I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Konstigaste mobilsamtalet ever?

Övrigt - Blandat

   
Lyricist

2008-12-23 04:16

Konstigaste mobilsamtalet ever?

Hej Whoa!

Nu när det närmar sig jullafton tänkte jag dela med mig av ett riktigt skumt telefonsamtal jag hade tidigare i vinter.

Det hela började med ett sms från okänd avsändare. Det stog något i stil med "Hej. Jag undrar om du är singel?". Jag blev jävligt ställd, men kom till slut fram till att det måste varit en polare som hade tråkigt eller liknande. Numret fanns alltså inte registrerat nånstans och var bundet till ett kontantkort.

Hur som, jag svarade lika dumt tillbaka och spelade med. Så fortsatte det kanske 4-5 sms. Svar som "Vill du mig nära känna lära?" gjorde mig ganska säker på att någon polare satt och hade jävligt kul med någon mobil nånstans. Dock reagerade jag lite på den dåliga svenskan personen i fråga använde. Men ändå, jag har polare som verkligen njuter av att sitta och lura folk hur seriöst som hellst, så jag tänkte inte mer på det.

Efter kanske ytterligare 4 sms tröttnade jag på att spela med och började ringa upp numret sms:en kom ifrån. Ingen svarade och jag fick besked via sms att det var lite tidigt att ringas, men träffas ville avsändaren minsann göra. Nu började jag tappa tålamodet och ringde tills jag fick svar, men personen la på igen direkt. Fine tänkte jag, nu skiter jag i det här och låter mina polare sitta och slösa pengar...Då får jag ett MMS med en bild på en kvinna runt 35-40 års ålder. Jag och flickvännen skrattar lite och tycker att nu har mina polare fan gått in för det här. Självklart kunde jag inte hålla mig ifrån att ringa en gång till, och det var då det hände! Jag fick svar, och i luren hör jag en kvinnlig röst som bryter på polska eller liknande presentera sig som Anja. Jag blir återigen helt ställd, eller snarare äcklad, och frågar vart fan hon har fått mitt nummer ifrån. Då svarar hon att hon hittat det i en bilannons i fyndbörsen och vill träffas. Jag lägger på och vet inte vad jag skall tro. Nu sitter jag alltså med en öststatare som hittat mitt nummer i en annonstidning för bilar på kroken.

Till slut ringde jag upp henne och sa att jag ej önskade någon mer kontakt med henne. Har inte hört något sedan dess heller som tur är.

Har någon här varit med om något liknande? Något som verkligen framstått som för korkat eller bra för att vara sant, men visat sig vara sant ändå?