I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stockholm > Älvsjö > Bråkstakar vid stationen?

Övrigt - Blandat

2009-01-13 15:39
Oscar Grant blir skjuten vid 1:25 yessir
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2009-01-13 15:45
polisen sköt honom

2009-01-13 15:51
Länk till http://yelah.net/news/20090112132624

Tidigt den 1 januari 2009 avvisas några unga män, de flesta svarta, från en spårvagn i Oakland, Kalifornien, av spårvagnsbolagets egna polisstyrka. På perrongen sätts tre av männen mot väggen, varav en, Oscar Grant, sedan brottas ner. Under tiden han hålls ner av två poliser skjuts han av en tredje polis i ryggen från cirka en meters avstånd. Direkt efteråt försöker poliser konfiskera mobiltelefoner där händelsen spelats in. Flera filmer från avrättningen sprids ändå på internet och händelsen bevittnades av många människor på väg hem från nyårsfirandet. Polisen hävdar att övervakningskamerorna på perrongen inte lyckats spela in avrättningen.

2009-01-13 15:55
Råkade de skjuta honom? Ja, såg jag nu. Pissigt.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-13 15:57
Mobilkameror är precis vad allmänheten behöver för att dokumentera poliser i deras arbete.
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-13 16:02
Den där snuten asså... så jävla snett som det kan bli.

Däremot angående dom där snubbarna som ska puckla på allt, jag är precis som dig Kaneida, slåss ogärna, men jag har en god vän som gärna slåss, han letar han med ibland, och vi råkade utför samma sak för ett tag sen, det började snackas om att "där borta vid X så står det ett gäng och plockar alla som går förbi", så jag och min polare gick dit för att kolla liksom, min tanke var för att titta om det var sant typ, min polares var en helt annan... vi gick, han såg hur en kille kom emot han och skulle göra den redan nämnda klassikern, axel smällen. Och jag lovar, på typ en milli-sekund kändes det som som, efter axel smällen så skallar min vän ner honom så han däckar och det pissar blod från en tillsynes krossad näsa osv. Efter det går han emot hans polare och säger lugnt och behärskat "Vad?" Ingen säger något, gänget går fram till sin polare, väcker honom ur hans lite koma-fulla tillstånd och dom går iväg, inte ett ljud och jag står brevid och fattar knappt vad fan som hände.

Summan av detta är alltså, dom här gängen, är sällan så tuffa som dom spelar, därav hänger dom i gäng, spelar man samma spel men en nivå över i självförtroende så kan detta funka.
Sen kan det ju iof slå helt fel och det kommer 10 vansinniga polare och hoppar på en efteråt...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-01-13 16:05
ok såg inte det. ja polisen har pistol, det vet väl alla? dumt att tjaffsa med dom :P

2009-01-13 16:05
Summan av detta är alltså, dom här gängen, är sällan så tuffa som dom spelar, därav hänger dom i gäng, spelar man samma spel men en nivå över i självförtroende så kan detta funka.
Sen kan det ju iof slå helt fel och det kommer 10 vansinniga polare och hoppar på en efteråt...

Eller så har en av dom en kniv.

2009-01-13 16:21
fan har läst lite löst om den där oscar grant men ofta dom avrättade han när han låg ner? shit...trodde han försökte fly och att dom då skjöt han....detta måste dom väll fällas för? eller inte....
BAHA!

2009-01-13 18:00
why?

2009-01-13 18:11
För att det hände i USA...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2009-01-13 19:22
"A friend of Grant's who was with him on the crowded Oakland train station at the time of the shooting said Grant pleaded with officers not to kill him.

"Oscar yelled, 'You shot me! I got a four year old daughter,"' said Fernando Anicete. "Oscar was telling us to calm down and we did. We weren't looking for any trouble."

jäklar..

2009-01-13 19:24
the_real_apa P19

well, kollar man på filmerna så ser man ju tydligt uppviglare, en hetsig situation med ett fullproppat tåg där folk står och skriker, samt att dessa skönheter som polisen tagit fast antagligen inte är guds änglar, och de inte heller håller käften. Klart som fan han inte ska dödas på plats, men saker händer när vapen är inblandade och det blir väl en utredning... om man inte är där och ställer till jävulskap riskerar man nog inte att bli skjuten heller från första början. Bättre att vara hemma hos sin lilla dotter säger jag :P

Moderator

2009-01-13 19:41
yessir Är det din seriösa åsikt?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-01-13 19:54
KaptenKrok P23 : prata inte med han, bara nicka och håll med...doktor är på väg!
BAHA!

2009-01-14 14:09
IDIOT: Instämmer, det e bara nicka å hålla med... :/

2009-01-14 15:26
yessir P28 shit du är ju efterbliven..

Till trådskaparen, jaja tragiskt att man inte kan gå till jobbet utan att det där händer, men gör nått åt saken då om du nu är en sån samhällshjälte du framställer dig som, den här tråden är som en metroinsändare..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2009-01-14 15:56
KaptenKrok P23

IDIOT P22

CapKillah P30

pigglaen P20

mm efterbliven och idiot är jag, men eran syn på det hela får vi inte?

1. Är det en hetsig situation? Ja

2. Har de stoppats för de har gjort något dumt? Ja

3. Vet vi vad som sagts eller gjorts, förutom vad vi sett på ett par youtubeklipp? Nej

Så vad exakt är det ni stör er på i det jag skrev? Som jag sa, är inte direkt inläst i fallet ens, utan har kollat på ett par klipp på youtube och utgår från att det blir en utredning...

2009-01-14 16:09
som sagt grabbar, bara nicka och håll med.....hjälp är påväg!
BAHA!

2009-01-14 16:09
haha "fallet"

Han skjuter en liggande kille i ryggen, lite folk skriker ur ett tåg, bra anledning? nej.. får poliser skjuta utan att dom är i nån fara? nej..

även om han våldtagit polisens mamma får han inte göra så..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2009-01-14 16:31
IDIOT P22
haha det e bra att du har nåt att komma med krabben

pigglaen P20
hade han inget vapen i fickan när han låg där och sprattlade mot polisen innan han blir skjuten? Man vet ju att det inte är något direkt daltande med amerikanska poliserna, inte ens vid nån vanlig rutinkontroll.

Moderator

2009-01-14 16:35
yessir

Så vad exakt är det ni stör er på i det jag skrev?

Det var väl mest nedanstående citat jag reagerade över. I kombination med det du skrev tidigare. Men i det här citatet låter det som att du skjuter över det hela på han som blev skjuten. Visst att man kan försöka se det hela från polisens sida (tror knappast han sköt ihjäl killen bara för att jävlas), men när du i princip säger att folk borde hålla sig hemma för att inte bli skjutna av polisen håller jag inte riktigt med.

samt att dessa skönheter som polisen tagit fast antagligen inte är guds änglar, och de inte heller håller käften. Klart som fan han inte ska dödas på plats, men saker händer när vapen är inblandade och det blir väl en utredning... om man inte är där och ställer till jävulskap riskerar man nog inte att bli skjuten heller från första början. Bättre att vara hemma hos sin lilla dotter säger jag :P
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2009-01-14 16:38
jaja jag skrev det mest för att få nåt svar på vad dom här nissarna hade gjort, men jag ska läsa mig in på det nu istället. hej då

sorry om man var offtopic

2009-01-14 16:44
Kaneida: Först av allt vill jag be om ursäkt för att jag gick lite offtopic i din tråd, men jag blev illa berörd av mordet på killen och ville att folk skulle tänka 2 ggr innan dom ropar efter polisbrutalitet. Jag ser dock allvaret i ditt problem, men har inget råd att ge just nu.

IDIOT: Nu kan inte jag sitta och nicka längre och vänta på hjälp. Den här killen behöver hjälp här och nu!!

yessir: Poliserna (ja, dom är flera stycken) har fått ner killarna på marken. Två poliser lägger ena killen ner på mage. Han bråkar inte med polisen. När dom lagt honom ner och varken han eller någon annan utgör något hot så drar en av poliserna sin pistol och avfyrar ett skott i ryggen! Det spelar ingen roll om flera tusen personer står runtomkring och skriker. Det är inte ens ett tumult när skottet avlossas! Ingen av poliserna kan känna fara för sitt eller någon annans liv! Jag vet inte varför han i hela världen drar sitt vapen och skjuter. Han är iallafall totalt inkompetent som polis. Det är inte läge att ifrågasätta vad grabbarna gjort. Precis som pigglaen säger så hade det inte spelat nån roll om han så hade våldtagit polisens mamma. Shit man, jag begär inte att du ska tycka synd om bråkstakar (om dom ens var det), men du måste inse vad som är rätt och vad som är fel. Eller måste vi brotta ner dig och sätta på tvångströjan INNAN doktorn kommer?

2009-01-14 16:48
yessir P28: kapten kroknäsa och capidillakillah sa det....rest my case grappet!
BAHA!

2009-01-14 16:50
CapKillah P30

ok ska vi tagga ner lite med attityden och försöka prata som vanligt folk?

Poliserna (ja, dom är flera stycken) har fått ner killarna på marken. Två poliser lägger ena killen ner på mage. Han bråkar inte med polisen. När dom lagt honom ner och varken han eller någon annan utgör något hot så drar en av poliserna sin pistol och avfyrar ett skott i ryggen! Det spelar ingen roll om flera tusen personer står runtomkring och skriker. Det är inte ens ett tumult när skottet avlossas!

Det är inte ens ett tumult när skottet avlossas!

Det är det här jag menar. Det här är alltså din bedömning efter ett par röriga jävla youtubeklipp? Du var värd!

2009-01-14 16:57
yessir: Jag är mållös. Om du tycker att det där ser ut som en pressad situation så vet jag faktiskt inte vad jag ska säga. Håll dig hemma för guds skull, och skaffa aldrig ett handeldvapen, för andras skull.

2009-01-14 16:58
CapKillah P30

haha säger detsamma. jag förlitar mig hellre på en utredning av lagen än nån jävla tomte i svenska skogarna som gör sina bedömningar från mobilfilmer hahaha

Är du rädd när du går ut?

2009-01-14 17:10
men helvete. du ser ju klart och tydigt att en grabb ligger på marken, den ena polisen håller fast honom och den andra skjuter honom i ryggen. när polisen helt sonika väljer att skjuta småbarnspappan så ligger han helt still, dvs gör inte motstånd. och även om han hade gjort smärre motstånd så ger det ändå inte polisen rätt att döda honom. det förstår man med ändtarmen. Alla händelser jag räknat upp ska du kunna se på klippet, även om du inte har glasögonen på dig.

jag förstår att du tycker att whoa är polisfientligt och du vill klargöra att du inte har några som helst fördommar mot poliser samt att du inte vill dömma någon innan du vet helt klart, men detta är fel. lär dig skilja på rätt och fel.

tillomed poliserna själva inser hur fel dom handlat iom. att dom försöker plocka kameror efteråt...

2009-01-14 17:13
yessir är fan skrämmande.........

2009-01-14 17:21
Ch1ll P17

Javisst, det gäller att vara naiv och inte ifrågasätta någonting!! Det man ser är sant, och säger vi det tillräckligt många gånger måste det ju vara sant, eller hur? :O

PimpMyStrumpa

Boo!

2009-01-14 17:28
BountyBoo
Vad spelar det för roll vilken hudton de har?

Har inget svar på den frågan, påpekar bara fakta att det gänget som fokusen låg på när tråden skapades bestod av svarta personer uteslutande. För att göra återkoppling gentemot vad folk även kommenterat och försöker få mig till en rasist och "en sådan"; även om det finns en del stökiga svenska ungdomar är det någon av er som verkligen råkat ut för sett headlines av svenska ungdomar som går ut där de skickar en kille fram för att mucka gräl bara för att gänga upp på offret i stort antal?

Social bakgrund uppväxt osv, what the fuck? Jag är inte svensk, invandrare i mångas ögon innan jag ens öppnat käften och presenterat mig, tuffare bakgrund än nån radhusvennes och trasig familj, går jag runt och fuckar upp livet för vardagsfolk?

ModernDrunkard
Vad är det för slags syfte du känner att du vill uppnå med tråden? Varna whoa-användare?

Skulle nog vara det i så fall.

Inte fan kommer någon av er jävla stolpskott åka från hemmets trygga vrå ut till Älvsjö och vifta fram en teleskopbatong..

Bra med personangrepp återigen. Skillnaden är att vi är vid älvsjö flera dagar i veckan så vi åker ut från hemmets trygga vrå ut till älvsjö. Mitt kollega har börjat bära de facto teleskopbatong för att slå in ansiktet på första bästa av huliganerna som kan tänkas göra närmanden mot honom nästa gång.

---------------

Bra folk som försöker måla upp mig som fan på väggen och göra dessa här våldsmän till stackars offer buhu. Som att säga att det var okej för alla nazisoldater och utöva etnisk rensning mot judar för de hade inget annat val. Alla invandrare, även i förorter med tuff uppväxt har möjligheten och säga nej till våldet.

Vet jag och förstår jag att det finns gängtryck, sociala missförhållanden, tufft, man blir frustrerad etc. Självklart, varit där flera gånger själv. Ska jag acceptera att det är bara så det är: fuck no. Svaga individer som gängar upp mot enskilda personer? De saknar respekt och mod och göra det rätta: säga nej och förmå sina polare och rikta sin energi till och skapa något nyttigt. Varför ska det vara samhällets ansvar och hjälpa alla stackare ur sina förhållanden? Tro det eller ej, men man fan kan stå på egna ben och ta sig loss också.

En svart person säger jävla svenne till en vit person och ingen reagerar, vita personen säger att en svart person hotat honom (vilket är fakta) och han blir kallad för rasist. Idioter.

Dessutom vilket jag inte tog upp tidigare;
1. Samma kille som går runt och attackerar personer från första början har bland annat dragit i nödbromsen i p-tåget och sedan stått på perrongen och råflabbat och ingen gjort ett skit. Tåget står stilla i 20 minuter, folk blir försenade etc. Men hey, qq han har det tufft, en klapp på huvudet och det var bra igen, välkommen och ta skit från idioten imorgon samma tid igen.

2. Vart nåt artikel tydligen i Metro för inte så länge sedan om "invandrarungdomar" som drog runt på en moped/scooterliknande sak och snatcha gamla tanter på deras handväskor, någon ska ha dragits omkull och hamnat på sjukhus. Gissa vem jag har sett ha scooter. Jo det var ett par vita ungdomar i en villaförort som mamma/pappa köpt. Eller inte. Har själv sett hur de nästintill prejat folk på gångvägen. Men hey, det är ju normalt, de har det tufft hemma så, qq en klapp på huvudet och så vart allt bra igen.

Ni som droppar era värdelösa angrepp gentemot mig och kallar mig för internetgangster bakom datorskärm, vad sitter du bakom? Vart skriver du? Kallar mig för en mes för att jag inte vill dra iväg och misshandla människor genom användande av vapen? Vad fan är du för jävla mespropp som inte går och avrättar folk till höger och vänster? Kanske samma mespropp som är gömd i en tvåmiljoners villas källare som mamma och pappa betalar för?

Och vem fan är rasisten? Jag som försöker leva lugnt liv eller 15 personer som går lösa på annorlunda färgade personer (ljushyade) och provocerar fram våld.

2009-01-14 18:05
Psycholess
Var det ljushyade ungdomar i ett gäng som "plockade alla" som gick förbi eller var det folk med "icke-nordisk-utseende" i det där gänget? Inget rasism, jag vill höra av de personer som sett ljushyade och fram för allt svenskar bete sig på det sättet.

Angående det ni gjorde, kul för er, personligen tänker jag inte gå fram till dem bara för att provocera och misshandla, jag är inte den som ger en klapp på kinden och så vare bra. Är inte rädd heller för de 10 polarna som kan lacka ur och komma med kniven. Men äre värt att äventyra sitt välbefinnande? Säg att det är fel tillfälle och fel tidpunkt, någon ser att du skallar ner grabben som kvider där blodet forsandes, vem är det som åker dit? Killen som "råkade" gå in i dig eller du som knäckt näsbenet på honom.

Oftast hjälper en extrem reaktion på deras handlingar för att avskräcka dem. Är man beredd och skicka folk till sjukhus på direkten får det folk och tänka till att vem fan har man göra med!? Många är just att de börjar tjaffsa så får de övertaget, men slår man ner folk direkt så verkar de hålla sig mycket lugnare.

CapKillah
Polisbrutalitet är inget bra, känns som att i usa blir det mer och mer accepterad från de uppsatta och låta polisen misshandla/skjuta folk vilket är helt sjukt och viss del känns det så även i sverige om att polisutredningar mot poliser läggs ned eller inget händer. Jag försöker inte skydda poliser, men vem vet vad fan som hände egentligen, även om jag finner det föga sannlikt att en kille med bakbundnha händer är mycket till direkt fara och förtjänar skjutas.

Det här gänget jag tar upp i denna tråd så verkar det verkligen som att polisen måste plocka på ungarna och kontakta berörda myndigheter och utvärdera familjesituationen. Problemet är att den lilla jäveln är mindreårig så han lär inte kunna åka dit för något pga mesiga lagar i sverige. Jag hoppas att den dagen han blir straffmyndig att han åker dit rejält. Samtidigt som jag hoppas ännu mer att han skärper till sig och slutar våldsamheterna.

2009-01-14 18:31
Bra skrivet Kaneida, håller med varje punkt. Även fast jag ett litet glädjerus över den knäckta näsan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-14 18:41
yessir P28:

Jo, där är det fan helt urspårat. Är halvengelsk. Hade alltid min kedja med hänglås i fickan när jag cyklade beredd att försvara mig.

Jag har iofs blivit uppfostrad av min engelska farsa med mottot: "Hit back harder or you´ll always get hit" inte det sundaste, men har satt sina spår i mig...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-14 18:43
testie
Tack killen.

Alltså jag är medveten om att jag inte är PK och att jag inte är perfekt och ja jag har fördomar som jag arbetar med och komma över. Har inget varken emot svenskar eller invandrare då sverige tagit mig emot och är invandrare själv. Går jag ut på stan så ser jag inte folk av olika färger som farligare än andra. Är det en grupp av mörkhyade i en klunga så går jag inte över till andra sidan gatan, men börjar inte tränga mig emellan dem heller. Är någon i vägen så säger jag "ursäkta mig, kan du flytta på dig" och det har var inte varit några som helst problem, den dagen någon börjar kaxa tillbaka så blire knäckt näsben på direkten. Sådana där individer fungerar det inte toffla sig med. Men vill helst undvika våldet, varför riskera som sagt mitt välbefinnande om någon bär på sig vapen eller om jag måste slåss mot flera personer och/eller varför ska jag riskera få en misshandel i mitt register. Många här på whoa verkar tro att jag är svensk, är svensk medborgare med utländsk bakgrund. Då jag själv försöker ta mig igenom den ena dagen efter den andra utan och hamna i trubbel är jag hårdare mot andra invandrare än många andra nog. Kommer man till ett annat land så är man lite utav ambassadör, är det en ryss som beter sig fittigt så är det hundra andra ryssar som får lida för det. Vem i helvete behöver det? Likadant är det med dessa svarta ungdomar som uppför sig illa, ett gäng på femton personer förstör för kanske inte bara hundra andra utan för alla andra mörkhyade i en ljushyad persons ögon.

Har ni svårt för fakta, ta och stick ut era ögon och skär av era öron. Blinda och döva som ni är så har ni ändå ingen nytta av dessa två sinnen.

2009-01-14 18:44
If a man does not strike first, he will be the first struck
- Athenogoras of Syracuse

2009-01-14 18:45
kleton
Kollegan min är från norra london, uppväxt som fotbollshuligan, så han backar inte undan heller direkt. Skön som fan vanligen, men så fort han blir aggro, goddamn han lackar fan ur. Hoppas för hans skull att han inte blir trakasserad igen, för de här ungarna kommer få det de förtjänar, men han lär riskera dömas för grovt våld/mord om saker och ting ballar ur och polisen skulle plocka han och vem har vunnit något på det. Båda är förlorare.

2009-01-14 18:45
kleton P25

ja det e helt skadat faktiskt. vilket motto :]

2009-01-14 18:51
Jag har nog lite den där Engelska ilskan i mig. Var tvungen att kontrollera mig häromdagen. Jag jobbar med att byta ut trasiga rutor vid busshållplatser.

Vi var i Hallunda, så kom några förortskids och ställde sig och glodde på oss och spottade.

"-Behöver ni hjälp grabbar?"

Jag suckade för mig själv medan min kollega svarade. Sen började de plocka med våra verktyg, spotta överallt där vi skulle jobba. Sen skulle de försöka provocera fram något genom att säga högt till varandra att de skulle sno GPSen i våran bil.

Jag tänkte bara på hur denna situation skulle kunna spåra ur om jag reagerade, så jag fokuserade bestämt på att det var lunch snart.

Jag väntade mig att se i backspegeln hur dessa ungar slår sönder rutan som vi precis satt dit igen, men sen svängde vi runt hörnet och käkade...

Skulle kännas lite löjligt att munhuggas med förortskids i 15-årsåldern.

2009-01-14 18:55
Kaneida

Jag förstår precis vad du menar.

Var det ljushyade ungdomar i ett gäng som "plockade alla" som gick förbi eller var det folk med "icke-nordisk-utseende" i det där gänget?

Jävlar va politiskt korrekt ;) Men ok, det var ett gäng med "icke-nordiskt-utseende" kids som hoppade på folk. Min kompis som skallade är finne i från början om det spelar någon roll :)

2009-01-14 19:05
Finnar, typ jordklotets ljusaste folk, hehe!
Intressepenisen hårdnar!

2009-01-14 20:20
Kaneida

du är inte heller nån talesman för alla med utländsk bakgrund, precis som shunos som jiddrar.

2009-01-14 20:38
päronpung
Helt sant och har inte påstått något annat heller. Kan ju sänka mig till din nivå: Jiddrar du ännu mer din ungerska skägghög så cuttar jag av dig skägget om du inte redan blivit av med den.

Fan undrar om man skulle bli hög på och göra gås av din skägg..

2009-01-14 23:58
haha typsikt ryssar, så kort stubin

2009-01-15 00:23
päronpung
Haha

2009-01-15 00:24
du e bara sur för ja e bättre på basket än du

2009-01-15 02:05
du klagar o dömer ut lugna gatan, väktare o polis som inte kommer dit o rensar?? har du ens sagt till dem att du o din kollega är rädda för 12åringar som slåss vid busstationen?? neeej! hur fan förväntar du dig' att dom ska veta vad som händer vid busstationen när dem hänger vid pendelnstationen? d faktiskt en jävla bit bort över bron ner för trapporna. Tro mig d finns inget roligare för en väktare att slå ner skitungar' dem skulle gladligen komma o hjälpa dig o din kollega.
Blow my mind....the one below the waistline.

2009-01-15 03:28
älvsjö nästa
vi är överallt!

2009-01-15 06:22
jag håller med kaneida.
få tyst på ungen kvinna!

http://myspace.com/the1manboyband