I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fåglar inte "kannibaler"?

Övrigt - Blandat

   

2009-01-14 13:46

Fåglar inte "kannibaler"?

Idag vid lunchtid så drog jag och två kompisar till donken, en av polarna köpte en Mc Chicken & Co, vi bestämde för att ta med oss maten då det inte fanns en enda ledig plats typ. På vägen hem blev ena polaren (han som köpte MC Chicken) så jäkla sugen så han började äta medans vi gick. Vi gick förbi ett par fåglar som satt och leta mat, polaren slängde först en bit bröd från hamburgarbrödet åt fåglarna då blev det slagsmål om den, så han slängde även en kycklingbit, som en fågel först tog i sin näbb och lika fort spottade ut, sen tog en annan fågel samma kycklingbit men spottade ut den också, efter de tordes ingen annan fågel ens gå nära kycklingbiten.

Min andra kompis kläckte ut sig ett:
Men du förstår väl att en fågel inte skulle äta en annan fågel... det är ju kannibalism.


Min fråga lyder, är det möjligt att fåglarna kände av att kycklingen också var en slags fågel och därför släppte ut kycklingbiten? Vad kan det annars bero på?