I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Person fick mitt paket på posten? frågor!

Övrigt - Blandat

Producent

2009-01-09 13:28

Person fick mitt paket på posten? frågor!

jag har aldrig vart med om det innan. och andra sdian sköts ju det där manuellt. men hur stor är chansen att samma kollinummer hamnar på samma post, på samma tid? kanske paketet som var brevid blev förväxlat eller något.

kändes allmänt jättemysko när jag fick ett samtal i förrgår eller vad det nu var. var en gubbe som hade råkat få mitt paket. har inte en blekaste aning om vem det var. och hur fan han kan ha kunnat få ut mitt paket utan min avi. mitt paket var dessutom rekommenderat. när jag snackade ltie med honom så verkade han sådär jättekonstig och sa att han får många paket via jobbet.

jag börjar bli sådär ALLMÄNT paranoid eftersom jag snackar med en snubbe dagligen som har vart i finkan för just paket innehållande knark. och han hade span på sig. jag har dock inget att oroa mig för eftersom jag inte håller på med sådant. men känns väl sisådär om polisen bestämmer sig för att raida mammas hus där jag bor. vill inte att min bror ska vara med om det.

ska jag fortsätta vara paranoid eller är detta vanligt?

lustiga inlägg kan hållas till en annan tråd. jag vill veta om någon annan har vart med om detta.

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2009-01-09 13:32
.. han såg dessutom inte ut att heta rosita. plus att paketet var öppnat
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-01-09 13:47
Aldrig hört talas om att det har hänt någon jag känner. Men kunde han inte berätta vad som var i då? Om det stämmer lär det väll vara ditt paket?

Jag kanske är trög, men varför skulle dom raida ditt hus om du inte håller på med något olagligt?

Och om dom nu skulle göra det, så kan väll inte du göra något åt saken...

hmm..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2009-01-09 13:51
dumbo. alltså jag har fått paketet redan.
Producent

2009-01-09 13:52
plus att dom har raidat detta huset för knark innan. och det krävs bara misstanke föratt dom ska göra det.. uppenbart

2009-01-09 13:53
Åk inte fast fyra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-09 14:09
Fyra; Att det var öppnat tror jag har att göra med det faktum att han fick det hem till sig, och då öppnade han den för att se vad "han" tydligen hade fått.
*snaark*
Producent

2009-01-09 14:14
han trodde säkert att det var sexiga trosor.

jag ringde iallafall polisen. dom trodde det itne rörde sig om brott utan någon mänsklig faktor. som typ.. förväxling. och dom tyckte itne att jag skulle göra en anmälan.

dom försöker coveruppa!! batman!

2009-01-09 14:42
haha fyra det händer dagligen. Men iaf, tråkigt att det skulle hända.
*snaark*
Producent

2009-01-09 14:54
fur. jamen jag fick ju paketet iallafall

:D
Poet

2009-01-09 15:01
Hade jag varit du hade jag klagat så in i helvete hos posten... Jag hade mejlbombat dom, ringt dom och tjafsat allt jag kunde med dom. Ett rekat brev som fel person fick ut... Sånt får inte hända... Det kan ju va precis vilka handlingar som helst han hade fått ut som var hur privat som helst. Sen den grejen med om du skulle åka dit för något? Varför skulle du åka dit för något du inte gör? Misstanke om att du gör skumma saker kan ju heller inte fattas bara för att andra människor får dina paket... så det kan du bara släppa, och andas ut för...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-01-09 16:19
Allmänt är att man inte kan skicka två paket med samma kollinr, så det är inte troligt att det har hänt. Det finns inga rekomenderade PAKET, bara rekomenderade BREV. Och tro mig, sånt här händer. Han har eventuellt fått det utkört om han får saker till jobbet, eller så har det varit flera kollin han hämtat och fått fel.

Var glad att han ringde, ofta tar det lååång tid innan sånt här löser sig... Har du kollinr förresten? Vore kul att se om han hämtat det eller fått det utkört. :)
What we do in life echos in eternity.
Producent

2009-01-09 16:33
jahapp. alltså det stod rekommande på det. så jag antog att han hade skickat det rekommenderat. men i vilket fall. jepp det har jag. jag har kollat. men står att dom har attemptat att skicka det. veti tne riktigt vad dom menar med det. royal mail är förvirrande

2009-01-09 16:54
har man inget att dölja kan man likagärna gå runt naken o släppa in varenda jävel i sitt hus, eller hur?

hur visste du snubben va kriminell o hadde span på sig?
Poet

2009-01-09 16:55
det finns visst det rekomenderade paket... får sånna ett par gånger i månaden... framörallt när jag får dom från england... och framförallt när det är från Royal Mail...

På mitt utlämningsställe står det klart och tydligt att de kräver leg och underskrift för alla paket som inte är skickade som stora brev, och det är alla paket med kollinr...

Men åter till saken om rekomenderade paket... Det är något man får OFTA från england när det är skickat med deras royal mail...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/
Producent

2009-01-09 17:10
päronpung det finns en ett och en halvåring här. och polisen är inte direkt omtänksamma när dom har husrannsakan.

alltså det är min vän som jag snackar mycket med som har det förflutna, inte gubben jag fick paketet från :) men ja. jag är lite väl paranoid kanske.

hela grejen känns ju så sjukt bara.

2009-01-09 17:12
gömm knarket på ungen!

2009-01-09 17:54
Nej, det finns inte rekomenderade paket. Det finns paket (där det ALLTID krävs leg och kollinr) och så finns det brev samt rek brev. Sen kan ju visserligen England ha en sådan tjänst men jag har aldrig hört talas om det och det ringer många många om paket från England till mig dagligen.

Från England får du antagligen ems, dpd eller postpaket.
Ingen som har kollinr så jag får kolla? Är nyfiken! Jag gissar att det är ett postpaket i alla fall.

2009-01-09 18:14
....varför är det bara en av fötterna som har strumpa på sig... D:

Producent

2009-01-09 18:14
ill. jag hade.. uh. käkat sömntabletter.

2009-01-09 18:26
fyra F25

Aww, säger du det, säker på att du inte drömde ihop hela scenariot då?.

Jag som hade hoppats på att du skulle berätta om hur din ena fot är större än den andra och därför måste du ha en socka på när du går runt i dina skor. Nått sånt hade varit roligt att höra.

Producent

2009-01-09 18:29
ill.. sådana fel vill man inte att tjejer har såvidare man inte är väldigt pervo.

2009-01-09 18:40
fyra F25

Haha, woooooooot? Känner jag måste förklara mig nu, jag satt inte och hoppades på att få höra om dina deformerade fötter för att använda den vetskapen till att utforma någon slags erotisk onanifantasi. Satt och hoppades på det för att jag hade tyckt det vart kul och kanske gett mig ett skratt om du vart tillräckligt vanställd. Flåt. =)

Producent

2009-01-09 18:56
ill. haha!
kram!

2009-01-09 19:01
fyra F25

<3 ;)

Poet

2009-01-09 20:24
breaky_girl

har inget kolinr just nu, men jag får avier som det står "rekomenderat" på när jag får paket från england. Inte varje gång, men jag får det... och på paketet så står det "signed for" som en speciell tjänst... Precis som att ett vanligt postpaket inte var bra nog...

Sen får jag EMS också, och då hamnar dom av någon outgrundlig anledning alltid på ett annat utlämninsställe fram till man ringer dom och ber dom köra till mitt ordinarie ställe...
Garderobsrensning 3.0

2009-01-10 22:09
Ja, det är lite olika var dom hamnar beroende på vilken tjänst som använts. Det kan ju vara så att dina paket är skickade just som brev i det fallet.

Men vad vet jag, England... Kanske inte körs med posten heller och då kan det ju finnas rekommenderade paket. Kan vara PNL eller nått. Fast jag har aldrig hört talas om det, eftersom alla paket ska lösas ut med leg och rek också...