I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är rökare mer sociala än icke rökarna?

Övrigt - Blandat

   

2009-01-07 00:21

Är rökare mer sociala än icke rökarna?

Nu har jag tänkt på det ett tag, på kalas jag har varit på den senare tiden, även kalas då jag var mindre. Och det är ALLTID dom gamla tanterna och gubbarna som röker/rökt ciggaretter lång del av sitt liv som pratar mest, dom är aldrig tysta. Dom är så himla sociala att dom tom kan prata i mobilen och närmaste grannen bredvid under fikat. Medans dom icke rökande håller sig mer passiva och är tysta, inte helt tysta, men ja ni förstår. Det kanske är så att dom icke rökande vill andas in röken genom att prata? Eller iallafall inbilla sig att dom inte gör det, eller är det så att ciggaretterna tyvärr är en social grej? Att det är något som påverkar hur social man blir resten av livet?

För det börjar ju redan nu, när man är ute på krogen, så går man ut ett gäng och snackar och röker istället för att vara inne och dansa och inte kunna säga ett ord typ. Och så, ni kanske förstår hur jag menar även fast det är ganska luddigt skrivet, även för mig.

Nu ska jag självklart inte dra alla över en gräns, men så har min släkt fungerat under määängder av kalas och liknande jag varit på..

Well, någon som har funderat på om dom har varit med om samma sak som mig? Eller något liknande? Bara att skriva, kan bli en rätt rolig tråd!

Lets see!



(Jag blir rädd när gamla tanter som rökt i 50år skrattar)

be the change