I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min pappa...

Övrigt - Blandat

   

2009-01-20 21:04

Min pappa...

Jag har aldrig träffat min pappa. Varken jag eller min mamma vet speciellt mycket om honom. I slutet av sommaren kände jag att det var dags att ta kontakt med honom, vill ju träffa honom och lära känna honom, så jag får veta vem han är. Jag skickade då ett brev till honom, men fick aldrig något svar. Nu känner jag att jag skulle vilja ringa till honom istället, men det känns väldigt, väldigt jobbigt. Jag har absolut ingen som helst aning om hur jag ska hantera samtalet. Jag vet inte vad jag ska prata om, jag vet inte vad jag ska fråga, det känns som att samtalet verkligen kommer gå åt helvete, det får mig att inte ringa.

Han har kontaktat min mamma för x antal år sedan, och ville då träffa mig. Jag ville vid den tidpunkten inte träffa honom. Jag var ju alldeles för liten (runt 7-9 år) för att ta ett sådant beslut själv, men mamma lyssnade på mig och respekterade vad jag ville då. Det borde hon inte gjort.

Han kanske har skaffat familj idag och inte alls vill träffa mig längre, jag vet inte.

Nu blev det lite längre och mer än jag tänkt i tråden, men för att korta ner det hela: är det någon som varit med om liknande och har något tips på vad man kan prata om, om jag nu skulle ringa?