I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Framkallning av digitala foton?

Övrigt - Blandat

2009-01-14 10:36

Framkallning av digitala foton?

Hej,

Är det någon som har framkallat digitala foton från någon sida på internet? Gick det bra, dåligt? Hur var kvaliten på bilderna? Hur lång tid tog det? Om ni har tips på bra sidor så länka gärna dem.

Och ja, jag har googlat. Men det är väldigt svårt att veta hur bilderna blir innan man har testat det, så därför frågar jag er.

Tack!

2009-01-14 10:48
Beror på vad du tänker framkalla mer exakt. Inte testat så många men brukar köra via Onoff, mest för prisets skull. Tyvärr är de väldigt långsamma eftersom det är ett finskt företag som framkallar dem och skickar till Sverige. Har du mer "konstnärliga" bilder som du vill ska återges så bra som möjligt på kort så rekommenderar jag inte OnOff, men för semester- och fyllebilder och allt vad det kan vara så är de billiga. I förhållande till priset är kvaliten helt okej, har du beskurit bilderna i datorn borde du välja ett annat företag eftersom Eirikuva, som de heter, är sämst på att anpassa bilderna till digitalkamera-måttet på 10x13 eller vad det nu är. Har du en något mer avlång bild så får du troligen bara mitten av den.

Länk till http://www.crimson.se har röstats fram till Sveriges bästa sida för framkallning. Det kostar mer, men bilderna blir i princip perfekt återgivna i korten och du har mer kontroll över hur du vill ha dem innan du skickar + att de har fler alternativ och är mycket bättre på information.

Intressepenisen hårdnar!

2009-01-14 10:50

2009-01-14 10:50
jag tror det var Crimson min granne använde när han framkallade bilder och det blev mycket bra.
skall fråga honnom om jag minns när jag kommer hem (och om han är hemma)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-14 11:05
www.fujidirekt.se/gratis

funkar suveränt för alla de där bilderna man inte kommer ihåg att man tagit :)

2009-01-14 12:07
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2009-01-14 14:50
audio video framkallar väldigt bra bilder, iaf av egen erfarenhet. Kan dock bli lite strul med färger om du har photoshopat mycket med bilden och så.

2009-01-15 21:39
www.Korthuset.se

Riktigt nöjd alla gånger jag handlar där, bilderna kvickt hemma på köpet :] men det beror säkert på vad du är ute efter. Dom körde iaf på Fujipapper senast jag framkalla där och det är ju rätt schysst kvalite.
And Jesus said unto Peter 'Come forth, and ye shall receive eternal life.' But Peter came fifth and won a toaster.

2009-01-15 22:03
Korthuset är riktigt bra! Min flickvän framkallade två stora bilder där, och dom blev riktigt bra! Då var det iofs i butiken, men funkar nog bra på nätet med.
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2009-01-16 13:01
Tack för alla svar!

Kan ju tillägga att det inte är massa proffsfoton jag har, utan mest familje/semesterbilder etc.