I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amway - MLM bolag

Övrigt - Blandat

2009-01-17 21:47

Amway - MLM bolag

För två veckor sedan ungefär ringde en gammal säljtränare till mig, han förklarade att han håller på att rekrytera säljare från sitt tidigare jobb (där jag också jobbade) men har varit tvungen att vänta sex månader med tanke på en klausul i anställningsavtalet. Nu iallafall så hade han och hans flickvän tydligen dragit igång en E-handelssida och undrade om jag var intresserad av att jobba för honom. Visst, tänkte jag men det första jag frågade (då många pyramidspels och mlm-bolagsmuppar har varit på mig) var om det krävdes någon som helst investering från min sida. "Nej" var det blixtsnabba svaret på den frågan. Cool, tänkte jag och sa att jag var intresserad, varpå han återkom några dagar senare med tid och plats med tanke på att han skulle rekrytera in fler gamla säljare till sitt nya företag. Dagarna gick och jag blev mer och mer nyfiken på vad han hade gjort, vilket koncept han hade, hur mycket deg jag skulle kunna tjäna med mera med mera. Igår så träffades jag, han och tre gamla kollegor till mig. Vi var alla fyra förväntansfulla. Då drog han upp sin presentation och genast började jag ana ugglor i mossen.

Det han presenterade för oss var inte något företag som han hade startat och ville ha våran hjälp med (som han hade sagt per telefon) utan det var en presentation av det ökända MLM-bolaget Amway. För er som inte känner till detta handlar det om att man ska köpa förbrukningsvaror inom hygien över en internetsida och få polare att börja med detta med, på så sätt så startar man ett nätverk och börjar tjäna pengar. Detta för att bli ekonomiskt oberoende. Visst, tanken låter ju fin, men jag visste att verkligheten var annorlunda. Amways produkter är svindyra, de själva påstår att detta beror på att produkterna är koncentrerade till max men detta stämmer inte. Många historier har man hört om människor som har offrat pengar, tid och vänner för att få sin amwayverksamhet att fungera, och när dom har fått nog och velat gå ur har dom blivit regelrätt trackasserade.

Detta är inget grina utinlägg med tanke på att jag inte gått på något, men jag vill bara säga detta som en varningsklocka för Whoaanvändare! Amway sprider sig och det är fort. Gå inte på skiten vad ni än gör!

Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!