I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Äntligen icke-rökare"?

Övrigt - Blandat

2009-01-18 14:46

"Äntligen icke-rökare"?

Okej, så min syster köpte boken "Äntligen icke-rökare" åt mig. Den är skriven av Allen Carr, som var en inbiten rökare i 33 år.. han dog av lungcancer en lång tid efter att han hade slutat.

Jag tänkte att visst, jag kan ge den en chans.. till min stora förvåning har jag inte varit sugen på en cigg sen jag började läsa den, tände en när jag var några kapitel in i boken men slängde den efter några bloss, alldeles äcklad.
Visst är det mycket upprepningar i boken och uppenbart att det är meningen att allt ska bli inpräntat.. men hey, det funkar.
Har på olika håll hört/läst många som säger att ja, det funkar och 'jag har varit rökfri i X antal månader' och si och så..

Det jag undrar är om det finns andra rökare som läst den? Vad tyckte ni om den?
Är ni rökfria? ;)

Admin

2009-01-18 14:55
Jag ska lätt läsa den dagen jag bestämmer mig för att sluta. Men som rökare måste jag ju säga att just nu inte är en bra period i livet för att lägga av haha!

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2009-01-18 15:04
hehe höll upp från all form av nikotin i 4 månader, sen föll jag dit igen... känns förjävligt, men nu känner jag att jag har motivationen att sluta igen. 2 cigg på 4 dar är ju egentligen 2 för mycket, men nu ska jag ta en dag i taget
http://www.kommandot.se/wp/

2009-01-18 15:13
Önskar dig lycka till med att bli en icke-rökare exhale. Är själv rökfri och jag gillar det. Snackade i telefon med en polare idag, han röker en paket cigg om dagen. Kom fram till att det kostar strax över 18.000 per år som han skulle kunna lägga på alkohol istället. Lät på honom som han ville sluta med. Kommer nog inte lyckas, men lycka till typ haha.

2009-01-18 15:23
haha "lägga på alkohol ist"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-18 15:24
jag har också hört att den boken ska vara grym, och kul att höra från någon direkt att den funkade och inte i andra hand. Ska nog köpa den..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-18 15:31
och det var efter att ha läst den boken btw
http://www.kommandot.se/wp/

2009-01-18 15:39
sorry om jag går lite offtopic nu, ville bara höra om någon provat zonnics produkter som går på reklam nu och kan rekommendera dem? Särskilt munsprayen är jag nyfiken på.

2009-01-18 15:51
Kaneida: Tack, och grattis till dig som det går bra för. :) Ha ha.. köp honom boken!
18 000 spänn är inte lite det..

Känner att det ekonomiska är nästan lika stort ångestmoment som hälsoaspekterna..

Snara; Gör det! Han sätter ord på massor av tankar och beteenden kring rökningen så väl och han får det att låta så enkelt. Det gillas starkt.

2009-01-18 16:50
Boken är faktiskt grym, men jag trillar alltid dit igen. Öppnade den igen igår, varit rökfri hela veckan men med öl i handen så är det dömt att misslyckas ...

Har två exemplar av den om någon är intresserad!

2009-01-18 16:56
Självbehärskning? Inte er grej?
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2009-01-18 17:00
conspicious pax!

2009-01-18 17:56
pigglaen P20

ödmjukhet och förstående, inte din grej riktigt?

Graffare

2009-01-18 20:05
conspicuous F21

Give me, jag ska sluta för att jag kommer bli farsa i höst!

Dessutom bor jag i malmö :)
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-01-18 20:08
Vi kan ju ha en motiveringstävling, den med bäst motivering får den haha.

Graffare

2009-01-18 21:42
Min motiverig är oslagbar, erkänn!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2009-01-18 21:46
nattugglan din jävla smörare ta bokjäveln då!!!!!!!!!
får jag väl slänga ut med otroliga 39 kr själv.

2009-01-18 22:42
Är boken lätt att komma över?
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2009-01-18 22:43
Boken finns typ överallt, bokia, akademi bokhandeln osv.

Nattugglan

Du får den om du ger den till Snara när du är klar!

2009-01-18 22:52
kajaman 39 kr på adlibris, fraktfritt!

2009-01-18 22:56
Tack så mycket ! ska fan också fixa det nu, vet inte försöker att enbart gå över till snus men det känns fel. Blir ju bara ett substitut till cigg sen så tänker man whatever och tar en cigg när man inte har snus inne. Jaja hoppas den fungerar :)

Peace
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke

2009-01-19 00:24
Slutade röka abrupt för 2½ år sen nästan, rökt sen jag var 14 men jag känner att jag har kontroll nog för att kunna avstå från skit man absar efter.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-01-19 00:25
förrutom snus, kommer aldrig sluta, det är för gott
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2009-01-19 00:59
Bara jag som tycker att det är lite sorgligt att en 19-åring behöver en sån bok för att avvänja sin hemska ovana? :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-01-19 01:08
Kontrast P24

Inte direkt. Det är väl ingen nyhet att ungdomar är de mest lättlurade när det kommer till tobaksindustrin? Hur många känner du som började röka när de var 40? :P

2009-01-19 01:19
Hehe nej det är sant. Man vet ju hur det är, har väl själv kompisar som rökt sen dom var 15 eller nåt.

Men ändå, det är en annorlunda värld nu mot när cigaretter först blev populära :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2009-01-19 01:30
sant, men det e fortfarande barn/ungdomar som åker dit :(
värsta misstaget i mitt liv, att jag började röka...

Hangaround

2009-01-19 08:41
yessir

är det ditt värsta misstag?, shit du kan inte ha haft mkt för dig;)

2009-01-19 09:24
ja boken funkar ju faktiskt, känns så jävla cheesy att läsa renodlade självhjälpsböcker men fan funkar det så, resultatet som räknas..

har varit rökfri i ett och ett halvt år nu och aldrig varit i närheten av återfall, gav boken till en klasskamrat när jag var klar, han är också rökfri fortfarande, och köpte den till min farsa som slutade snusa efter 30 år tack vare den..

2009-01-19 09:50
exhale
lycka till! har också läst den, vet inte om det va boken som gjorde det men är i alla fall rökfri efter många många försök. tror att allt man gör för att lägga ner energi på att sluta/uppehålla rökfrihet är positiv. det ger resultat i slutändan. Läste iofs.boken, gick sluta röka kurs och toktuggade nikotintuggummin=)

yet_schooled
ja har zonnics 3mg tuggummin. dem e helt värdelösa. går sönder och är inte alls som tuggummin ska vara =/ slutar med att man svalt hälften omedvetet.

2009-01-19 16:29
Kontrast; Haha lite sorgligt kanske, började tyvärr som liten skit på 12 år, men det är ännu mer sorgligt att man fortsätter med en så onyttig och onödig grej.

Kul att se att den faktiskt funkat för andra personer :)

ja boken funkar ju faktiskt, känns så jävla cheesy att läsa renodlade självhjälpsböcker men fan funkar det så, resultatet som räknas
He he.. precis så.

2009-01-19 16:36
yessir P28

haha är du efter mig i alla trådar nu?

Inte riktigt min grej att vara dum i huvudet helt enkelt, och det är inget jag skäms över precis..

2009-01-19 17:28
Okej pigglaen, du tycker rökare är dumma i huvudet, och det är inte din grej.
Du tillför inte något med dina inlägg, och ingen bryr sig.

2009-01-19 17:45
Tycker folk som inte kan sluta med något dom står och säger att absolut inte vill göra är dumma i huvudet, tog du åt dig, så trist..

som att bli våldtagen att skrika ja, fett smart!

2009-01-19 17:58
Tycker bara att dina inlägg är onödiga, det var metoden i boken som skulle värderas.

2009-01-19 18:43
det är bara förlorare som slutar med nåt dom börjat på med... ;D
Chillar med låtsas-mpc'n...
Hangaround

2009-01-19 18:59
rehab's for quitters!

jag har typ nästan slutat röka, blir ett paket då och då, går kanske en, två veckor imellan..men så snusar jag också så=)

känner en del som har läst hans böcker och slutat tvärt, en har börjat igen, men dom flesta verkar klara sig, nästan så man blir sugen att läsa men jag läser bara scifi så innan det kommer en sån version av boken är jag körd=/

2009-01-19 19:08
Tech P24

hehe det jag ångrar mest får jag väl ändra det till då :)
är fri från skiten i alla fall men ack alla dessa förlorade år...

2009-01-20 17:22
folk som tror att fysiska beroenden bara är att göra sig av med utan problem, är dumma i huvudet. Och jag vill absolut inte jobba men jag kan inte sluta med det är jag dum i huvudet då? Eller gäller det bara vissa saker man absolut inte vill göra som man måste? För jag kan räkna upp massa... jag vill inte gå upp tidigt, jag vill inte städa, jag vill inte betala räkningar.. OSV.
IDJUT!!

2009-01-20 23:08
Snara: är att jobba ett fysiskt beroende menar du? det visste jag inte.. har aldrig åkt på abstinens när jag inte jobbat.. du måste varken jobba eller röka så din jämförelse går på på alla plan.. du kan ju inte på allvar jämföra fysiska beroenden av substanser med att jobba och städa?

2009-01-21 11:54
Nej det gör jag såklart inte. Någon, orkar inte scrolla upp och se namn skrev att man är dum i huvudet om man inte kan sluta med saker man verkligen inte vill göra. Delen om fysiska beroenden och jobba bla bla hör inte riktigt ihop. Man ska läsa dom var för sig i princip. Alltså båda är svar på hans uttalande men jag jämför inte de två svaren.

2009-01-21 22:22
Snara: aha ok, tyckte inlägget kändes så jävla skumt, men det var väl ur context då. sedan är man väl lite dum i huvudet när man röker, hehe! jag tyckte jag var det när jag rökte iallafall och alla rökare jag känner tycker nog de är lite dumma i huvudet med, hehe!