I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hyresvärden i min lgh utan tillåtelse.

Övrigt - Blandat

   

2009-01-15 16:57

Hyresvärden i min lgh utan tillåtelse.

Har idag haft besök i min lgh under tiden jag vart på jobbet, en "hantverkare" som anlitas av min hyresvärd till diverse småsysslor har vart här och bytt element, som egentligen skulle gjorts innan hösten, men han har vart lite på latsidan måste man erkänna.

Vi hade en tidigare överenskommelse per telefon om att han skulle komma hit nån dag mellan jul och nyår för denna installation, men han dök inte upp, och man får antaga att han nu tyckt att idag vore en bättre dag för detta, men har inte meddelat mig om detta.

Då jag själv är hantverkare och är inne i mkt lägenheter, är det livsnödvändigt att vi annonserar våran ankomst i förväg, alternativt man ringer på dörren och kollar om hyresägaren är hemma och på så vis kan komma överens om något.

Jag känner direkt att min integritet totalt har ignorerats av hyresvärden/"hantverkaren"

Det jag undrar är hur jag gör nu? Ska jag anmäla detta till Hyresgästföreningen eller liknande? Polis? Vilket lagligt skydd har jag mot detta?

Tu m'emmerdes!