Min pappa behöver ett jobb!
Det är såhär att min pappa har gått ner sig totalt och det enda som kan rädda honom nu är ett jobb. Jag söker nu information om ni vet av något jobb? Han har tidigare jobbat i Norge som blästrare och målare. Men också mycket som ställningsbyggare runt om i landet. det han söker är ett jobb som han kan jobba borta i ca: 2 veckor och sen hemma 1 vecka eller dylikt. Vet ni av något företag eller liknande som man kan kontakta och fråga efter jobb? Ge mig en massa tips! Även om det bara är lösa tips så är jag tacksam för allt! Har googlat ihjäl mig nu och jag börjar tröttna på att se han må dåligt. Tack för all hjälp!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Arbetsförmedlingen tror jag kan sånt här....
Matadåren, man skulle kunna tro det men dom är faktiskt riktigt usla på det här med jobb. Ställ dig i kö...
Louder: Kanske dom är, jag har aldrig behövt gå dit. Men jag tror ju dom är bättre än Whoa.
Borde inte de privata bemanningsfirmorna kunna hjälpa. I somras (visserligen innan den sk. finanskrisen) så hade jag inga problem att styra upp ett okvalificerat sommarjobb i norge via norska bemanningsfirmor. Om din far har erfarenhet inom den branschen så borde det väl inte vara helt omöjligt??
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
Jo.. men det jag behöver är en specifik hemsida eller bemanningsföretag! give me something more to go på :)
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Pricerunner var jag seriöst på väg att skriva men... Manpower.se, uniflex.se, arenapersonal.com osv. Lycka till btw. Det behövs i dagens klimat.
Jag fick jobb hos
Manpower men du har ju
Adecco med. Sen var Norges svar på blocket
Finn nerlusat med jobb förra våren och sommaren. Ett tips vad gäller bemanningsfirmorna är att ringa dem och ge dem lite sweet talk, det gjorde jag och det uppskattades iaf. Sen föreslår jag även att du googlar på det du önskar finna och då kommer du märka the awesome power of the internet.
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.
är det inte lätt för målare att få jobb?? Var det för några år sedan iaf. Men lycka till iaf!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det vi är mest intresserade av är företag liknande bravur osv.. som skickar iväg folk i ca 2 veckor och är hemma en osvosv.. ungefär.. Vet ni någon liknande firma så jag har ett namn på en firma att kontakta. :)
synd, är själv också blästrare :) Förmodar att han friblästrar/sandblästrar. hade provat ringa dom större båtarna & frågat vilka som blästrar åt dom & sedan ringt det företaget. eller det kanske han redan gjort?:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Han har ringt tamefan överallt. Men jag har hittat lite spår nu.. så nu får jag sitta och mejla åt honom och peppa honom till att ringa :)
Ja, vill du framkalla självmordstankar hos honom så kan du ju fundera på att sätta honom på ett bemmaningsföretag :S
^ Smart sagt.
Jag måste bara säga vad imponerad jag är över att du gör allt detta för din far! Han kan känna sig lyckligt lottad som har dig, med eller utan jobb!
Lastbilschaffis i Norge, dom tjänar typ 60000 i månaden..
Blunted in stockholm
Kan du inte ringa mig, jag har tagit över pappas företag nu i 18års present.
Geni
Padawon P18 : Kallas det företag att leta och panta bukar?
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
Eller testa skogsröjning i norge, rätt bra betalt och soft att röja ner äcklig natur.
Rock out with your cock out!
nej pesso jag e rik du e fattig
Geni
Och? Du är fjantig
be the change
ört att Åland ska ha en del kneg. Vet inte vart ni befinner er. Men då får han Euros och betalar inte så mycket skatt i think. Billigare än Norge. Vet inte om det är så självförtroendeuppbyggande att bo där men det är en alternativ. de flesta snackar svenska. Eller så får han börja plugga som alla andra... Big up till dig iafall, Keep strong.
-? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-
kommko: målarna är några utav dom som drabbats värst av lågkonjukturen
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
"Långe orm" och "Snövit" har väl hela tiden behov av ställningbyggare, målare (ah alla sorters knegare) Snackar om gasanläggningsbyggena i Norge alltså. Kanske kan va nåt :)
The sky always had little fluffy clouds..
målare är körda just nu...
saaaru..
tycker iofs synd om dig/din farsa men du kan ju knappast ha undgått att han inte direkt är ensam om att vara utan jobb...i synnerhet med tanke på finanskrisen. get in line...
Lillfrida
Jag har arbetat som målare och blästrare i Norge i två år och under tiden som jag pysslade med det (jan 06 till oktober 07) så var det inte alltfør avancerat att hitta arbete. Nu är førvisso snøhvit (gasanlägg i nordligaste norrland) färdigt men oljeriggar och liknande ting byggs ju fortfarande.
Testa att kontakta min fd arbetsgivare
här . Absolut inte firman som ger mest cash men jobb brukar de ha. Senast jag arbetade før dem så gick vi på 11-9 rotation dvs arbete 11 dagar och ledig nio dagar.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Coke P23 Tack för infon! :D den ska utnyttjas!
shit asså... fan e detta. jag ska också lägga ut sånt här crap på whoa...för det kommer säkert ge mig jobb. Not. Lilla frida, tipsa honom om arbetsförmedlingen, det brukar funka, även för oss som gått ner oss.
AngeliC: Gå och lägg dig! Jag tycker det var jättefint att ställa upp så för sin far. Man tager vad man haver, och nu fanns whoa nära till hands. Hoppas det går bra! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
"gå å lägg dig"...tyst du. Det var min åsikt, låt mig ha den. Jag tycker inte de va fint nånstans.
Lillfrida: säg åt han att registrera sig på stepstone.se, fungerar precis som arbetsförmedlingens sida, de har typ alla bemaningsföretags annonser samlade, det som är bra med den sidan är att man kan sätta "jobbagenter" som leter upp annonser som passar en och som man sedan får skickade till sin mejl, gå in på sidan och läs mer, kan vara värt ett försök i alla fall....
I have always right, even when I have wrong...
AngeliC: Nej, alla måste tycka lika! (som mig)
Lillfrida behöver kuk. Men ni kanske alla är personer som ser en film och blundar för de dolda budskapen.
Tottenham Hotspur
Jag skulle väl inte säga att Lillfrida behöver kuk. Speciellt inte med tanke på att hennes pappa kanske får ta del av den här tråden sen. Tycker att det är fint gjort av Lillfrida. Man ska söka jobb på alla fronter. Kontakter, nätverk, osv är dom bästa sätten. Att bara ha arbetsförmedlingen som ett alternativ är inget vidare. Däremot tycker jag Lillfridas pappa är lite slö som verkar ha blivit bekväm med den anställningsform han haft, jobba mycket/vara ledig mycket. Är man arbetslös får man finna sig i att hoppa på ett vanligt "svensson-kneg" som innebär jobba mån-fre, vara ledig lör-sön!
Capkillah - en person till perfektion formad av samhällets dystra "du måste-attityd"
soulable P23 you big baby, gå å lägg dig, slut
soulable: Haha, förlåt. Jag skulle nog behöva ett par års semester. Om det är på en exotisk strand eller på Täby-anstalten kvittar. Bara jag kommer bort från samhällets normer.
Du skulle behöva en rannsakan, absolut, min gode Cap. Inget illa ment, men jag har själv vänner som är snälla men slutkörda i skallen pga diverse. Lite Alaska-klimat skulle göra dig gott?
Tottenham Hotspur
Ge mig ett jobb, där jag får en fet lön o fett med fritid. & gärna ett privat jet, men privat jet är inte så viktigt. hör av er om svar!
www.soundcloud.com/slackerlifecrew
Tänk vilka samariter det finns ;)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Capkillah: Det var inte riktigt så jag menade. Jag blir bara så trött ibland. Chipp
soulable: Vet inte hur du menade, men jag tog det inte illa. Jag behöver vakna upp, rannsaka mig själv som Tig-Svets skriver. Jag känner mig som en jävla polis ibland när jag skrivit något. Jag vill väl, men det får inte gå till överdrift. Vi är människor, inga robotor som ska serva politikernas viljor. Tjo!Tig-Svets: Alaska-klimat?! Luugn i baksätet. Jag har inte mördat någon! :)