att få snacka med nån om allt möjligt.

2009-03-06 20:05
det är väldigt vanligt att få depression i tonåren, vissa kan botas, andra inte. gå iaf och prata med någon!

Producent

2009-03-07 11:53
tänk på allt du har istället för allt du inte har om man jämför med andra på jorden
försök få stöd hos så många som möjligt om detta och helst också en psykolog

2009-03-07 11:58
Börja knarka, det botade min depression iallafall..
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-03-07 15:04
att knarka är ju inget botemedel utan ett sätt att skjuta upp problemet. när man vaknar upp ur dvalan känns det bara jobbigare än innan, såvida man inte har påfyllning och skiter i allt.
 biffko to di world

2009-03-07 15:38

Jag tror inte man ska jämföra sitt problem med andras. Hans situation är ju inte densamma som Mubabi och Uguswandi i Somalia tex. Även om deras liv också suger hårt, så får man ju tänka på att hans situation i sig, och det livet han har levt är hans verklighet och det är där man måste utgå ifrån, inte att andra har det värre. Det finns alltid folk som har det värre, och om man ska skita i sig själv och rikta in sig på dom så kommer man aldrig kunna få bot med sina egna problem.

Det var inte menat som ett påhopp mot dig, xlnt, det var bara min syn på det. Sen vad du säger ang. att se till att få hjälp hos så många som möjligt håller jag med om. Jag är själv mitt inne i den cirkusen nu. Det kan ta ett tag från att du söker hjälp hos dom tills du får det.
Ha tålamod.

Vad du än gör, Don't go EMO!

Peace.
Brought to you by Carl's Jr

2009-03-07 15:59
jag antar att xlnt menar att man ska se vad man har istället för att se vad man inte har, det vill säga tänka i positiva tankar. sen kanske man bör ifrågasätta sin egen depression och fråga sig om det verkligen inte är ett problem som man kan lösa själv. nu säger jag inte att alla deprissioner är påhittat humbug som går runt i ens egen skalle, men jag tror att många är det. gå runt och tänk negativa tankar för dig själv och stanna i din deprission, eller ta tag i problemet/problemen och se en ljusare sida av livet. till skillnad från Mugabi och Uguswandi i Somalia har vi (den svenska befolkningen) till stor del möjligheten att förändra vår vardag till den bättre.
 biffko to di world
Producent

2009-03-07 16:08
Vinoshitto P24
ja okej men det är inte så att jag tänkt att det skulle vara lösningen heller, bara ett sätt att få perspektiv och öppna upp sitt sinne lite

sedan är det viktigt att komma ihåg att ju värre skit man lyckas ta sig igenom, desto starkare kommer man sedan att bli och ju mer kommer man ha lärt sig också

går för övrigt själv igenom en depp period utav sällan skådat slag just nu,
det är som ett stort svart hål försöker svälja en och man kommer inte ur det hur mkt man än tar i och kämpar...men man får aldrig förlora hoppet om att det går!
man får försöka sysselsätta sig med saker, tröstäta godis å glo på filmer funkar ibland men det räcker inte att bara göra det, man måste prata om sina problem med andra också!
ofta beror ju en depression på att man inte känner sig älskad eller bekräftad, och då är just stödet och kärleken man kan få från andra livsviktigt..!

2009-03-07 19:54
Det är vintern som gör det...

2009-03-08 03:40
Antagligen, Vinter depression är rätt vanligt, Gick genom en senast när de var som mest ruskigt. Det går över ska du se, Spendera så mycket tid med tjejen som möjligt.. Röker du gräs på daglig basis, Kan de spela in lite smått med.
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-03-08 13:38
Jag är 18 år och är inlagd på en depressionsavdelning på sjukhusets psykiatri. Så nog kan man vara deprimerad oavsett ålder. Och speciellt såhär under det mörka halvåret. Be strong, det kommer ljusare tider!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2011-01-07 22:57
tack, är fortfarande deppig ett år senare, tänker VÄLDIGT mycket djupare tankar nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.