I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

PhreshPharm Designs - Mixtape Covers, Album Covers, Flyers, Biz Cards

Övrigt - Blandat

2008-12-30 14:56

PhreshPharm Designs - Mixtape Covers, Album Covers, Flyers, Biz Cards

Phresh Pharm Designs

Vi Gör Allt Från Mixtape Covers till Business cards

Här har ni lite matrial som vi har gjort

2008-12-30 19:11
intressanta färgkombinationer måste jag säga ! spec på den första. trevligt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2008-12-31 00:29
Jag gillade det inte riktigt...lite för mycket photoshopat för min smak. varför ska alla lägga 50 lager av filter i photoshop på sina bilder? Tycker ni ska laborera och blanda lite olika tekniker ist, rita för hand, klip och klistra, scanna, illustrator, ja vad som helst bara det inte blir en photoshopgryta av allt. Sen var väl inte typsnitten dom bästa heller...förlåt om jag klagar lite mycket nu men detta är bara vad jag tycker.
Lycka till iaf!
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2008-12-31 02:21
OpeL P25

well, man kan använda 5000 lager i photoshop utan att du ens skulle kunna veta om det... om man gör det rätt. Att använda Photoshop som en negativ term visar ju mest på din okunskap.
Dessutom skulle det här kunna vara gjort i vilket program som helst.

Det här känns väldigt "kitch", och typografin e inte i min smak alls. Man kan göra det bättre, men även sämre. Less is more säger vissa, jag säger dock More is more men man bör träna mer innan man säljer alster anser jag. Det brukar komma naturligt om man har en passion för vad man gör.

2008-12-31 14:13
tensta covern gillade jag mest, den är lite mer städad och inte massa kladd som stör..
 www.RekFoto.se

Groupie

2008-12-31 14:37
yessir P28

Jag vet att man kan använda 5000 lager i photoshop utan att jag skulle kunna se det, känner flera som klarar av det. Men det jag ser dom flesta folk lägga upp på Whoa ser inte så bra ut, lika bra att dom får reda på det nu.
Jag använder inte photoshop som någon negativ term, bara det att jag tycker att man ska knappt se att det är gjort i photoshop för att det ska vara bra (min åsikt). Nu vet jag inte vilket program dom jobbat i men i mina ögon så ser det ut som att dom suttit och jobbat i photoshop och bara slängt på en massa filter utan egentligen tänka sig för i vilket syfte och i detta fall passar faktiskt talesättet "less is more" in. Detta är min personliga smak.

Detta är inget jag höjer ögonbrynen för och tycker är snyggt, det väcker ingen nyfikenhet eller intresse i mig.

Och vad vet du om min kunskap i photoshop? Haha.

2008-12-31 15:11
Adam tensta bilden var riktigt snygg.

Sen är det så typiskt whoa att klaga på vad konst är, grundprincipen att konstverket bildas hos betraktaren är orubbligt, opel, säg då heller inte vad man ska göra eller inte göra för det är just meningslöst att tjata om sånt då alla har sin smak.

det väcker ingen nyfikenhet eller intresse i mig. ändå tar du dig tid till att intressera dig för designerna i tråden ändå..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-31 15:19
Feta grejer..håller på och jobbar på ett mixtape nu, I'll keep u in mind!
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2008-12-31 15:29
Experimenterar på många olika sätt, det där med att jag använt många lager är något jag gjort medvetet. En liten period jag har helt enkelt. Kommer slänga upp många olika grejer
Groupie

2008-12-31 15:44
Mörten

Jag brukar aldrig kommentera andras saker men nu tog jag mig tid och sa vad jag tyckte för jag tycker dom ska förbättra sig och inte göra samma misstag som flertalet andra här på whoa. Och det har inget med min personliga smak att göra.
Detta ser mer ut som "hobbydesign", jag fick känslan av att dom ville marknadsföra sig lite mer professionellt och om dom ska göra det måste dom höja ribban på det dom producerar enligt mitt tycke.

Är det inte bra att få höra vad jag har att säga då jag sj sysslat i flera år med detta? Jag tycker det är skitkul att dom håller på med det dom gör och hoppas att dom utvecklas och blir bättre med tiden. All lycka till dom! Ni andra...

2008-12-31 17:29
Du förstod uppenbarligen inte den självklara principen att: Konsten etiketteras av betraktaren, (du vet människor har olika syn på saker eller hur?)
Det har just med din personliga smak att göra då det bara är du som trotsigt ska leka polis i denna tråd över vad man får respektive inte får göra i designväg.
Om designen fyller sin funktion har väl den därmed fått acceptans av klienten att den gillar designen och den typ av teknik som använts för att uppnå densamme.

Är det inte bra att få höra vad jag har att säga då jag sj sysslat i flera år med detta?

Sen lite offtopic men vad har "flera år" för betydelse? Och vad defineras inom "detta"?
Groupie

2008-12-31 19:39
Även om man har olika smak så kan ett tränat öga se vad som är bra och mindre bra när man pratar om mer "seriös" design. Samma sak gäller tex graffiti om vi nu ska prata konst i allmänhet, ett tränat öga ser om en graffitimålare är bra eller nybörjare. Även om den som är bättre försöker göra fult med mening.

Det finns bra design och det finns mindre bra design...men vill dom att det ska se mindre bra ut så får dom självklart göra det. Och tycker deras kunder att dom gör snygga saker så är ju det hur bra som helst!
Jag själv som är grafisk designer tycker inte att det är något bra gjort! Du kanske ser detta som ren konst men jag som jobbar med det ser det som lika mycket arbete som konst, därför är jag hård i min bedömning. Jag försöker inte leka polis, jag är ärlig och säger vad jag tycker.

Men håll er hobbyverksta här ni. Gott Nytt År!

2008-12-31 19:54
Din profession tycker jag säger tyvärr ytterst lite när konst är just en inre produktion av en betraktelse, det borde väl du som grafisk designer veta, läroverken skolar ju en rätt hårt på det om du har avgjort högre studier (universitet/högskola).
Hobbyverksamhet? tror säkerligen trådskaparen kan nå flera klienter via de produktioner han publicerade, då lutar det väl snarare åt ditt dayjob - grafisk designer.

2009-01-02 00:28
OpeL P25

fattar i ärlighetens namn inte vad du menar.
och dina kunskaper om programmet verkar inte vara på topp nej

Redaktionen

2009-01-02 07:07
det här tyckte jag inte alls såg bra ut.. du kan inte ha hållt på allt för länge med det här.. jag måste nog hålla me OpeL en sekund och säga att du kanske inte borde börja med att sälja dina grejer.. jobba upp skillsen först..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com
http://www.danielmeyer.se

2009-01-02 17:25
Luda & The Game - Call Up // Ny Design

2009-01-02 23:09
får jag fråga varför du lägger din logga stort över hela omslaget?
Moderator

2009-01-03 00:39
Tommyboy

Antagligen för att ingen ska få för sig att ta omslagen utan lov.

Personligen tycker jag att dom är en aning kladdiga. Den sista, Game och Luda, var dok helt okej.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Groupie

2009-01-03 01:41
För mig personligen kändes det tyvärr som att de flesta omslagen väldigt röriga och jag vet inte riktigt var jag ska fokusera. Det blir för många intryck på en och samma gång (det kanske beror på bristande hjärnkapacitet hos mig, vad vet jag).

Om man bortser från typografin (återigen en smaksak) på Kings of da south måste jag dock säga att det var ett riktigt coolt omslag och även Luda & The Game omslaget kändes schysst.

Skulle vara intressant att se lite visitkort om du har möjlighet att lägga upp.
Groupie

2009-01-03 02:25
Det jag har hängt upp mig på är att Mörten säger:

Sen är det så typiskt whoa att klaga på vad konst är, grundprincipen att konstverket bildas hos betraktaren är orubbligt, opel, säg då heller inte vad man ska göra eller inte göra för det är just meningslöst att tjata om sånt då alla har sin smak.

det väcker ingen nyfikenhet eller intresse i mig. ändå tar du dig tid till att intressera dig för designerna i tråden ändå..

Pratar vi grafisk design vilket detta är så finns det en hel del regler man ska tänka på för att lyckas med bra design, och dom har missat en hel del viktiga punkter och element av det. Det är inget jag hittat på utan det är så. Så för mig går det inte att se på dessa som ren konst utan jag ser på detta ur en designers perspektiv och då finns det en del brister.

Vi verkar ligga på olika nivåer helt enkelt...sen förstår jag inte varför du yessir hänger upp dig på mina kunskaper? Då du inte sett något jag har gjort så vet du inget om mina kunskaper så det påståendet kan du ta och köra upp någonstans...
Groupie

2009-01-03 02:38
Och var det för att jag sa att jag tyckte det såg ut som en photoshopgryta som du tog åt dig av så mycket av så var det endast min egna åsikt/smak...det har inget med mina kunskaper att göra.

Ni förstår inte mig och jag förstår inte er...vill ni mig något får ni ta det privat ist.

2009-01-03 15:00
OpeL: om man ska vara riktigt anal så kan du egentligen inte ha några synpunkter på designen om du inte känner till briefen. Vi vet ju inte vad kunden (som iofs troligen är fiktiv här) ville ha för budskap förmedlad med sitt omslag. Annars är jag dock med dig.

Mörten: konst är inte samma sak som design. Design är en process och har ett syfte, konst är uttryck för konstnärens impulser.

TS: bortsett från typografin så tycker jag det känns ganska fresh, dock mer som flyers för nån nattklubb och inte omslag.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2009-01-03 16:18
Hade ju varit bra med lite prisuppgifter, eller ni gör allt gratis till alla som hojtar
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-01-03 17:57
konst är inte samma sak som design. Design är en process och har ett syfte, konst är uttryck för konstnärens impulser.
Fast den ena synen (på konst) kan ju appliceras på design med tycker jag.

2009-01-04 00:53
Ny Design

Nas - I Am HipHop

2009-01-04 02:11
BearC P21

Album Covers - 500 kr
Mixtape Covers - 200 kr
T-Shirt Tryck - 200 kr
Logo - 150 kr
Flyers - 150 kr
Biz cards - 100 kr

Tillgång till paketpris finns
Manager

2009-01-04 08:28
Såna hiphop-fonter borde det vara haram på att använda.

Och begynnelsebokstaven måste vara versal!

Sen förutsätter jag att du/ni förstår er på tryckteknik.
Redline!

2009-01-05 04:30
www.myspace.com/PhreshPharm är uppe nu

2009-01-10 01:44
Nya Designs