I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vegetarisk livsmedelsbutik i sthlm?

Övrigt - Blandat

2008-12-26 10:35

vegetarisk livsmedelsbutik i sthlm?

Hej,
Jag fick höra av en kompis att det ska finnas en sådan butik i sthlm vid namn helio/helios eller liknande. Efter en minuts googlande gav jag upp mitt sökande. =)
Är det någon som vet något? I såna fall Holla!

//moon

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-26 12:31
Länk till http://www.veganstockholm.se/lang_swe/shop.php

Här finns ett antal även om inte precis den du söker efter...
Delam tange barat

2008-12-26 14:46
Goodstore är ju bezzt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-26 14:47
goodstore som Snara säger! de har väldigt bra utbud på veglivsmedel.

2008-12-26 16:42
Goodstore och Daglivs har störst utbud av vegetariska livsmedel i Sthlm.

2008-12-26 20:40
6-12-5-23. Det finns då en hel del livsmedel som är trevliga att använda, som inte är färska frukter och grönsaker. soya/ris/havre-mjölk/grädde, tofu i alla dess former, soyakött. osv

orka provecere btw
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2008-12-26 20:41
provocera*
All makt åt Tengil, vår befriare<br>

2008-12-27 00:08
Daglivs? AKA "svindyra på all vegmat"? Inget ovanligt iofs, men jag skulle inte rekommendera någon att gå dit för vegetarisk mat.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2008-12-27 00:19
Jag har fått för mig att många Asiatiska affärer har sjysst veggoklegg.. =) men men. kanske bara e jag.

2008-12-27 00:33
Refused: Det är bara Goodstore som slår Daglivs när det kommer till sortiment. Men visst, priserna är inte optimala.

2008-12-27 00:35
chisel:

Aha ok, det kan säkert stämma. Har inte gått igenom sortimentet särskilt noga, bara kollade priset på mina stapelvaror och gick till nästa avdelning ;)
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2008-12-27 00:53
gryningen som ligger på folkungagatan (t-bana medborgarplatsen).de är dock dyra.
sen finns det en del asiatiska butiker som säljer väldigt billig tofu,konserver( t ex veg kyckling etc),alger och annat veg vid st olofsgatan (t-bana Hötorget).
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2008-12-27 01:37
veg kyckling..

2008-12-27 15:37
jaa, gryningen är fet! ligger mellan carmen och sns typ
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2008-12-27 23:03
en annan schyst kinabutik med massa vegokäk (typ vegan -hummer, tigerräkor, skinka, kycklingklubbor med mera) plus vanlig tofu och grejs. den ligger på herkulesgatan (tvärgata till drottninggatan, där gamla skivhuset nu bengans skivor ligger) och heter nått med Huix eller liknande.
Sofia är en ärkeaktivist
å i hjärtat en sann anarkist
www.fittforcefive.wordpress.com

2008-12-28 01:47
Systemets butik låter härlig.. Finns en liknande vid Fridhemsplan typ.

Annars finns det också endel schyssta grejer på Götgatsbackens Hälsokost, mitt gamla jobb. Ligger granne med Weekday, på götgatsbacken.
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2008-12-28 12:26
hlgrsn: Har du jobbat på den hälsokosten? kan du i så fall förklara deras prissättning? på prislappen står det ett (dyrt) pris men sen när man betalar får man 10 % rabatt. väldigt märklig marknadsföring.
Sofia är en ärkeaktivist

2008-12-28 15:38
Hahaha.. Jadu, som du säkert förstår så har jag fått förklara tusentals gånger dagligen typ. Ganska ologiskt system.

10% rabatt är ett gammalt praxis som butiken hade på 60-talet, när butiken öppnade. Då fick pensionärer en rabatt på 10% på leverantörens rekommenderade pris, men efter ett tag så övergick det där till att alla fick 10%. Och istället för att räkna bort 10% vid prismärkningen, så sätter man leverantörens rek pris.
Vissa prislappar har ett högt pris, och ett lägre pris - då är det med mer än 10% avdraget.
Jag minns tex att rekommenderade priset på en Blutsaft 500ml låg på typ 200.-, och vi hade 138.-. Då är det 138.- du får betala i kassan. Hade det varit ett pris (200.- alltså) hade du fått betala 180 för Blutsaften.

Och ah, som sagt.. Jag förstår mig inte på det där heller.
Men men, du vet, folk går på det där. Tänker att "jamen det är 10% rabatt, då kan jag ta 2 till!"...typ.
Och så finns det de som börjar skrika efter 10% rabatt när de redan fått kanske 30%. Tänk Blutsaften.. Men de kunderna börjar å andra sidan skrika på något/någon så fort de får chansen!
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2008-12-28 21:17
själv har jag hoppat över att handla där för att jag inte vet om det alltid är rabatt eller om det bara är när någon är snäll, så då har jag handlat på en annan hälsokost som har billigare pris som man är säker på. med de 10 % rabatt på götgatans så blir priserna typ desamma
Sofia är en ärkeaktivist