I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trött på allt nu..

Övrigt - Blandat

2009-01-15 06:52

Trött på allt nu..

Jo fan, nu har det nått en punkt att jag är trött på allt i mitt liv. Ok, inte allt, det vore att ljuga, men det mesta. Skoltrött som fan, trött på min vardag då den är enkel och grå. Jag är lat, och håller på att schabla bort skolan, vilket får mig att känna mig värdelös. I mean, god damnit .... Allt kommer på löpande band, och det är svårt för mig att kontrollera det. Det gör det inte enklare när man har en farsa som ser minsta i fel, även om man gör rätt så får han det till fel. Men det har jag lärt mig att koppla bort. Jag vet inte längre vad jag vill i mitt liv, alltså vad jag vill jobba som eller sådant. Och eftersom jag inte kommer få ett slutbetyg funderar man väääldigt ofta på om någon ens vill anställa en efter skolan, vilket slutar om ca. 5½ månader. Jag antar väl att de flesta som ens läser detta kommer skriva "Börja gå på gym." osv. Jo, det vore en lösning, men det passar tyvärr inte mig ..

MVH // Tobias

(Inlägget flyttat av greggan 2009-01-15 08:57:48)

*snaark*

2009-01-15 09:12
Börja göra något i skolan och ta tag i saken ? de är aldrig någon som ringer dagen du har slutat skolan och frågar om du vill ha ett välbetalt jobb, sånt får du fixa själv för att få

2009-01-15 09:31
Symptomen du beskriver, tillsammans med P18 efter ditt namn tyder på tonårssjukan.
Den går över. Gäller bara att härda ut.

2009-01-15 10:24
Jag tror det du ska göra är att du hittar orsaken till att du känner såhär. Vardagen blir rätt najs om du slipper ha ångest för att skolan går dåligt, kan du ha kul på vardagen så kommer din farsas gnäll inte kännas som något större problem. Fokusera på det som är viktigt.

Är du som jag? Fuck skolan och ta hand om din framtid när du pallar. Gå ut och ha kul, glöm av vardagsångest.
Det bästa är nog bara att försöka ta tag i skolan, göra ditt bästa. Då kommer du se att saker och ting i din vardag genast blir lite roligare. Inte lätt att glädjas över småsaker när man går och mår dåligt över att ens framtid kanske är fucked.

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2009-01-15 10:36
Det är ju långt kvar tills du går ut, försök sattsa mer på de du ligger efter i. Plugga annars kanske du får göra det senare på komvux.
De Omutbara - Dödsskvadronen - whoa - 6 april - ladda sig ner

2009-01-15 13:13
Get your shit together.
Något råd på whoa lär ju knappast lysa upp ditt liv.
Life's a bitch, fuck the bitch before it fucks u!
RATED R!

2009-01-15 13:19
Varför ta allt så allvarligt? Just chill man! Andra oroar sig över hur dom ska överleva dagen och för oss bortskämda svenskar är det lika med döden att sitta i kassan på ica eller vicka som vårdbiträde en sommar eller ett år. Så länge du inte är kriminell, sjuk, hemlös etc så kan livet bara bli bättre.

2009-01-15 13:23
"Jag antar väl att de flesta som ens läser detta kommer skriva "Börja gå på gym." osv. Jo, det vore en lösning" - va? vad har det med nåt att göra?

har du inget slutbetyg så blir det svårare att plugga vidare sen.. men att få nåt jobb ska inte vara nåt större hinder. Har haft flera olika jobb sen jag gick ut gymnasiet och ingen arbetsgivare har begärt att få se mina betyg (även om det inte hade varit nåt hinder ifall dom gjort det).

kom igen nu.. alla är skoltrötta. du får sluta tänka i så negativa banor..
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2009-01-15 13:28
Fixa gymnasiet unge man! Du kommer fuckin längta tillbaka dit snarare än du tror. Helst ska du gå en saftig högskoleutbildning med för att nästan va säker på att kanske kunna få jobb. Passa på att plugga nu när det ändå är omöjligt att få jobb.

Det är tyvärr så det ligger till. Börja INTE röka thc i någon form, då det kommer få dig att må så jävla mycket bättre, MEN Mary kan inte ge dig jobb, pengar, fru o barn.

Sen att du mår dålig.. lugn bara, det blir bättre. Eller värre.
Lycka till!
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2009-01-15 15:00
Tila; Jag har inte brytt mig i snart 12 år i skolan, och det börjar ta nu .. Och det spelar själv ingen roll VILKET jobb jag får, bara jag får ett jobb.

Rapsodisk; redan försent med thc, it's flowing through my veins. Jag har inte haft en enda tanke på att lägga av med det, och kommer nog inte göra det heller. Dock så har jag satt upp gränser för när och vart jag skall röka. Ej i skolan, eller nära folk som har något emot det, eller som uppfattar det som stötande (det finns...)

Teddybjörn; Tyvärr så ställer jag ingen fråga om hur jag skall fixa till allt, utan detta är ett sätt för mig att få utlopp för allt

Racken; Nej, jag vet att det inte inträffar, would be great though hehe. Men, jag är bekväm av mig och har blivit något så jävla lat när det gäller skolan för jag har varit skoltrött som fan i snart 3 år (om inte mer), och det ÄR jobbigt att ta tag i skolan när allt man vill är att spy på den, för man mår dåligt när man vaknar på morgonen.
Jag har dock snackat med SYO:n, rektorn osv. och jag får avskriva en kurs eller två om jag vill, och läsa dem deltid till hösten, helt gratis ifall jag vill. Detta skall göras, med nya lärare.

Det värsta med skolan är några lärare. De ger en ingen chans att få ett betyg man förtjänar. Jobbade arslet av mig i engelska, för att få ett jävla G. Uppträdde korrekt, gjorde allt man skulle göra och fick MVG på alla nationella. Enligt hennes motivation är jag slapp (stämmer ej när det gäller engelska), uppträder fientligt osv osv. Det hon tydligen baserar "fientligheten" på, är när vi hade en diskussion, så blev hon helt galen och ville inte diskutera med mig längre, och började skylla på att jag inte kunde diskutera som en normal person, vilket ledde mig till att säga "Diskussioner är indelad i två vägar, och du stryper ju den ena vägen för fan". Tyvärr fick jag sota för det ..
*snaark*

2009-01-15 15:16
det finns jobb. softa, lev dagen. dra lite förhastade beslut och smaka på frukten, sött som surt. bättre än galla iaf.
what is a.m.b?
Redaktionen

2009-01-15 15:19
Det är jävligt svårt att tvätta bort stämpeln som slacker man får av lärarna, en orättvisa som kan ses oändlig i ditt skede i livet. Jag hade den och var i precis samma sits som dig.

Det bästa du kan göra är, hör och häpna:

1. Sluta rök cannabis, det förslappar dig. (punkt)
2. Ta tag i skolan. Slipper man ha 4 läxor i huvudet när man lägger sig sover man bättre, det blir lättare att komma upp, man får bra betyg, psyket fungerar bättre.. Det är början på en mycket god spiral helt enkelt.
3. Aktiv avslappning efter utförd syssla.
Det behöver inte vara just avslappning, det kan handla om vadsomhelst, så länge du gillar det. Har man inte en flickvän man älskar "måste" man ha en hobby eller aktivitet man kan lägga sin själ och glöd i. Det gör livet värt att leva.

Antar att flera redan skrivit detta, men det är det enda rätta, i stora drag givetvis.

..Sen får du lära dig att det är bara du som kan ta tag i dig själv.
En av livets tråkiga läxor man lär sig i din ålder. (som om jag vore mycket äldre...)
namaste

2009-01-15 15:21
thc gör att många människor förlorar drömmar o mål och helst av allt vill dom bara ligga i en soffa och käka munchies och lyssna på Israel Vibration.

Där har du svaret, ta ut tummen ur arslet.

Visst jag håller med dig om att det är svårt när man inte vet vad man vill, men röka ger dig inte ett roligt jobb eller en rolig utbildning.
// be the change you wanna see in the world

2009-01-15 16:42
Jag känner igen mig väldigt mycket, det jag har gjort för att få det att bli bättre är att försöka tänka positivt om det mesta, börja träna mer, inte köpa något att röka, ska bara röka tillsammans med kompisar. Jag ska också försöka lägga ner mer kraft i skolan denna terminen, inget blir bättre av att sitta och tycka synd om sig själv.

2009-01-15 17:03
Ångest över skolan?
Plugga hårdare
Trött på farsan?
Flytta
Svårt att ta initiativ?
Sluta knarka, börja träna

osv.

Du får väl helt enkelt inse att det är du själv som styr ditt liv. Om du inte styr det aktivt kommer du ingenstans. Att göra bra saker ger dig ett positivt moment och att göra negativa saker ger dig ett negativt moment (aka. negativ cirkel). Sluta gör dåliga grejer och gör bra grejer istället, ganska enkelt. Jag ser "lycka" som avsaknaden av ångest, ta tag i grejerna som ger dig ångest så blir det bättre. Om inte annat kan du ju alltid begå självmord

2009-01-15 17:52
Furder:

Skolan: Finns det någon du kan plugga tillsammans med? Skit i att lärarna hatar dig, använd det som motivation för att göra bättre ifrån dig. Du kan ju alltid försöka få validera engelskan, värt att kolla upp. Även om det låter som en förbannad klyscha, ge inte upp! Det låter som om du redan gjort det, eftersom du inte tror du kan få jobb. Men det behöver man inte vara en slacker för att inte få. Finns sjukt mkt välutbildade människor som går arbetslösa. Så ge inte upp!

Din pappa: Försöka prata med honom, eller med någon som kan prata med honom. Du ska inte känna att du måste göra bra ifrån dig för hans skull, bara din egen. Få honom att förstå att du behöver uppmuntran också. Jag har växt upp med en pappa som aldrig berömt eller uppmuntrat mig för han har alltid varit rädd att det skulle stiga mig åt huvet, och jag har liksom köpt det, men det betyder inte att du behöver göra det. Samma sak där, använd honom för att motivera dig själv, men låt honom inte komma åt dig!

Övrigt: Försök aktivera dig själv på ett icke destruktivt sätt, dvs supa knarka etc etc. Sen om det innebär att du tränar, spelar dataspel, skriver en låt eller vad som kvittar, så länge du känner att det är kul och det inte gör dig deppig bara gört.

2009-01-15 18:18
Jag har inget gymnasiebetyg, jag har jobb. Betygen är överskattade, är du inte helt dum i huvudet så löser sig det mesta. Du kanske inte hamnar bakom ett skrivbord, men knata till valfri grov industri å visa framfötterna så har du kneg. Världen behöver inte 4 miljarder Civilingenjörer...
mama said knock you out

2009-01-15 18:58
klassiskt problem som kommer när man är påväg ut ur puberteten och in i vuxen världen. tyvärr saknas det ordentliga initierings riter i dagens sverige, eller ja, om det räknas med att tävla i vem som blir mest full på studentet så.. men det räknar inte jag direkt.
pressen du känner är för att du konstant blir påminnd av allt runtomkring, att du måste gå i skolan och sköta dig så du får bra betyg, för utan det så får du inget vettigt jobb, och utan ett vettigt jobb får du ingen vettig flickvän, och utan allt det där "vettiga" så får du öht ingen vettig framtid. men gör dig själv en tjänst och lyssna inte på allt det där skiten!
jag ser hellre att du hoppar av skolan nu och skaffar dig ett Riktigt liv, ett liv Värt att leva, inte bara en annan jävla myra i stacken som irrar runt och släpar barr hela livet utan någon eftertanke... men det lär du väll antagligen göra precis som resten av världen tyvärr.

anyways, du blir säkert bara mer deprimerad av det jag säger, men det var faktiskt tänkt att uppmuntra dig att gå din egen väg och inte fastna i samma jävla ekorr hjul som alla andra hjärndöda robot svenssons utan framtid..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2009-01-15 19:01
Åk till Thailand :)

2009-01-15 19:48
Är i exakt samma sits. Har igvarning i alla ämner jag läser just nu, va i thailand o kom efter som fan, har ingen ork. sitter bara vid datorn hela dagarna känns det som. Fattar inte hur folk hinner med skola, jobb och träna o allt, jag "hinner" inte med nåt av det

2009-01-15 22:58
jag ska inte säga något om att det e lätt för jag struntade totalt i skolan. MEN jag ser hur folk skrivit i tråden om att röka fet och hur starkt det påverkar.
Inte bara i stunden du är hög utan emellan stunderna då man "blir normal" igen sen abstinent och sen hög igen.
I inget av dem skedena har du ork motivation eller förmåga att sätta dig in i något annat både med känsla och sinne.
*lägg ner rökat. prata med någon om det blir tungt eller deppigt för d blir d före d blir bättre.
*sätt som högsta prio att över huvud taget ta dej till skolan och stanna där under dagen. närvara på lektionerna
*försök att äta tre-fem ggr om dagen.
*sluta umgås me andra rökare deras attityd mot livet och samhället e värre än självmordsbenägna, bara förklädd i ngt passivt...fruktansvärt energisugande och inte bra alls för någon.
*Be någon söt tjej i skolan om hjälp me uppgifter du har=)
*och försök att uppmärksamma varje gång du lägger en negativ vädering bakom en tanke osv. och byt den till ngt positivt. om inte annat får den "övningen" mig att skratta ibland.
lycka till

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-15 23:19
Gör inte samma misstag som mig och hoppa av bara. Jag hade iofs gått om 3, JA, TRE gånger gick jag om i olika klasser. Bara pga att jag var totalt värdelös i skolan enligt mitt tycke. Jag hade jämt någon efter mig som skulle kolla mig, var väl skolan kanske särfall. Gjorde lite som jag själv ville och schabbla till det totalt. Då var jag riktigt korkad, idag fattar jag bättre och ångrar som fan att jag hoppade av. Gick då byggprogrammet och skulle satsa på att bli yrkesmålare. Efter linjen hade man jobb, som sagt så långt kom aldrig jag.. Men det är bara härda ut. Går du en linje nu som du vet leder till jobb efter? Då klarar du lätt dessa 5 månader! Om inte, så får du ta något skitjobb kanske ett tag, det är väl det mesta som erbjuds utan arbetslivserfarenhet. Ska du få något någorlunda bra jobb är det komvux som gäller nästan. Visst, absolut KAN man få ett bra jobb utan komvux. Men i de flesta fall gäller då kontakter.

Nu verkar du mest nere över att du tänker på jobb, skola etc. Man får pröva sig fram i livet, ta ett jobb, trivs du inte, leta nytt, thats it. Tror inte många jobbar för att de verkligen vill utan för att överleva vardagen. Tror de flesta faktiskt har känt som dig, jag vet att jag har det iaf. Sitter ju hemma och ugglar nu och träffar folk på arbetsförnedringen som knappt ger ett skit. Tuffa tider nu också med jobb, men de kommer. Ta det bara lungt och stressa inte som fan. Det mesta ordnar sig, klart du får ligga på lite själv också om du vill något med livet. Ingen som kommer servera dig på ett silverfat. Men det är bara härda ut.. Livet är ingen dans på rosor. Men som sagt, du är inte ensam om dina "problem" :).

(PS: Mobba mig inte för min usla skolgång nu hörrenini, haha!)
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2009-01-15 23:56
Jag kände likadant sista terminen på gymnasiet, så jag sket i det. Jag gjorde det jag gillade bäst, drack en jävla massa sprit, experimenterade med droger, sov på dagarna och levde på nätterna.

Och när jag väl kom ur min ansvarslösa, tonårsrevolt så stod jag på ett flak, med vit klänning full av spritfläckar, skrek sönder halsen och undrade vad jag gjort det senaste halvåret...

Dan efter skaffade jag mig ett jobb och började sen plugga kvällskurser på komvux.
Idag, 2½ år senare är jag klar med mitt jävla slutbetyg, och vet du vilken tillfredsställelse det är?

2009-01-16 00:00
jag orkar inte läsa igenom råden, men här får du mittt tips:

Jag brukar ofta känna likadan, fast då jobbar jag istället (7-4 som städare)

antagligen så bor du hemma, och du var ju inte intresserad av gymma, men jag tänker iaf..

För att jag inte ska må DÅLIGT, så måse jag alltid ha det städat och diskat hemma + hålla mig lite fit, iaf känna att jag håller igång med något, om jag följer den lilla lilla ramen, så får det mig att ORKA så mycket mer.

Du kanske måste hitta dina små punkter, ibland kan det va skönt att ta tag i några grejer, så kanske du får lust att ta tag i mer och mer med tiden :)
work some magic

2009-01-16 01:17
klassiskt problem som kommer när man är påväg ut ur puberteten och in i vuxen världen. tyvärr saknas det ordentliga initierings riter i dagens sverige, eller ja, om det räknas med att tävla i vem som blir mest full på studentet så.. men det räknar inte jag direkt.
pressen du känner är för att du konstant blir påminnd av allt runtomkring, att du måste gå i skolan och sköta dig så du får bra betyg, för utan det så får du inget vettigt jobb, och utan ett vettigt jobb får du ingen vettig flickvän, och utan allt det där "vettiga" så får du öht ingen vettig framtid. men gör dig själv en tjänst och lyssna inte på allt det där skiten!
jag ser hellre att du hoppar av skolan nu och skaffar dig ett Riktigt liv, ett liv Värt att leva, inte bara en annan jävla myra i stacken som irrar runt och släpar barr hela livet utan någon eftertanke... men det lär du väll antagligen göra precis som resten av världen tyvärr.

anyways, du blir säkert bara mer deprimerad av det jag säger, men det var faktiskt tänkt att uppmuntra dig att gå din egen väg och inte fastna i samma jävla ekorr hjul som alla andra hjärndöda robot svenssons utan framtid..
thanks dude!

Är i exakt samma sits. Har igvarning i alla ämner jag läser just nu, va i thailand o kom efter som fan, har ingen ork. sitter bara vid datorn hela dagarna känns det som. Fattar inte hur folk hinner med skola, jobb och träna o allt, jag "hinner" inte med nåt av det
jag håller med,dagarna går så jävla snabbt

2009-01-16 01:18
Exe-Poused, den bjuder jag på
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "