I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med att lösa gåta!

Övrigt - Blandat

2009-02-05 00:28

Hjälp med att lösa gåta!

Hej Whoa

Det är såhär att jag fick höra en gåta men jag fick aldrig reda på svaret. Så jag undrar om det är någon av er som vet svaret på den här,svaret ska tydligen vara väldigt enkelt men jag har klurat som fan men kommer inte på något vettigt svar.

Gåtan lyder: En tjej är på sin släktings begravning,på begravningen ser hon en snubbe som hon blir förälskad i men hon snackar aldrig med honom och han ser aldrig henne. Tre dagar senare så mördar den här tjejen sin syrra, varför?

Tack om ni hjälper mig

http://www.inminds.co.uk/boycott-israel-2012.php

2009-02-05 00:29
hon hade mördat släktingen?
För var dag blir det bättre, men bra lär det aldrig bli

2009-02-05 00:31
syrran hade inte kommit på begravningen, trodde hon! men hon va egentligen en transa å klädde ut sig till en vacker karl. tjej nr 1 blir kär i sin egen syster vilket e ganska naaasty!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-05 00:32
Haha ja,kan var så men jag vet ju faktist inte svaret själv så jag vet inte vad som är rätt och fel.

2009-02-05 00:34
kan vi inte bara säga att mitt svar va rätt å sen ge oss då ? så ja får känna mig lite duktig ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-05 00:37
Jo om det får dig att känna dig duktig så javisst men jag kommer ändå grubbla på det här tills jag får reda på det riktiga svaret (om nu inte ditt stämmer,för på något sätt är ditt svar lite logiskt) men jag vill så jävla gärna veta

2009-02-05 00:37
vem va de som drog på dig denna bördan från början ??

2009-02-05 00:41
En vän berättade denna för ett tag sen och jag har tänkt som fan på det och han jävlas med mig och vill inte säga svaret. Håller på att bli dum i huvudet

2009-02-05 00:41
om mitt svar, mot all förmodan, inte stämmer kan du smsa 118100 å fråga ? dom ska ju ha svar på allt.

2009-02-05 00:42
JAG VET! OOOOOH YES!
För att det är prääääästen hon är blir kär i!Och hon vill se honom igen!

2009-02-05 00:44
nmen vaddå.....hon kan la gå te kyrkan utan att döda sin syster ? bor inte präster i många länder i kyrkorna ?

2009-02-05 00:44
Jag tror förresten det här är en förkortad version, minns något om att hon mördade sin mamma också

2009-02-05 00:45
hon hoppas väl att människan också kände hennes syrra och kommer på hennes begravning?

2009-02-05 00:46
eror
jo, men hur jävla logisk är den från början?

2009-02-05 00:47
då e la frågan om inte mitt svar e ganska rätt också.

2009-02-05 00:48
ditt svar är ju både ologiskt och långsökt.

EmCi_Emm F20

Är du säker på att det är rätt svar? I så fall är jag dig jävligt tacksam!

Jag tror faktiskt -supR's svar stämmer. Känner igen det svaret, och tror starkt på att den tillhör gåtan
*snaark*
Redaktionen

2009-02-05 00:49
supr har rätt!

detta ska tydligen vara något sorts lekmannatest för att kolla om någon är psykopat.
om man vet svaret direkt tänker man som en mördare osv.
namaste

2009-02-05 00:50
...jag tänker fortsätta rösta på mig själv.

emci

ja men gåtan e ju skum från början, å dumma frågor får dumma svar. i detta fall skumma svar på skumma gåtor.
även om ditt va bättre..

someones gonna get laid.

2009-02-05 00:51
woho!

2009-02-05 00:52
ÅderpåleOne

Hhah det var min vän vänlig nog att berätta för mig så jag antar att jag inte är en mördare

2009-02-05 00:53
dock va ju mitt svar det mest kreativa !

2009-02-05 01:14
Tack som fan för svaret! inatt kan jag sova

2009-02-05 01:16
that's what's up!!!

2009-02-05 01:22
Det finns ju inget "rätt" svar till den här frågan. Det går ju inte att på något sätt logiskt bevisa att hon mördar sin syster för att få se mannen igen på hennes begravning. Trams.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-02-05 01:48
har för mig att denna gåta brukar ställas till psykopater
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Groupie

2009-02-05 02:30
helt ologisk gåta ju. Finns ju inga preferenser alls.

Det är som att säga:

Peter var ute och cyklade. Sen blev Anders överkörd, varför då?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2009-02-05 02:48
precis innan släktingen dog så hade denne överfört sina krafter som oemotståndlig till en man som senare givetvis besökte dennes begravning. där träffade han tjejen som inte kunde undgå mannens krafter så hon blev självklart in love. mannen däremot, han kände en dragningskraft till tjejens syrra så han började limma på henne. det visade sig att de båda delade ett stort intresse för bondage så de gick ifrån begravningen och tog in på ett motell.
tjejen förföljde dom och det tog tre dagar för henne att bygga upp sin vrede och slutligen mörda sin egen syster.

sämst..
you can't scare me, i'm sticking to the union.

2009-02-05 03:15
Utifrån den information man har så finns det bara ett logiskt svar och det har -supR redan skrivit. Hon dødar sin syster før att hon hoppas på att killen ska komma på även den begravningen. Faktumet att det inte är 100% säkert att han dyker upp spelar ingen roll då man inte kan komma fram till något annat svar baserat på den information man har att tillgå.

Folk brukar annars vara ganska duktiga på att lägga till ifno i efterhan før att hitta någon sorts førklaring.

Det påstås att vi som ser detta, enda logiska svar, på något vis løper større risk før att vara psykopater men den kopplingen førstår jag inte riktigt.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-02-05 10:16
Utifrån den information man har så finns det bara ett logiskt svar och det har -supR redan skrivit

Icke! Kan det inte vara så att systerna ligger med den här snubben, bruden blir avis och har ihjäl henne. Det känns inte lite mer logiskt tycker du? Hur ofta hör du om folk som har ihjäl sina syskon för att träffa snubbar på begravningar?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-02-05 10:17
Som sagt, det finns inget unikt svar på den här frågan. Och låt mig klargöra, det är en fråga och inte en gåta.

2009-02-05 12:00
candide:

Blir ju iofs svårt att ligga med någon man aldrig snackar med och den personen aldrig ser en.

Men visst, det finns inget unikt svar. Det gör det iofs ganska sällan utom kanske på matematiskt logiska frågor.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-02-05 12:21
Blir ju iofs svårt att ligga med någon man aldrig snackar med och den personen aldrig ser en.

Nu menade jag ju iofs att den mördade systern låg med snubben. För övrigt håller jag med, det är svårt att ligga med folk man varken pratar med eller ser.

Nu har ju gåtor normalt sett ett unikt svar. Den här "gåtan" har ju inte det, vi kan ju diskutera fram ett oändligt antal scenarion. Hon kanske mördade syrran för att hon helt enkelt var less på henne, det kanske inte hade något att göra med snubben på begravningen.

2009-02-05 12:25
Jag tror hon var skyldig systern en stor summa pengar sedan förra julen och mannen hon blev förälskad i var lite kortare än genomsnittet för en nordeuropeisk man.
HMOR

2009-02-05 12:34
candide:

Aha, då är jag med.

Jag tycker iofs gåtor är notoriska för att vara öppna för olika svar. Vad är det som går och går men aldrig kommer till dörren? Klockan, rulltrappan eller något helt annat?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2009-02-05 12:37
canbdide

Men du får ju ingen info om att systern skulle ligga med mannen eller liknande. Allt du vet är att personen som jordfästes under den førsta begravningen är släkt med systern, that's it. Baserat på den information du har fått så finns det ingen annat svar.

Värt o nämna är att orginalfrågan är aningen anourlunda utformad men essensen är densamma.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-02-05 13:21

Det var en nekrofil som ville ha alla nybegravda, han gick på alla begravningar!

2009-02-05 13:26
hon mörda syrran för att killen skulle komma på en ny begravning.
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-02-05 13:43
Hubbelito

kom du på det själv eller? :)

Svar: Tjejen som mördar sin syrra är en psykopat, nuff said!
Get Random!

2009-02-05 13:43
alternativet är att syrran har varit jätte jätte elak mot tjejen..
Get Random!

2009-02-05 15:08
candide P26

im feelin u
work some magic

2009-02-05 22:07
erorone P21

Skrämmande att du är moderator.

2009-02-06 04:58
Av alla jag hört av vad som ska vara rätt på denna frågan så är supR´s svar rätt!

punkt slut

2009-02-06 11:02
vilken jävla skitgåta

2009-02-06 11:08
hennes syster var tillsammans med den "snygga" killen, så hon dödade systern för att träffa killen på syrrans begravning
Away From Keyboard

2009-02-06 12:18
DET HAR INTE MED LOGIK ATT GÖRA

Det är ett "psykopattest" som har använts i någon film där dom ska beskriva hur en mördare tänker - alltså en psykopatisk mördare. Hon är på sin mammas begravning om jag minns rätt och hon ser mannen som något hon vill ha - därför mördar hon sin syster för att på så sätt få han att komma tillbaka till begravningen.

Det har INGET med logiskt tänkande att göra utan handlar om hur en OLOGISK person tänker.
 http://www.myspace.com/murderdem

2009-02-06 12:24
Ja som sagt, det är ett känt "psykopattest".

Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2009-02-06 14:10
Jag førstår helt ärligt inte hur folk kan hävda att det inte är ett logiskt svar. Baserat på den information man får så finns det inget annat vettigt svar. Alla andra løsningar bygger på att man själv hittar på information som inte existerar.

Den enda kopplingen som de talas om är fortfarande att systern och personen som begravs är släktingar. Detta är allt man har att gå på. Så kvinnan ser mannen på førsta begravningen och hennes enda chans att få se honom igen är att "ordna" en ny begravning. Att chansen inte är 100% spelar ingen roll i sammanhanget.

Nu vill jag att någon førklarar før mig hur man kommer fram till ett annat svar.