I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att dela lägenhet med en tjejkompis

Övrigt - Blandat

2009-03-06 16:29

Att dela lägenhet med en tjejkompis

Efter att ha bott "hemma" i 19 år nu är man sugen på att skaffa nått eget (Jag vet att det finns kolossalt många som bor hemma mycket längre, ja)

En tjejkompis erbjöd mig att dela på en trea (andrahandskontrakt) och jag är intresserad, men undrar hur det kommer att fungera i verkligheten.

Nån som har erfarenheter av sånt här tidigare? Då menar jag självklart både hur det är att flytta in med en kompis samt att hon är brud och jag kille. Hur fungar det att dra hem andra brudar osv....?

Twang System fi de werl

2009-03-06 16:38
don´t mix business with pleasure är mitt råd
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2009-03-06 17:03
Om vi säger såhär: Din situation har potential till att gå åt fanders.

Som meskker så fint citerade "dont mix business with pleasure"

MEN.. du kan ju alltid testa
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2009-03-06 17:13
se till att du är med på kontraktet bara
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-03-06 17:24
Jag kan säga att det är jävligt jobbigt att bo ihop med en kvinna oavsett er relation.
It´s all about Don W Miami!

2009-03-06 17:31
nädå, jag har bott med tjejkompisar och det har funkat hur bra som helst. och att dra hem och knulla med nån blir väl inte jobbigare bara för att din rumskompis råkar vara tjej?
http://www.kommandot.se/wp/

2009-03-06 17:37
Jag kan säga att det är jävligt jobbigt att bo ihop med en kvinna oavsett er relation.

Kunde inte sagt det bättre själv :)
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-03-06 18:28
Min kusin bodde med två tjejer i ungefär ett halvår och det verkade inte vara några problem alls
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga

2009-03-06 18:37
jag bodde ihop med diverse killpolare under ett drygt år när jag var yngre, det fungerade skitbra, hänger väl helt på hur bra man kommer överens, och hur icke-sexuell relation man har.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2009-03-06 18:53
Vi har en väldigt icke-sexuell relation, än så länge iaf.

nädå, jag har bott med tjejkompisar och det har funkat hur bra som helst. och att dra hem och knulla med nån blir väl inte jobbigare bara för att din rumskompis råkar vara tjej?

Jag vet inte om det så, för mig så känns det bara som att det skulel bli konstigare..typ.

Verkar som att allt gå bra bara man håller sig i skinnet och inte kommer på fel tankar alltså.
Twang System fi de werl

2009-03-06 23:45
kör på vafan, kommer nog gå bra. annars ere bara att flytta hem igen

2009-03-07 00:19
För att sånt ska funka, även om det skulle vara en kille, så gäller det att ni tänker likt o är på samma våglängd, annars kommer ni tillslut att flippa på varandra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-07 03:03
ALLT beror ju helt på eran relation sen tidigare.

2009-03-07 03:58
fråga Hobbs han vet allt inom det här ämnet.

2009-03-07 12:02
äsch, ni är vuxna människor, varför skulle ni inte klara av att bo med varandra, att du inte skulle klara av att bo med en tjej är ju bara barnsligt.
ta ett snack om hur städnigen ska fungera, sen är katten i påsen
when I play doctor, I play to win

2009-03-07 12:21
Gjort det flera gånger, inga problem. Du kan komma tycka det är störigt om hon råkar knulla mycket mer än dig och vice versa, du kommer behöva bli kompis med hennes pojkvän även om han är ett pucko, hon kommer att klaga på dig över badrums och köksvanor. Men man lär sig och vänjer sig.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-03-07 12:35
been there done that , första månaden kommer ni leka att "men vi är bara vänner vi bara bor ihop" nästa månad blir det en sexual attraktion sen sexar ni jätte mycket blir tillsammans bor ihop nått år sen gör ni slut och hon tar allt och lämmnar dig och du blir jätte ledsen .. eller inte . iduno
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-03-07 13:04

haahaha bra sagt

2009-03-07 13:13
Arite. Om det blir av och skiter sig så vet jag vilka jag ska skylla på =)
Twang System fi de werl

2009-03-07 13:21
.. tänkt ett steg längre. VARFÖR erbjöd hon sig? Klart hon vill bli doppad.

2009-03-07 14:38
".. tänkt ett steg längre. VARFÖR erbjöd hon sig? Klart hon vill bli doppad. "
kom igen syster, respekt!

Dj_Paco P19
det kan väl vara ett bra sätt att komma hemifrån, men stressa inte iväg bara för att det är kul. kom ihåg att det är dyrt och jobbigt också att bo själv. tillochmed saltet kostar pengar =) min erfarenhet säger att det är knepigt att flytta ihop med vänner sen innan. relationen får en vardagsgnällig ton och det kan sluta med att ni aldrig orkar se varandra igen. självklart gäller det inte alla gånger, ni kan också bli supertajta. att generalisera kvinna, man, är lite svårt. finns olika kvinnor och män. vi är bara människor. har bott på ett ställe där killen var städnazi. så stereotypa könsroller är inte i verkligheten. nu bor jag med en tjej som i och för sig verkar undra om hon är man egentligen. jag har blivit hennes hemmafru typ. som nu strejkar. alla människor är olika helt enkelt. men tipset är att flytta ihop med människor du inte känner för att få en avslappnad relation. men nu tycker jag att du ska testa detta alternativ och vara medveten om farorna så att du kan skapa en fin liten atmosfär i er lägenhet. så kan du ju alltid leta vidare under tiden. blir nog bra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-07 15:40
^ bra sagt..
tycker också du borde prova, om du nu är säker på det med pengarna + eran relation
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2009-03-07 15:41

Jag har bott med flera fruntimmer i mina dar. och det slutar nästan ALLTID på fyllan med att båda två ligger nakna o kladdar på varann i en säng.

Sen går det som det går.. Inget blir som vanligt igen.

AWKWARD!!

Brought to you by Carl's Jr

2009-03-08 13:50
anna_m_maria

Jag tror det är för att hon känner att hon kan lite på mig, dvs med skötsel av lägenhet och ekonomi, samt det faktum att vi kommer ganska bra överens för det mesta. Samtidigt är jag lite osäker på om jag kan lita på henne lika mkt med ekonomi osv.

indiantjejen

Jag vet att saker kostar. Som det är nu betalar jag 3000 i månaden hemma och jag har även lagt ut mer pengar på "min pappas" lägenhet än vad folk gör i min ålder normalt sett. OM vi säger såhär: Alla lampor i hemmet har jag betalat för, har köpt bokhylla, bestik/glas/koppar, badrumsmatta, gardiner och lite till. Så det är en faktor som är mindre viktig för mig..
Twang System fi de werl

2009-03-08 14:14
Dj_paco

Hade du kunnat sätta på henne? Om svaret är ja, så kanske det inte är bra ide att flytta ihop.. Blir väl skumt sen bara !
Highfive anyone, anyone?

2009-03-08 14:18

Jag har bott med flera fruntimmer i mina dar. och det slutar nästan ALLTID på fyllan med att båda två ligger nakna o kladdar på varann i en säng.

Sen går det som det går.. Inget blir som vanligt igen.

AWKWARD!!

ja! Fina grejjor, har man nått att berätta för barnbarnen

2009-03-08 14:24
jag bodde med 4 tjejer. det är lärorikt och spännande men ack va förvirrande det kan bli.

2009-03-08 15:42
ja det är lite fel att gå på könsnormer. i mina fall är det nog snarare jag som har varit gnällig pedant:) oavsett vem av er som är den ena eller andra typen så kommer båda att få kompromissa en del. den största fördelen med att inte bo själv är ju att månadskostnaderna blir betydligt lägre, speciellt om du är student eller på annat sätt inte har råd att leva jättefett. skulle nästan säga att det nog är lättare att bo med nån av motsatt kön, om inte annat kanske du har tur och råka komma hem mitt i ett kuddkrig i underkläderna som alla tjejer sysslar med sina polare
http://www.kommandot.se/wp/