I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kan man bojkotta julen med familjen?

Övrigt - Blandat

   

2008-12-22 07:46

Kan man bojkotta julen med familjen?

gnälltråd kanske...men seriöst problem för mig. orkar inte ta alla vändningar så en förkortad version.den är ändå lång...

jag har alltid varit de svarta fåret i min lilla familj. min bror är the golden child och man känner sig alltid enbart i vägen när man är hemma. jag bor tyvärr just nu bara ett kvarter från mina föräldrar då jag tvingats tillbaka till södertälje då jag inte hittat lägenhet i sthlm eller lämplig lägenhet i malmö dit jag är på väg på sikt.

nu i höstas övertalade mina föräldrar mig om att ta över min mormors lägenhet i 1 år, även den i södertälje för hon har hamnat på hem och de vill inte sälja lägenheten i ekonomiska krisen.
jag sa till slut ja för att jag ville ställa upp, den är större än min nuvarande, jag fortfarande pluggar på södertörn till i juni (så de är på sitt sätt bra o bo i södertälje) och främst på grund av att min farmor bor i huset mitt emot och jag tar hand om min farmor då ingen annan gör det.
mina föräldrar tycker de är bra att jag bor närmare farmor så de slipper ha dåligt samvete för att de inte ens ringer henne då o då. och så är de ju jävligt skönt för dem att inte behöva sälja lägenheten,dvs få mindre cash för lägenheten.
jag har inte flyttat in än. min lägenhet här måste jag lämna 1a mars, mormors lägenhet kanske jag får ta i februari (från början var de sagt december) jag kommer inte ha ngt kontrakt hos mormor vilket kommer försvåra att söka lägenhet efter jag bott där då jag inte har ngn referens.

men
nu tycker mina föräldrar att de gjort mig en stor tjänst, och det gör de hela ännu mer ohållbart hemma. nu står jag i stor skuld till dem anser de.
om jag var i vägen och dumihuvudet innan är jag nu största target. vad jag än säger så får man antingen inget svar eller blir totalt dumförklarad.
jag tror eventuellt även att min bror har snackat med dem om hur olämpligt de var att just jag får ta mormors lägenhet då det verkar som att han är avundsjuk på det hela. jag har ingen som helst aning.

självklart on top of this så bestämde sig min bror för att börja avsky min hund (min hund är galen, ja...men finns ingen orsak till att hata honom) vilket innebär att jag inte kan besöka mina föräldrar med min hund (min bror är hemma över julen han bor egentligen i umeå).

igår var droppen. jag var nere hos mina föräldrar och blev mer eller mindre utkickad för att jag hade hunden med mig (min hund fick inte gå i närheten av min bror och på den halvtimmen jag var där var de ena drypande kommentaren efter den andra om mig som person).


kan man bojkotta att umgås med sin familj på julafton?
kan man skita i deras lägenhetsplaner ta ngn annan lägenhet o bara dra? (de är inte fråga om att sätta dem i pottan finansiellt, de har det jävligt stabilt med pengar och kan sälja lägenheten för en 100 mindre om de nu blir så utan att hamna på gatan)

jag är så fruktansvärt trött på o bli behandlad som andra klassens medborgare hemma när man känner att man ställer upp med då bland annat farmor tex. dessutom har jag problem med ångest och depressioner och min familj....är inte direkt bra för mitt psyke.

vad fan gör man?
kan man splitta från sin familj?



Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.