I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det här med mode

Övrigt - Blandat

   
Poet

2009-01-10 19:59

Det här med mode

Jag ska flytta utomlands snart så jag frågade lite folk som hade varit eller bott i Canada (dit jag ska flytta) om de har puliga brudar där. Alla jag snackade med tyckte att både tjejerna och killarna där borta inte klär sig lika snyggt som de gör här i Sverige.

Och nu självklart tänker man ju automatiskt tillbaks på hur folk klätt sig andra länder man varit i. Lustigast har ju varit länder som Frankrike och Italien där jag varit, där tycker jag faktiskt majoriteten har klätt sig väldigt luffigt. Är mode relativt? Självklart är det relativt, men ändå? Är det för att man som svensk är van att kanske vissa saker ska se ut som det gör? Jag menar jag har fått det bekräftat från andra hållet också, att utlänningar tycker vi i Sverige är väldigt modemedvetna (och vackra).


Dela med er med era erfarenheter.


Love!



P.S Vi behöver inte gå in på hur pass fula vissa folkslag är, vi har redan konstanterat i en tidigare tråd att britter är det fulaste folkslaget (alla kategorier) och svenskar och norrmän/norskor är vackrast.

(Inlägget ändrat av Midas 2009-01-10 20:28:46)

At the gates of Eternity...