I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det "inne" att hypa saker nuförtiden?

Övrigt - Blandat

   

2009-02-05 18:46

Är det "inne" att hypa saker nuförtiden?

Är det först när alla bildbevis kommer fram som alla verkligen fattar hur saker och ting går till? Ta till exempel allt jävla snack, alla rubriker, alla debatter etc. om dun-industrin.
Vafan trodde folk?
Att gåsarna fick ett fritt liv i naturen, där de sedan lades in på ett ålderdomshem för gåsar, och fick somna in med sin käraste på sin sida i lugn och ro, för att sedan få varje fjäder bort klippt försiktigt med en sax?

Jag menar, JA, det är väl förjävligt att de ska få behöva genomlida att få fjädrarna avryckta medan de är fastklämda mellan benen på någon, men vafan, det kommer fram NU?
Varför kollade du inte upp vart dunet kom ifrån innan du köpte det där jävla täcket?

Jag menar, JA, det är väl förjävligt att Engla blev kidnappad, våldtagen och mördad, men dör inte folk på exakt samma sätt hela tiden över hela världen, och värre t.o.m. i vissa fall? Varför är det just Engla hela Sveriges befolkning vet namnet på och kan relatera till? Varför är det just för Engla alla vill sätta en ros framför sina namn på MSN för?

Jag menar, JA, det är väl förjävligt att det är stackars personer i fattiga länder som får stå och bada i giftiga färgämnen för ett par kronor i timmen, så att H&M kan få en saftig omsättning? Men DU brydde dig inte ett skit om det förns du såg dokumentärer och bildbevis upptryckta i ansiktet.

Minst lika förjävligt är det väl med liknande saker i liknande brancher? Varför denna hype?
Fan, sätt dit dom jävlarna som gör fel, och låt bli att sprida panik bland folket.

Phew... lite aggression ute nu, tack.

^ Smart sagt.