I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Coors Light?

Övrigt - Blandat

2009-02-03 08:50

Coors Light?

Varför går det Coors Light reklam på TV? Säljs det äns i sverige?

2009-02-03 08:56
Ja de säljs på bolaget, himla fräsiga är de också, en stjärna på flaskan ändrar färg när den är kall.

Gamle gode kanotjämförelsen är inte långt borta.
HMOR

2009-02-03 09:05
Haha, smart drag att börja sälja Coors mitt i vintermörkret. Jävla muppar.

Finns väl inte nån som vill dricka det där när det inte är typ 30 grader varmt och gassande sol ute.

2009-02-03 09:33
Dj_Josh P22
Falcon (Cold?) hade ju en burköl när vi var 13-14 som hade en stjärna som ändrade färg när den var kall. Det är en rätt värdelös funktion :P

2009-02-03 12:56
6-12-5-23
Japp, Falcon Cold var namnet, oerhört häftig funktion :]

Dessvärre har jag en känsla av att folk faktiskt kommer köpa en hel del Coors Light till sommaren, folk köper ju bevisligen en hel del Bud när de vill känna sig lite hippt världsvana, därifrån till Coors Light är steget minimalt.
HMOR

2009-02-03 13:01
Blask likt alla andra ljusa öl från staterna... Jag blir alltid lika besviken när jag av någon anledning dricker amerikansk öl och det inte smakar ett dugg.
En rotnonchalant kannibalistisk kulturkameleont med omättlig hunger för allt från tahitisk högerprogg till ethiopisk slapstick.

2009-02-03 13:02
bud light tar dock priset i smaklös vattenöl... fyfan!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-03 13:09
Skare drickas öl, ska de dricka 10% chimay, eller en kall carlsberg eller carona, sluta fjanta rundor med jävla bud hit å dit.
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-02-03 13:29
Haha ska det drickas öl är ju knappast Corona första valet! :P
Staro eller Newcastle ftw
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
Konsertbesökare

2009-02-03 14:02
Amerikansk öl är rätt värdelöst, Miller är nog det värsta som kallas öl. Vatten med ett stänk kolsyra är det.

När jag tänker efter är ljus lager jävligt lamt hur man än vänder och vridet på det.

2009-02-03 14:13
hahaha coors light är sån öl som alla amerikanska high school muppar och college frat boys dricker på sina "beer-keg" fester med sina röda plastmuggar. "dude i was so wasted last night, i beat the beer bong record man, it was so awesome dude." nämen oj, vad svårt att häva i sig öl ur en tratt utan att spy när ölen smakar vatten.
få tyst på ungen kvinna!

http://myspace.com/the1manboyband

2009-02-03 14:29
Tacka vet jag Karjala och Innis & Gunn
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-02-04 06:53
Jag för min del skulle nog inte klara ett blindtest mellan Bud Light, Miller Light eller Coors Light. Men det innebär inte att det är värdelös öl. En varm sommardag när man är törstig, då kan det vara ganska gott.

Och som någon nämnde kan man ju dricka hur mycket som helst utan att bli särskilt full, och det kan ju ha sina fördelar.

2009-02-04 06:55
Jag vill iaf. inte sitta i min eka och dricka 20-kronors Innis & Gunn eller 17% trappistöl i sommar. Då sitter ja hellre med en bud. Men nu i vintermörkret skulle jag bli förvånad som det gick åt särskilt mycket.

2009-02-04 10:18
Jag vill iaf. inte sitta i min eka och dricka 20-kronors Innis & Gunn eller 17% trappistöl i sommar. Då sitter ja hellre med en bud.

jag håller med.
även om bud inte är förstavalet, så finns det tillfällen då den sortens öl passar bättre än många andra.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-02-04 10:32
Den ölen smakar skit ändå så fuck den !!

2009-02-04 12:04
Om man nu vill sitta och pimpla lättdrucken öl som även är billig vore det väl i och för sig bättre att plocka ett par Carlsberg Export 12.90 / 50 centiliter.

Fan så mycket bättre än att dricka Budweiser for 13.90 / 33 centiliter, Miller för 14.30 / 33 centiliter eller Coors för 13.50 / 33 centiliter. Speciellt med tanke på att Carlsberg ändå är tämligen hyfsat.

Finns fan inga argument för dessa öl som jag kan acceptera. Vill man dricka mycket, lättdrucken, god öl som passar bra väl kyld på sommaren och som inte är allt för dyr föreslår jag Krusovice Cerne.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2009-02-04 14:23
Henkso

det jag menar är att jag sitter hellre i sommarsolen och dricker t.ex. bud (självfallet hellre Carlsberg eller, den enligt mig, ultimata TT!) än t.ex. Chimay som någon skrev innan. kloster- och irländsk öl passar på fat på en pub, inte på en solstol vid stranden.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2009-02-04 18:27
Kom igen nu, dansk öl året om... Tuborg grön på flaska och du är hemma. Det är fint.
 HELSINGBORGS IF!

2009-02-04 19:10
jag fattar inte det här med att den ska visa när den är kall, sånt märker man ju ändå!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-06 23:36
eller bara en platta anderssons, funkar väl i alla lägen? till middag som fest, fisketur som fjällenresa, a-lagsbänken eller nobelmiddag!
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-02-07 02:10
drack den idag, riktigt lättdrucken öl, perfa till sommaren.

2009-02-07 02:49
spex

haha väldigt sant. en back andersson passar i alla lägen.

2009-02-07 12:41
Skänk brew dog öl´n till U.S , sätter smak i deras tråkiga kultur! Fövrigt den äckligaste öl´n som finns.

Sen får ni inte glömma bort klassikern vid A-bänken Kung öl´n!

2009-02-07 13:21
En sak jag inte fattar är att på alla amerikanska filmer kommer det in en snubbe med en keg och då är festen räddad. Dom kan variera i storlek men ligger på runt 25 till 50 liter. Det blir alltså MAX hundra bira a 50cl. På dom där festerna verkar det alltid vara rikligt med folk så det blir typ en eller två öl var. Dricker dom som pissluder där borta eller vad är grejen?
Helt offtopic men iaf.

2009-02-07 14:40
dewilicious

och det är inte allt, ölen ligger allt som oftast på typ 3,5%. amerikanare är svaga.

2009-02-07 16:03
Anledningen till att börja med är väl att vi skall bli mer amerikaniserade. Därför har vi TV program som tagits från "the great states", nu är det pizza och öl. Jag menar, vi har ju hamburgare, BBQ:s i trädgården på sommaren. Så varför inte en Coors Light till det.
Och visst den är blaskig, men det finns folk som tycker om den.
Jag kan nog dricka en sådan i brist på annat, men inte förstahandsölen heller. Alla har vi olika smaker och att försöka framstå som världens ölkännare på detta forumet är väl bara patetiskt. Öl är gott, men en viss öl går inte till allt. Det gäller väl ändå vad man har den till. För att göra ett exempel bara. Att sitta i en solstol på stranden så behövs det kanske inte något avancerat. En Bud går lika bra som en Tuborg eller Falcon eller vad som helst. Det är ju inte heller så att man går och sätter sig spontant i park eller dylikt och dricker whisky "on the rocks"
Näe då tar man väl fram en öl som passar för det tillfället. En mörk öl kanske passar på en pubkväll och man dricker inte 17 st riktigt mörka heller. Då gör ju hela kroppen uppror tillslut.

jag kan säkert tänka mig att dricka denna, likväl som en kilkenny eller något annat. Allt beror på situationen, humöret och vad jag äter till eller inte äter till.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2009-02-07 17:49
Öl är gott, men en viss öl går inte till allt.

anderssons?
norman bates behemot
bubba fett alfred bello
arthur's detour azazello

2009-02-07 17:58
mariestads är rätt gott, billigt också
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-02-08 22:53
Budwiser är förövrigt numera en fransk öl.
Coors är väl fortfarande amerikansk, men det är väl bara en tidsfråga innan den är kinesisk.

2009-02-09 14:51
Har ingen upptäckt Arbogas 7,3 er? Den ultimata ölen!
work some magic

2009-02-09 14:59
duckdown
Mariestads är god, skulle dock inte klassa den som billig..

Femkommatvåan och Gösser är bra öl för liten peng..

2009-02-09 15:23

Gamle gode kanotjämförelsen är inte långt borta.

hahahahahaha

2009-02-22 14:55
Hehe jag införskaffade mig 7 st miller lite procenthalt 4,2 till 080808 jippot, där snackar vi vatten och kolsyra.

Måste ha hävt i mig skiten på en halvtimme, det tog ju inte emot när man drack så det fick bli en till vända till bolaget senare för att köpa prippe 7,2 på glasflaska för att vända tillbaks smaklökarna =)
Ruff rugged bäver

2009-02-22 15:06
Vet inte om någon sa det men reklamen började visas i Sverige i samband med Superbowl.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-02-22 15:57
Undrar hur många i sverige som följer superbowl egentligen =D
Ruff rugged bäver

2009-02-22 16:06
Ganska många? Finns inget program i Sverige som går vid den tiden som lockar mer folk iaf...

Ignorant av dig att tro att ingen följer det för att du inte gör det.

2009-02-22 22:03
Brukar nästan alltid köpa en flaska Coors Light, ett par Miller och sen lite Newcastle och annat gott. Älskar mörk öl som Murphys Stout och Guinness, men det är ju inget man krökar på direkt. Nä, när jag ska ut och slira så skiter jag fullständigt i om det är blaskigt och att jag inte får några mnalighets-poäng på bärsen..

Detta har nog iofs att göra med att jag vande mig i höstas med Miller och Coors Light då det är den billigaste och vanligaste ölen på typ alla klubbar i staterna... sen ang. beer keg's på fester så är det nice, speciellt på frat partys då du betalar kanske 10 dollar i inträde och sen har gratis dricka hela kvällen...

2009-02-22 22:56
Wassenius
Fast det där förstår jag inte riktigt.. visst att du har vant dig, men Systembolagets priser borde provocera fram en avvänjning :)

Finns godare öl som är bra att kröka på.. dvs. ganska lättdruckna öl men fortfarande inte vatten :)

Kronenbourg (12,90 - Miller: 14,30)

Finns inte den (finns inte alltid tyvärr) så kör jag på Lapin Kulta (11,90 / 12,90 för den starkare)

Do it! :)

2009-02-22 23:51
Kontrast
Jovisst är det ju så att detta inte på något sätt är "prisvärd" öl men jag känner inte att de där extra kronorna skadar så mkt, jag menar på en påse kanske det blir 15 kr extra mot om jag hade köpt något billigare. Som fattig student borde jag ju helt klart köpa Kung eller något liknande, men jag tar igen den extra utgiften med att slänga in lite importerad billig tequila på förfesten istället :)

Öht. så köper jag 9 gånger av 10 lite olika ölsorter, har lagt dagarna då man körde på ett gäng Sofiero bakom mig :) Mkt roligare att blanda och prova nya sorter, även om det blir liiiite dyrare.