I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Julen är slut - fler som känner som jag?

Övrigt - Blandat

   

2008-12-29 19:51

Julen är slut - fler som känner som jag?

Nu är julen slut och jag känner mig deprimerad på något sätt, så fort jag tänker på något som har med julen att göra så kan jag sitta och tänka på det i någon timme och inte fokusera på något annat. Det är det att julen alltid går så fort, för fort, så känns det alltid, och om jag kunde så skulle jag spola tillbaka tiden till början av då vi får jullov (19 december), det är de att dagarna innan julafton går så söligt men sen självaste julafton flyger förbi, så känner jag vid den här tiden på året och har nästan gjort det varje år som jag kan minnas. Jag saknar den sjukt mycket, all gemenskap och närhet av familjen och så, all god mat och stämmningen som råder när man ska öppna klappar eller familjen är samlade framför tvn och ska kolla på Kalle Anka med massa mat. Det brukar hålla i flera dagar efter julen, tills man plockar ner julgrejerna typ.

Man liksom sitter och väntar på att alla syskon (vi är en ganska stor familj) som flyttat hemifrån ska komma så allt ffirande och sånt kan börja.

Jag har t.o.m suttit och titta på youtube på klipp på julfilmer och skit bara för att julkänsla och allt ska sitta kvar längre, jag har t.o.m räknat dagarna tills nästa jul (360 dagar), har räknat dagarna till sommarlovet, för att sedan räkna dagarna från början av höstterminen till jullovet och julafton.

Det här låter säkert skit knäppt, lät bättre när jag tänkte det inuti mitt huvud.

Men iallafall, är det bara jag eller är det fler som känner på samma sätt som jag?