I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

åka till usa, nån som gjort det?

Övrigt - Blandat

2009-01-15 23:05

åka till usa, nån som gjort det?

Jag ska åka till usa snart.

jag skulle vilja ha all info som jag kommer åt.
jag har boende fixat. jag kommer att vara där i en månad.
behöver jag visum?

ni som har åkt dit. hur är det med jobb typ på cafeer el ja vad som helst? jag vill jobba under min vistelse. finns möjligheten?
och vart kan man hitta billig flygbiljett?

(Inlägget ändrat av friktion 2009-01-15 23:12:46)

Tizzle Tazz

2009-01-16 00:01
Hehe, jag tror att många har åkt dit du.

Du behöver inget visum om du stannar under 3 månader. Du kommer inte heller kunna jobba, inte lagligt iaf. Det är möjligt att du kan få ett jobb på nån restaurang eller nåt där de inte frågar efter papper. Men varför vill du slösa bort din enda månad där på jobb? Chilla istället.

Billig flygbiljett kan du hitta på kilroytravels tror jag.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-01-16 00:16
ok great...
tack...
jag är öppen för fler tips o förslag
Tizzle Tazz

2009-01-16 08:24
vart ska du åka till att börja med?

vi köper oftast biljetter via flygvaruhuset eller flygstolen

tut!

2009-01-16 18:11
NYC, till att börja med. sen florida, LA och avslutar resan i Vegas
Tizzle Tazz

2009-01-16 18:19
Om du ska till NYC, Florida, LA och Vegas på en månad, hur fan har du då tänkt dig att ha tid att jobba? Vem skulle anställa dig för en veckas jobb?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-01-16 19:27
Verkar rätt hetsigt att besöka NYC,Florida,LA och Vegas under en månad överlag. Låter som ett enda flängande runt utan att hinna chilla och bekanta sig med städerna. Att försöka hitta jobb är iaf. inte värt enligt mig.

Du måste bli beviljad ett turistvisum och kom ihåg att du nuförtiden elektroniskt måste fylla i dina uppgifter före du reser. Mer information.
Still in the bridge

2009-01-16 22:10
Polaren tog med sig dragspelet och åkte Ny-La-Lv-Ny på tre månader. Han spelade ihop cash på gatorna och spelade poker i Las vegas. Tydligen var La sämst før de som hoppas livnära sig på att vara gatumusikant.

To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-01-17 01:38
det där med jobbet tänkte jag mest på ifall jag skulle vilja stanna längre än 1 mån,
Tizzle Tazz

2009-01-17 20:05
Coke P23

mja lite svårt att underhålla med dragspel på freeway'n

2009-01-17 21:14
yessir

Han spelade givetvis i stadskärnorna och hans upplevde folk i LA som mer snåla/mindre positivt inställda till gatumusikanter.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2009-01-17 21:17
och jag var 100% seriös i mitt inlägg.

2009-01-18 11:55
Uhh! Allt det på en månad? Skippa New york, det finns ju new york, new york i Vegas så det är det enda du behöver :)

Jag åkte dit 2007 och bara slappade i två månader i LA hos min syrra. Det går ju få jobb och så om man är framåt. Iallafall i L.A. eftersom de flesta som jobbar är mexare och det ser bättre ut om de har till exempel en, fan vad jag hatar det här ordet, arisk servitör/servitris. ¨

Jag säger dock att Vegas är stället att vara på. Bara åka dit. Bo på americas best value, spela 1-2 borden på tropicana. Grinda galet så går du i snitt 100 dollar plus om dagen om du är blygsam... Lägg till alla compar du får med gratis frukostbuffé osv.

Poet

2009-01-19 12:30
Som svensk medborgare har du rätt att vistas 90 dagar i USA utan något särskilt visum. Men om du planerar att jobba under din vistelse så kommer det ju bli svartjobb, vilket inte är lönsamt någonstans.

Och om du dessutom vill stanna längre än 90 dagar, då är du där illegalt.
At the gates of Eternity...

2009-01-19 13:14
...och blir du påkommen för svartjobb är du portad i ett par år från landet :P

2009-04-08 22:40
Åker du till Florida så ska du åka till Key West, solnedgången där knullar din hjärna mannen. Det är tungt som fan. Jag har vart där två ggr men vill åka igen =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-04-09 09:10
haha

2009-04-18 21:35
Finns billiga flyg med Malaysian Airlines. Massa god mat, glass, filmer och spel på planet också.

+ skönt med direktflyg.