I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saker ni anser att man måste se när man är i New York!

Övrigt - Blandat

2009-02-12 12:25

Saker ni anser att man måste se när man är i New York!

Hello world, jag och två kompisar åker till New york i april, lagom till vår värmen!
men ingen av oss har vart där förut så ge mig tips på saker ni själva anser att man måste uppleva i new york!

(Inlägget ändrat av Rachel 2009-02-12 15:06:45)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-12 12:34
Den handmålade stenen i Central Park... Du kan intw missa den om du går där...
 HELSINGBORGS IF!

2009-02-12 12:38
Finns en jävligt kul asiat butik på 147th street,den är ett måste. Annars är det väl typ inget mer som är värt i den byn
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2009-02-14 19:55
empire kostar 20 eller nått, men det är det värt om det är klart i luften å så !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-15 15:51
jag antar att du menar förutom de sedvanliga turistmålen så som frihetsgudinnan, empire state, ground zero, alla museum, central park etc.

Men det hänger nog lite på hur länge ni ska vara där.. handlar det bara om en vecka eller så kommer du inte hinna särskillt mycket i ett New York i Aprilväder.. Alla turistmål kommer att vara smockfulla
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2009-02-17 18:46
momoa e gratis på fredagar också , rättare sagt man kan lägga valfri slant.

2009-02-18 00:28
åk till new jerseeeey
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2009-02-19 09:48
Tåg eller buss till huvudstaden, där finns det många stora och fina museum som är gratis!
För övrigt så diggade jag området runt Brooklyn Bridge. Softa restauranger, mysig miljö osv.
Åk en massa tunnelbana, smidigaste sättet att ta sig fram i NY
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2009-02-21 23:47
Om du föredrar "äkta" hiphop framför artister som Lil' Wayne och Souljah Boy så borde du svänga förbi den berömda skivbutiken Fat Beats. Om jag inte misstar mig ligger den i Brooklyn.

2009-02-26 13:53
sooft tråd...ja flyttar dit i augusti 4 år så bring it on här!!!
vi är överallt!

2009-02-27 18:45
att enbart gå runt där e en stor grej om det är första gången för dig där. jag har bara vart där en gång så jag vet ej om andra å tredje gången e lika spännande .)

2009-03-08 13:26
Ska dit i slutet av månaden, skummade genom denna sidan...

Länk till http://www.newyork.se/

2009-03-17 12:58
Ska också till NYC i april. Letar tips! Jag var där i en vecka förra sommaren, men hann mest bara med stressad sightseeing. Jag var på Fat Beats (ligger i Greenwhich Village på Manhattan) dock, och det var svincoolt. I Greenwhich och grannområdena kan man nog vandra runt ett par dagar. Schyssta klädbutiker, skivaffärer, parker och rappare som går runt och försöker sälja sina mixtapes. Det går typ att ta på hiphopkänslan i New York. Heeeelt underbart.

Men ja, jag vill också ha tips om New York. Hiphoprelaterade sådana.
you'll probably never see again, somebody so deadly via the pen - jigga

2009-03-17 18:25
Vad det gäller hiphop relaterat, använd google. Har vart i NYC 6 ggr totalt och det är konserter, uppträdanden precis hela tiden och precis överallt. Allt från småhak i Brooklyn till stora konsert lokaler på Manhattan. Var där i somras -08 senast och såg " Paid Dues Festival " på Nokia Theatre på Times Square med bla Buckshot, Krs One, Rakim, GZA, 9th Wonder, Murs m fl.

Det finns hur mycket som helst att se och göra i NY, skulle du mot all förmodan tröttna så kan man alltid ta bussen från China Town till Philadelphia för typ 20 $ tur/retur och det tar endast 1,5 timme typ.

" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "

2009-03-18 00:46
Finns inget man måste se.
Seightseeing i allmänhet är rätt värdo tycker jag.
Upplev saker istället.
Köp glass på Chinatown icecream factory. Bli shitfaced på nån bar på Orchard street (för inga pengar). Ät konstig mat. Åk tunnelbana ut i brooklyn och bli stirrad på. Bli hustlad av försäljare på coney island. Kolla in snordyra sneakers på flight club. spela beer pong på nåt av studentställena. Sitt i union square park och chilla. undvik att bli lurad av alla som försöker sälja dig skit på gatan. Titta in på nåt obskyrt museum i the village. Åk till alphabet city och häng. köp 4 påsar doritos och ett 6-pack öl på nån av de hundratals duane reade som finns överallt....
...kort sagt; var.
We run these streets like cops do red lights!