Blåst på förskottsbetalning...
Tjena, vet inte hur jag skulle skriva rubriken. Men men, jag "köpte" en telefon över internet. Betalade i förskott för att snubben bodde för långt bort för att hämta upp skiten. Han verkade astrevlig och så. Jag föreslog lite med betalningsalternativ och tillslut så gav jag vika och bara satte in pengar på hans konto istället. Men sen hände det jag verkligen fasade. Snubben lägger upp nya annonser, samma kille, samma adress och allt. Så jag tar kontakt med säljsidan, de blockerar då denna säljares ip från sidan. Men nu vetifan hur jag ska göra. Har aldrig vart med om det här förut. En polisanmälan känns väl rätt ovärt igentligen, ska göras iaf. Men känns inte som det kommer leda någon vart. Men vill ha tillbaks mina pengar då det rörde sig om några tusenlappar iaf! Är så jävla förbannad nu... Men nej, jag tänker inte åka 80mil för att komma hem till en snubbe som visar sig inte ens vara säljaren. Vet ju inte om han bara tagit någons uppgifter heller med adress och allt. Det jag har är iaf personnr, adress, namn, och telefonnr plus kontonret hos nordea. Men som sagt, ingen aning om detta stämmer på killen... Skulle gärna vilja kolla upp vem som äger kontonret, men nordea får inte lämna ut dessa uppgifter. Så här står jag nu.. Har ringt och även mailat nu, ringer hela tiden och teroriserar. Inget svar på något av dem, konstigt konstigt, not...
Har någon ett tips på vad jag kan göra igentligen? Någon annan som vart med om detta och styrt upp det hela?
Eller finns det några sidor man kan kolla upp personnr etc? Vet om ratsit.se eller vad den nu hette. Men har någon något annat tips på hur man kan göra? Så jävla tråkigt med sådana här människor. Skulle mest av allt vilja möblera om ansiktet på killen så han ser ut som en jävla picassotavla nu. Men ja, jag vet ju inte ens vem han är. Eller om hans uppgifter stämmer så...
Svar som att jag är korkad för jag sätter in pengar först kan skippas igentligen. För har gjort det massor av gånger och alltid gått fint annars, visst en risk varje gång. Men man hoppas ju alltid att det ska gå vägen.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
|