I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bidragspengar + kronofogden = ?

Övrigt - Blandat

2009-01-12 16:20

Bidragspengar + kronofogden = ?

Såhär ligger det till. Jag är hörselskadad, varje månad får jag 1230 kronor av nån i bidrag så jag kan handla skit till mina hörapparater. Förra januari (2008) fick jag ett brev från folksam att jag skulle få 26k i en klumpsumma av dem och att den skulle bli insatt inom 10 dagar och att denna insättning kommer fortsätta årligen till 2010 då den ska utredas igen.

Frid och fröjd i öronen alltså.

Nu är det Januari igen, jag sitter iver och väntar på mina pengar. En hake är dock jag har på detta år hunnit får ganska stora skulder hos kronofogden. Idag såg jag på min internetbank att imorgon kommer en insättning göras på 4k. 4k?! Insättningen sker även på ett datum som den aldrig sker på annars. detta är dock inte viktigt.

Min fråga är, kan kronofogden gå in och sno ens bidrag? Notera att kronis ger ju fan i mina 1230 jag får och denna klumpsumma på 26k är samma bidrag. Borde man inte bli informerad om att: "vi går inte och snor dina jävla pengar din sucker, ha ett kul liv" eller nått.
Jag vill verkligen ha mina 26k.

Så, hur funkar det? Kommer jag få 26k eller är dessa 4k det Kronofogden vad vänlig att låta mig behålla?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.