Skivbutik: Vad önskar ni?
Efter Blenda stängdes blev det ganska tomt när det gäller att få tag på nya skivor. Som föredetta anställd på Blenda kändes det inte rätt att det inte finns någon bra butik som säljer ny vinyl. Med detta vill jag säga att jag kommer öppna en egen butik snart. Kommer ha samma utbud som innan men vill kolla med er, vad har ni för önskemål? Kom gärna med idéer och förslag.
Grymt initiativ! Själv tycker jag det är ballt när det satsas på svensk musik, men det kanske är för svårsålt?
Twang System fi de werl
tjo paco! jorå jag kommer satsa mer på svenska scenen, kommer ha en svensk sektion på sajten. men mer om det kommer :)
asså, jag förespråkar bredd, många många artister släpper numera på vinyl, det har ju fått en liten revival, artister som springsteen, lundell, eldkvarn, dylan ossv osv släpper alla på vinyl, och om dina leverantörer har dom artisterna så tveka inte att ta in det, det är inte många affärer som säljer vinyl, så om du kan nischa dig till att ta in de senaste vinylsläppen så kan du kanske dra in lite mer stålar tyvärr så överlever man inte på att bara sälja hiphop, så försök tänk större, fast med hiphop/reggea som bas
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Massa Dancehall önskas, och roots/reggae. helst så uppdaterat som möjligt.
fan va grymt.. jag vill ha reggae/dancehall fö hela slanten när och var öppnas det?
Mabuhay!
tycker att utbudet på grime och speedgarage är fattigt i sverige. mer bas tack!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tar du in reggae kommer jag garanterat att vara en återkommande kund. Försök gärna ta in de senaste rythmerna och albumen. Lycka till!
Hasta La Victoria Siempre!
Kommer ha samma utbud som Blenda hade förut så allt ovan kommer definitivt finnas. Som det ser ut nu kommer det igång slutet av mars.
ah indie! de släpps mkt sånt på vinyl oxå... vapnets senaste sjua e magisk till exempel
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Har du någon koll på var affären kommer befinna sig än?
Tidig dancehall!
Intressepenisen hårdnar!
Rub-a-dub, digikal, fastchat. Dancehall från 80- och 90-tal. Dubstep.
Till att börja kommer det endast vara en webbutik, kan komma att ändras längre fram.
PTNC Shop på Andra Långgatan (Göteborg) kommer vara utlämningsställe för lokala kunder.
Lite Ska hade inte varit fel....
Mycket hiphop men även Dnb skulle uppskattas... bra initiativ, lycka till!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
duuub broder!
what is a.m.b?
Gör själv (om du vill tjäna lite mer pengar) vinyllister osv. Alltså en planka som man skruvar upp på väggen och ställer sina plattor på. T.ex. alltså tillbehör osv. Då får du ju även de kunder som annars bara köper begagnad vinyl.
Skulle vilja se lite techno, även dubstep, minimal och tech-house vore fint :) Reggae, hiphop och sånt är ju även trevligt.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Svensk hiphop!
Fan va schysst! När webbsidan börjar dra igång ser vi/jag gärna en update i denna tråd! Vi får hålla utkik, lycka till!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
dub, det känns nästan i luften att dub kan slå igenom som DnB gjorde 97"
http://www.aktivdemokrati.se/
Bra initiativ. Afrofunk, tack.
skulle inte ta emot skivorna om dom så vore gratis! palla verkligen, tar ju bara upp en massa onödig jävla plats, cd är så 90 tal.... zzzz
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Svensk hiphop, funk och massa vinyl :)
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Amerikansk hiphop. Mobb Deep, Killah Priest, AZ, Styles P mm är det som står på min önskelista.
om du tex ska ta in reggae/dancehall ta in mycket från england där har dom ju rätt mycket under gengrar. ta in mycket dubstep det är rätt stort i sverige åxå
csavargo från ruff runkers
Sweet!! Grymt att det kommer finnas in-store-pickup, så man slipper frakt, för oss i Göteborg.
Bra initiativ! Önskemål: * Vinyl, vinyl, vinyl (så klart! skippa CD helt och hållet) * Mycket s.k. "boom bap" * Svensk hiphop känns INTE intressant.. men kvalitet bör finnas! Supersci, Hands, osv. * Jag vill se grejer som finns på undergroundhiphop.com, fast i Sverige! Typ så.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Skivsamlare
2009-03-08 23:33
att vara tydlig med vad som är original och vad som är reissues.... något som blenda tyvärr inte va nåt vidare bra på...... tex... säljer du Common - ressurection reissue så skriv inte att det är Common SENSE - resurrection med bild på original omslaget... i had to learn the hard way..
Indie, Amerikansk sådan, typ Chromatics 12'' or. Electro-house. !
ta in lite låddor från stones throw , som madvill å dilla.
Låter riktigt bra Folk här i tråden har nog rabblat upp de flesta bra önskemålen, sen kan du ha som policy typ "Finns inte din skiva i sortimentet så kan vi se till att du får dig ett exemplar" genom förfrågan eller nått, det skulle va grannt Salut!
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
erorone P21 Word, det också! Massa Stones Throw! Allt ifrån Madlib och PBW till Dam Funk och James Pants. :)
Det Gremlin sa verkade vettigt!
nice tips good luck mah brotha!
Just det, köp in massor ifrån Ubiquity records också :)
Skulle vilja se lite techno, även dubstep, minimal och tech-house vore fint :) jag kan bara hålla med!
Beats, Hiphopbeats. Bade klassiska rariteter och beats av den nya generationen, lite mer wonky prylar. Det ar sant jag lagger de mesta av mina pengar pa iaf :)
http://www.earforcefm.blogspot.com
Jag vill se saker som finns pa www.rushhour.nl www.all-cityrecords.com i sverige, det vore ju gott att spara in lite pa frakten.
http://www.earforcefm.blogspot.com
fy fan vilken schysst ide, big up...
Im not left wing, or right wing. Im the middle finger.
nice! :) längtar till webshopen öppnar!
riktigt bra initiativ Z! Do the damn thing!! :)
www.ishoesme.se www.flowpics.posterous.com www.lovelymonday.tumblr.com
lite skoj vore det egentligen med en B R A sektion av beg. vinyl. sånt kan man ju köpa från utlandet t.ex london , där säljer folk loss skivsamlingar värda guld. priset kan la va ungefär samma +\- om det e rare saker. som flow sa, gubbbra initiativ!