I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag kan inte röka när jag dricker.

Övrigt - Blandat

2008-12-26 09:23

Jag kan inte röka när jag dricker.

Jag har ett litet problem. Det är så att jag kan inte röka när jag dricker, det låter sjukt jag vet. Men det är sant. Jag kan inte röka när jag dricker bokstavligt talat. Kan inte snusa heller. Detta händer när jag gör det. - jag börjar hyperventelera, skakar, biter mig så hårt i tänderna så de gör ont. Men jag kan inte sluta bita heller, Det enda som hjälper är att det går över efter ca 5-10 minuter efter jag använt nikotin. Vafan är det som händer med mig? Mamma vill att man ska ringa läkaren. men vafan ska jag säga till dom? "hej jag kan inte röka när jag super!" haha :b det låter ju lite dumt, tänkte kolla här om någon vet någon eller att någon har samma problem som mig?

(Inlägget ändrat av Louder 2008-12-26 10:56:59)

2008-12-26 09:31
känns ju som att de kan vara ngt större problem än att alkohol inte går ihop med nikotin kanske?
aldrig hört talas om
ring läkaren o fråga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-26 09:48
Rök inte när du dricker?

2008-12-26 10:35
så du får något typ av anfall när du får i dig nikotin på fyllan?.. som inte sker när du får i dig nikotin annars? Utveckla detta lite är du snäll.
mama said knock you out

2008-12-26 10:49
ja på fyllan får jag det, men jag får aldrig det när jag är nykter. har hänt 1 gång när jag varit nykter och det var för flera årsen, annars är det bara på fyllan.

2008-12-26 10:57
som sagt. kolla upp detta.

kan dra mig som exempel på varför du bör kolla upp vad detta är.
jag är allergisk mot ngt i cgg, vet inte exact vad, finns en hel del ämnen i en vanlig cigg så lite svårt att ta reda på.

om jag röker (även om de bara är en cigg) så tar de några timmar sedan får jag trögt gul/grönt slem och problem med att andas. detta gäller även om jag är runt folk som röker mkt eller om jag på typ finlandsförjan där folk röker överallt.
när detta händer vet jag vad som måste göras, men de är ju schysst om man även kan informera sina vänner om vad som måste ske (jag måste ha i mig hostmedicin slemlösande, och helst ut i frisk luft)

de snällaste mot dina vänner som är med dig när du dricker är att de vet vad fan som händer när de väl händer. du är inte snäll mot ngn , minst dig själv, genom att inte kolla upp vad detta är .

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-26 11:10
Kanske du borde gå till läkaren och sedan sluta röka? Blir billigare och bättre för dig =)
Jag har ingen personlighet

2008-12-26 11:50
Det är nocebo. Nocebon ger dig en ångestattack. Hyperventilation, skakningar och tandsammanbitningar är alla klassiska symptom på detta.

Det sitter i huvudet och är ingenting att oroa sig för så länge det bara händer i situationer du lätt kan undvika. När du börjar få för dig att du är allergisk mot el eller så då är det dags att söka hjälp.

Sjukvårdsrådgivningen: Ångest

En panikattack är en form av sjuklig ångest som kommer plötsligt och håller på minst några minuter. Panikattacken kan ha samband med någon speciell utlösande situation

Musklerna Påverkas
Svår ångest kan ... påverka musklerna. Man kan få darrningar eller skakningar – man ”darrar av skräck”.

...

Hyperventilation
När man får svår ångest och det känns som om man inte kan få luft är det lätt att börja andas häftigare.

2008-12-26 11:54
hm.. apati känns de inte sådär att ge folk tips att ignorera medicinska saker online?
hur exact vet du att de är en panikattack?

jag har haft problem med panik ångest och jag skulle aldrig få för mig att tipsa ngn om att ignorera ngt som kunde misstas för ngt annat än panik ångest. även vid panik ångest så kan de ju krävas medicinering...
hm

2008-12-26 20:10
testa att ea, sen röka;)
69 - Try it you'll like it

2008-12-26 20:38
För mig som ej är nikotinbrukare slutar oftast alkohol + nikotin med spya, både snus och cigaretter.
Breakare

2008-12-26 21:21
"svarar på rubriken" hur fan går det till..??
HERB, bust a cap in yo ass

2008-12-28 13:06
Snäll_häst: Testa att inte ta så mycket e, och njut av livet istället.

2008-12-28 13:57
Ah som sagt lär vara nåt panikångest symptom..

2008-12-28 14:09
ska vi byta? jävligt många röker väl enbart när de dricker och mår rövdåligt dagen efter. haha vilket galet problem... men kolla upp de om u känner dig orolig!
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.

2008-12-28 17:06
Säg inte att du bara feströker;)

2008-12-29 05:19
dewilicious P21 Det ska ja tänka på:D
69 - Try it you'll like it

2008-12-29 06:58

SLUTA RÖKA!

www.ishoesme.se
www.flowpics.posterous.com
www.lovelymonday.tumblr.com

2008-12-29 10:12
shit vilken otur