I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sommarjobba i Norge som 17-åring?

Övrigt - Blandat

   
Rappare

2009-01-20 20:36

Sommarjobba i Norge som 17-åring?

Tjena!

Har sökt runt på internet (och här på whoa) men inte hittat så mkt angående att sommarjobba i Norge. Funderar då på att dra till Norge under ca 2 månader på sommarlovet och skrapa ihop lite cash!

Det är jag och min kusin, båda just nu 17 år, men kusin blir 18 i juni/juli (jag fyller år i oktober..) Båda är alltså 91or.

Problemet är bara att jag hittar inget så att säga konkret att gå på...
Har fått olika förslag, vissa säger att man ska gå via arbetsförmedlingen vissa absolut inte.
Vissa säger ta kontakt med första bästa företag, andra säger snoka runt så ja det blir lite virrigt!

Hjälpen jag söker här är:

- Har du någon erfarenhet av jobb i Norge? I så fall vart? Var jobbet bra / dåligt / intressant? Vad låg lönen på?

- Finns det något norskt arbetsförmedlingen man kan kontakta?

- Hur är arbetsvillkoren där? Hur funkar det med att vara under 18 och jobba där?'

Ja, jag hoppas ni förstår vad jag menar, annars är jag mer än villig att besvara eventulla frågor:)

Kan du, så ser jag även väldigt gärna att du ger tips på någonstans man kan kontakta och söka jobb! Det skulle uppskattas grymt!

Väldigt tacksam över svar!

Mvh Björn