I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad hatar du när folk säger?

Övrigt - Blandat

2009-01-14 18:33

Vad hatar du när folk säger?

Alla har vi väl saker som vi säger som andra tycker låter fel eller korkat så in i skogen, och på samma sätt finns det ju saker DU stör dig på när andra säger? Det handlar inte om rätt eller fel eftersom INGEN av oss talar korrekt svenska utifrån rådande bestämmelser ifrån t. ex. Svenska Akademien och Språkrådet.

Så, vad stör DU dig på när folk säger? Det kan gälla allt från en speciell meningsuppbyggnad till ett slangord eller bara något riktigt dumt?

Personligen kan jag ibland störa mig på när folk skriver och istället för att.

Exempel: jag tycker om och springa. Jag tycker ju förstås om ATT springa egentligen!

Ytterligare ett exempel: och läsa kvantfysik är inte lätt. Det är ju förstås inte lätt ATT läsa kvantfysik!

Det är ju lätt till när man gör ett sånt här inlägg att man själv blir en måltavla för eventuellt språkhat eller bara rent hat men slösa inte energi på mig. Jag är från Östersund, vi säger allt helt fel, så bespara mig!

Börja hata - NU!

Intressepenisen hårdnar!
Poet

2011-05-12 13:41
"Är du skön eller?"
"Är du söt eller?"
etc. etc.

Dessa sätts ofta in då de egentligen menar "Är du dum/störd/borta eller?"

DÖDA!!!
Jag har ätit pannkaka!

2011-05-13 15:34
"Typiskt svenskt/sverige/svennigt"

"Har du tänkt på att vi kanske inte ser samma färger du och jag, mitt rött kanske är blått för dig"

Konversationernas motsvarighet till att ha en tribal på armen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-13 15:50
när folk förväxlar "vart" med "var"
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-05-13 16:10
sverige.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-13 16:15
sverige.

You hatar när folk säger sverige? Sweden är rätta ordet, huh??
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2011-05-13 16:20
oj... stör mig oftast inte på hur andra väljer att prata eller skriva, makes no sense to me..

menade att jag stör mig på sverige.

2011-05-13 17:30
Tailor.Made P25

Är det formen du ogillar då eller?

2011-05-13 18:07
CameraObscura P24

Formen?
Producent

2011-05-13 18:34
sverige ser ju ut som en kuk

2011-05-14 01:19
Ogillar när någon okänd människa är packad på krogen, och så har man en dialog o diskuterar något, och så säger denna okända människa:

Fan du är ju rätt trevlig för att vara invandrare

Vad svarar man till sånt?

"Åh TACK?!"

Hänt minst 10 gånger.
Producent

2011-05-14 12:18
Eller hur ska man ta det som en komplimang?
Nästan alla människor i Sverige som är från något annat land än Sverige är invandrare. Det är några stycken.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2011-05-14 13:59
kul med två år gamla trådar som får liv igen.

stör mig nog inte på vad folk säger, snarare hur de säger det. typ igår ville jag slå min bok i huvudet på tjejen som satt framför mig på föreläsningen, hon lät så sjukt dryg. tror hon missuppfattat sarkasm/ironi/humor också, kunde lägga dryga kommentarer på folks frågor och tyckte att hon själv var jätterolig. i början tog jag lite illa upp och ville försvara tjejen som hon hade kommenterat, men sen så märkte jag att det bara var så hon var. hade ett sånt där äckligt flin också. usch! men hon är säkert trevlig, känner ju inte människan. dömer ju bara hennes sätt att prata.

haha, känns skönt att få ut det där. ah!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2011-05-14 22:44
jag hatar när folk (tjejer) säger "men ändå..." som ett argument när man har en diskussion.
Rahamadjan av GU-PA!
Producent

2011-05-14 23:39
Jag hatar när snubbar säger "Ta av dig kallingarna så du inte får bomull i röven" till en.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Poet

2011-05-15 19:40
kul med två år gamla trådar som får liv igen.

Det blir lätt så när de nyare trådarna inte har något intressant att bjuda på mer.
Jag har ätit pannkaka!

2011-05-18 12:18
sverige ser ju ut som en kuk

Made my day LOL!

Nu ta inte illa upp svenskar men jag blir så jävla iritterad på att ni inte kan säga Z lixom vafan?!

Det heter Zebra inte Sebra
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-05-18 13:03
nali: hehe fast de flesta kan nog uttala z och gör det när de talar andra sprük men i svenskan ska z uttalas som s.

jag stör mig pü; "allefall" (i alla fall)
vegan power

2011-05-18 13:09
"yes box !"

dö jävla feminist fitta.
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.

2011-05-18 14:48
milk
jomen visst, finns det inget nytt som ar bra far man dra fram det gamla.

jag kom ocksa pa en sak jag stor mig pa: bra gytt.
far rysningar i kroppen nar folk sager sa, "aah, det ar bra gytt"... uuuh!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2011-05-19 18:59
Demento - Det har inget med saken att göra, eftersom det handlar om en transkribering som någon dum idiot har gjort... en dum idiot som uppenbarligen inte vet ett piss om vare sig det grekiska alfabetet eller språket.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!
Moderator

2011-05-21 11:08
Jag hatar när folk säger några istället för få.

"Kan jag få lite chips?"
"Nej, jag har så några kvar"

Skitstörigt!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick