I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

(Hjälp/Script sökes!) Lättuppdaterad "nyhetsfunktion" till webbsida

Övrigt - Blandat

2008-12-12 09:52

(Hjälp/Script sökes!) Lättuppdaterad "nyhetsfunktion" till webbsida

Jag har ingen egentlig koll på kodning och webbdesign och behöver hjälp med en sak av er som kan. Om jag hypotetiskt har en färdig hemsida, inte en wordpressblogg utan en riktig sida kodad i dreamweaver, som jag behöver en lättuppdaterad nyhetsfunktion till, vad gör jag?

Alltså jag behöver försöka få tag i ett färdigt script som likt en blogg är lätt att använda och uppdatera med nya nyheter, typ så att nyast inlägg hamnar överst i vänsterkolumnen och ett enkelt artikelarkiv i menykolumnen till höger. Vad tror ni, kan man hitta ett färdigt sådant script eller måste man koda ett helt själv? Var ska jag leta?

Tack på förhand!

"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2008-12-13 20:47
jag skulle använda wordpress och integrera det i sajten. ingen som ser att det e wordpress ens om man inte vill visa det nu då...

2008-12-14 09:56
Ok, men går det att anpassa wordpress så mycket att det inte sticker ut från övriga siten för mycket? jag har för mig att wordpress är ganska oflexibelt och att det är mycket som man inte kan kontrollera själv.

Om det står mellan Wordpress eller Cutenews, vad skulle ni valt i min situation?
"Power Is My Politics, their system is my bottom bitch."

2008-12-14 13:46
abez P23

med wordpress kan du bygga det PRECIS hur du vill. aldrig hört talas om Cutenews?!

Groupie

2008-12-22 07:38
Jag säger som yessir! Nu är jag själv ingen kodningsexpert förutom den basic HTML jag satt och knackade i notepad när jag var 16 men min uppfattning är att wordpress är extremt konfigurerbart och man kan i stort sett få till det hur man vill. Jag har inte heller hört talas om Cutenews någon gång tidigare.