I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är det med folkhögskolor?

Övrigt - Blandat

   

2009-01-27 15:23

Vad är det med folkhögskolor?

Måste bara skriva av mig lite, har pluggat på en folkhögskola i Småland i snart två år och jag är riktigt jävla förbryllad av folket där alltså, det är så jävla wacka människor.
Ska dra några exempel vad som hänt under dessa två år i en liten skola med cirka 100 elever.

Kille blir anmäld för våldtäkt på en annan tjej på skolan, två veckor senare blir han på nytt anmäld för våldtäkt på en annan tjej och tvingas sluta.

Kille, blir anmäld för våldtäktsförsök(?) på en annan tjej på skolan, blir utkastad och flyttar istället upp i ett jävla vindskydd i skogen där han stannar flera månader.

Jag blir anklagad för att ha våldtagit en tjej på en fest på skolan, dock aldrig anmäld.

Två killar på skolan misshandlar med sparkar och slag en kille för att han är "neger", dom tvingas sluta.

Kille misshandlar en kille som är på besök för att han är asiat. också han tvingas sluta.

En fest urartar och två små blonda tjejer på skolan börjar slåss, den starkare dunkar den andras huvud i väggen, och när hon har däckat så sparkar hon henne upprepade gånger i magen. Tjejen som blir misshandlad tvingas åka med ambulans o spendera natten på sjukhus. Hon blir senare utkastad för att hon hade alkohol i kroppen, medans tjejen som knockade henne medvetslös får gå kvar.

Kille hotar en annan elev med kniv och spottar honom i ansiktet(vanlig dag, ingen fest), och blir också han utkastad.

Två killar blir avstängda efter att dom sålt knark på skolan.

Tjej blir utkastad efter att hon hotat att ta livet av flera av hennes klasskamrater och bland annat slagit sin pojkvän i huvudet med något köksredskap(han började blöda), hon tvingades sluta.

Kille fick sluta efter att hans flickvän anmälde honom för våldtäkt och misshandel.

Just nu väntar en kille besked om han får gå kvar på skolan eftersom även han anklagas för att ha våldtagit en tjej.


Ja det här plus massa annat som jag inte kommer ihåg i huvudet har hänt på en liten sketen folkhögskola på mindre än två år.
WTF??? Vad är det med folk??
Har ni några egna erfarenheter om liknande på folkhögskolor?

Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com