Hahaha.. Jadu, som du säkert förstår så har jag fått förklara tusentals gånger dagligen typ. Ganska ologiskt system. 10% rabatt är ett gammalt praxis som butiken hade på 60-talet, när butiken öppnade. Då fick pensionärer en rabatt på 10% på leverantörens rekommenderade pris, men efter ett tag så övergick det där till att alla fick 10%. Och istället för att räkna bort 10% vid prismärkningen, så sätter man leverantörens rek pris. Vissa prislappar har ett högt pris, och ett lägre pris - då är det med mer än 10% avdraget. Jag minns tex att rekommenderade priset på en Blutsaft 500ml låg på typ 200.-, och vi hade 138.-. Då är det 138.- du får betala i kassan. Hade det varit ett pris (200.- alltså) hade du fått betala 180 för Blutsaften. Och ah, som sagt.. Jag förstår mig inte på det där heller. Men men, du vet, folk går på det där. Tänker att "jamen det är 10% rabatt, då kan jag ta 2 till!"...typ. Och så finns det de som börjar skrika efter 10% rabatt när de redan fått kanske 30%. Tänk Blutsaften.. Men de kunderna börjar å andra sidan skrika på något/någon så fort de får chansen!
WE'RE GROWING UP BY FALLING DOWN