I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ombildning till bostadsrätt

Övrigt - Blandat

2009-01-09 14:43

Ombildning till bostadsrätt

Jag bor i hyresrätt och trivs utmärkt med det, men i dag fick jag helt oväntat ett brev om att vår hyresvärd utreder en försäljning och ombildning till bostadsrätter och att vi är inbjudna till informationsmöte. Min första tanke var: Usch vad jobbigt och det är minsann viktigt att bevara hyresrätterna i Stockholms innerstad. Min andra tanke var: Ka-chiiinnnngggg.

Helt övertygad är jag dock inte och det vore intressant att höra vad de som varit med om att få sina hyresrätter ombildade till bostadsrätter har för erfarenheter. Badar ni i mjölk och honung numera eller blev det bara skit av alltihopa? Vad säger ni? Jag bor ganska mitt på Södermalm ska sägas, så min bostad är nog rätt så attraktiv på marknaden när jag imaginärt säljer den om några år, när lågkonjan är över.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.