I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

paypal "aktivering"

Övrigt - Blandat

2008-12-29 03:46

paypal "aktivering"

har precis skaffat paypal och köpt en sak över internet, men den jiddrar om att jag måste aktivera mitt kort?
hur gör jag detta och hur lång tid brukar det ta ungefär? hur går jag tillväga alltså, tack!

"den där crew han e fett stor han kör med alla"
Groupie

2008-12-29 03:47
borde väl stå på sidan.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-12-29 04:18
tar typ 3-5 bankdagar oftast sen ser du på ditt konto vad meddelandet är på dom 15 kr dom dragit o använder de som aktiveringskod.
Chillar med låtsas-mpc'n...

2008-12-29 04:26
beatmachine: så jag kan kolla det senare på tex seb:s hemsida då eller?
man kan inte "skynda" på denna process? jag kan bekanta inom banken som kanske kan hjälpa mig eller?
"den där crew han e fett stor han kör med alla"

2008-12-29 04:47
lär mest troigt bara synas som "reserverat belopp" änsålänge....
Chillar med låtsas-mpc'n...

2008-12-29 06:00
går nog inte att skynda på processen tyvärr, efter ett par dagar när överföringen är klar så ser du den koden du behöver.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-12-29 10:28
Går visst och skynda på processen. Man går till banken och ber dem om att se vad för kod som står på transaktionen så slipper man väntetiden på de 3-4 dagar det ska ta. Allt som allt tog det för mig 1 timme och aktivera kortet inkl åka till banken och köa. De kan inte ge koden ut via telefon.

2008-12-29 14:46
jag har också gjort detta men det funkar ändå inte efteråt för att dom vill se mitt kontoutdrag för att dom ska vara säkra på att det är mitt kort. men när jag skickade det till dem så hade dom en massa olika felaktiga anledningar till att det inte stämmde så dom stängde ner mitt konto. nu kan jag inte handla på ebay längre :(
 Haters gon' hate...

2008-12-29 17:42
för mig tog det inte äns en timme. Gick in på banksidan och kolla mina kortköp, tog de 4 siffrorna som stod med texten, skrev in dom i paypal, sen vart det klappat och klart. Har förvisso nordea om det skulle skilja på bank och bank. De 15kr du betalar skickar paypal tillbaka till dig när kortet är aktiverat.

2009-01-01 00:07
Har väntat i två dagar nu men ingen kod än, har också Nordea.. Däremot står det "reserverat belopp". Ska det alltså dyka upp en kod och ersätta det "reserverade beloppet"?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-01-01 02:48
kom ihåg att det varit några röda dagar emellan med + vanlig helg då räknas inte bankdagarna. gå till banken, snabbast så. har du loggat in med kortläsare eller bar snabbinloggning?

2009-01-01 08:09
Zum_Zum

jovisstfan du behöver en kortläsare för att komma in och se koden! kan bara föreslå dig att vända dig till närmsta bank

2009-01-01 11:02
Jo men jag har loggat in med kortläsare. Kan det ha att göra med att jag inte har tillvalet "Betalningar"?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.