I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad hatar du när folk säger?

Övrigt - Blandat

   

2009-01-14 18:33

Vad hatar du när folk säger?

Alla har vi väl saker som vi säger som andra tycker låter fel eller korkat så in i skogen, och på samma sätt finns det ju saker DU stör dig på när andra säger? Det handlar inte om rätt eller fel eftersom INGEN av oss talar korrekt svenska utifrån rådande bestämmelser ifrån t. ex. Svenska Akademien och Språkrådet.


Så, vad stör DU dig på när folk säger? Det kan gälla allt från en speciell meningsuppbyggnad till ett slangord eller bara något riktigt dumt?


Personligen kan jag ibland störa mig på när folk skriver och istället för att.

Exempel: jag tycker om och springa. Jag tycker ju förstås om ATT springa egentligen!

Ytterligare ett exempel: och läsa kvantfysik är inte lätt. Det är ju förstås inte lätt ATT läsa kvantfysik!


Det är ju lätt till när man gör ett sånt här inlägg att man själv blir en måltavla för eventuellt språkhat eller bara rent hat men slösa inte energi på mig. Jag är från Östersund, vi säger allt helt fel, så bespara mig!

Börja hata - NU!

Intressepenisen hårdnar!