I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Björn Ranelid

Övrigt - Blandat

2008-12-11 16:39

Björn Ranelid

Märk väl, o du stränge moderator, att denna tråd alls inte hör hemma i Kultur & Litteratur, eftersom den inte syftar till att diskutera Björn Ranelid som författare, utan som person.

Är det bara jag som är tolerant nog att älska Björn Ranelid? Han är ju skön!

Opus är tvivelsutan sjukast på whoa och dessutom stolt över det. I verkliga livet är han nästan som alla andra, bortsett från att han är smart som fan. På internet gömmer han sig bakom hemliga identiteter för att ostraffat kunna göra det som han gillar allra mest: att driva folk till vansinne.

2008-12-11 16:48
Tycker han verkar vara en drygpitt som säkert smetar in sig i sin egen utlösning varenda dag. Riktigt självgod verkar han vara. Slem-bobba. Aldrig hört talas om hans böcker men helt plötsligt var han i TV-rutan var och varannan dag och tyckte allt han sa var så bra.
Intressepenisen hårdnar!

2008-12-11 17:05
det sköna är att han verkar tro att han själv vet bäst och gör allting så mycket bättre än alla andra när hans högtravande jävla språk är helt olidligt att läsa. sen så ger han sig in i varenda jävla debatt som poppar upp trots att han inte har ett skit med saken att göra. en riktigt besserwisser är vad han är. han borde snart kunna vara sveriges mest hatade person om det inte vore för att man uppskattar hans totala efterblivenhet. hybris på högsta nivå
vadå? jag dyster?

2008-12-11 17:11
Googlar man Björn Ranelids namn på nätet så ser man påhopp på påhopp mot honom. Det är förfärligt och det är övermäktigt att en människa ska behöva stå ut med sånt.

http://www.resume.se/nyheter/2007/08/24/ranelids-forlag-utreder-fa/index.xml

det är helt naturligt iom hans utspel. skit ska skit ha, typ? eller snarare: skit får skit, oavsett vad skit bör ha..

verkar som om någon har spelat honom ett spratt och lagt upp en blogg i hans namn som numera är borttagen, finns det någon backup eller bilder på detta måntro?

(Inlägget ändrat av greggan 2008-12-11 17:12:07)
vadå? jag dyster?

2008-12-11 20:54
Tål honom inte.

Toastare

2008-12-11 21:03
Jag ändrade uppfattning efter Boston Tea Party i måndags. Jag lyfte luren, ringde min kära mor i Lund och sa "Mamma, från och med nu tycker jag om Björn Ranelid och det är officiellt!"
Mamma svarade: "bra, ni pratar ju likadant"
Vilket är sant, vi skåningar med extrema tungspets R måste hålla ihop!

slut.

Han är charmig om man hittar rätt sätt att läsa honom. Sen är han fåfång och tydligen drabbades han av en stor utväxt på sin läpp i tonåren, eller nånstans i ansiktet. Och det har ärrat honom. Björn Ranelid är skör. Björn Ranelid kan lätt såras.
Jag skyller allt på Emma!

2008-12-11 22:28
Jag håller med Bounty. Jag tror han är en sån där person som alla hatar innan man träffar honom men när man väl känner honom är han en skön person. Man måste bara komma över den tröskeln. Sen får man nog vara rätt toleranta mot såna som trotsar jantelagen hejvilt (är det ihopskrivet?).
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
Toastare

2008-12-11 22:35
Patito, hejvilt måste vara ett ord, om du inte mot förmodan hälsar på en björn eller älg t.ex då är ett "Hej vilt!" helt på sin plats ;)

2008-12-11 22:55
Ja, det var så jag tänkte också, men har aldrig sett det i skrift. Konstigt ord egentligen...
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2008-12-11 23:03
Mamma svarade: "bra, ni pratar ju likadant"

Haha!

Han är ju lite fånig alltså. Att hata på honom är väl lite onödigt däremot. Men han var jävligt fånig i Debatt häromveckan iaf när Alex Schulman var med.

2008-12-12 07:45
Hur kan man inte älska en sådan citatmaskin?!

"Jag är otroligt rolig, jag kan skämta på sju språk"

2008-12-12 08:58
Haha, just jag. "Jag kan nio språk. Vilket ska jag svara på?"
Svara på portugisiska när du sitter i Debatt i SVT vetja...

2008-12-12 10:23
Bounty

Fyfan!

När jag tittade på Boston Tea Party och såg att Filip och Fredrik slog fast att dom gillade honom så kände jag på mig att många skulle ändra uppfattning och börja gilla honom också.
Skrämmande.

2008-12-12 11:04
Jag har alltid haft en förkärlek för skåningar med snobbig stil.. OBS! Inte skåningar som flyttar till stockholm o byter dialekt utan snobbiga skåningar som Percy O Ranelid.. Givetvis är dom ju ena jävla svin men jag älskar att höra snobbskånskan i TV, mest för att jag vet hur mycket resten av sverige stör sig

Dessutom så är Ranelid en stor jävla idiot som jag mer än gärna spenderat många timmar med
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-12-12 12:29
Alltså, han är ju skön och så. Men när han är med på t.ex. Debatt och frågar vilket språk han ska svara på (eftersom han talar nio stycken) så känns det ju lite konstigt. Vet han kanske inte att svenska är huvudspråket på SVT?

2008-12-12 13:27
hade aldrig sett honom innan boston tea party. jag förstår verkligen att folk kan störa sig på honom men personligen tycker jag det är roligt med personer som ranelid då han bidrar med lite liv o färg i ett land där man inte får sticka ut hakan. han verkar ju helt efterbliven så man kan inte hata honom, hade mer än gärna suttit med några flaskor rödtjut o disskuterat med honom.

2008-12-12 14:20
Att sitta och diskutera med honom skulle nog jag finna outhärdligt då jag själv tycker om att prata.

Toastare

2008-12-12 15:23
6-12-5-23, inte för att filip och fredrik ändrade uppfattning.. mer för att det är min mamma som brukar säga "jag tycker inte om bla bla" och då gör jag det inte heller. Och just Ranelid har vi väl diskuterat lite extra. Men nu när jag framförde mitt beslut så la hon ju till snyfthistorian om hans läpputväxt och min mamma som är utbildad psykolog förmänskligade denna vaselinälskande hack-kyckling och jag kunde se hans roliga sida..
Toastare

2008-12-12 15:27
Gurraa, det där håller jag med om.. jag skulle aldrig kunna diskutera med honom. Två personer som pratar lika mycket funkar inte..

2008-12-12 17:32
Han e fan den skönaste offentliga personen i Sverige, jag stannar med allt ja håller på med så fort han dyker upp nånstans.

Att folk tycker han e dryg kan man kanske förstå, men dock är han så jävla mycket över alla så ingen fattar det, därför.

Jag har dock inte läst shit med han, men hans språk när han bara pratar e fantastiskt. Jag älskar han.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-12 22:57
"Jag ändrade uppfattning efter Boston Tea Party i måndags."

Det var bara en slump att det skedde under boston tea party då..

2008-12-13 01:44
Björn Ranelid, denne obildade, råe sälle till man. Vad har han egentligen gjort? Jag talar djurs och människors språk. Jag har genomfört åtskilliga framträdanden på olika platser i Sverige. Bland annat har jag av olika skäl befunnit mig i Linköping, Södertälje, Västerås och Östersund. Någon gång ämnar jag ta mig till Kalmar. Jag källsorterar, jag har gjort över hundra situps. Nästan dagligen konverserar jag personer ur allmänheten i skilda miljöer såsom bussar och butiker utan manuskript eller omtagningar. Till kvinnan i kassan som tar betalt för min kexchoklad säger jag: Du vet väl att vår kärlek föds ur jorden och dör i tusen himlar? Jag äger ett flertal skivor, böcker och filmer i olika format. Jag har älskat på en månupplyst äng, jag har övervägt att cykla Vättern runt. Jag har flera gånger använt ordet "postmodern" korrekt i en sats. Jag har hoppat från sjuan i badhuset, jag har druckit calvados under ett citronträd på Sicilien. När jag lever bevisar jag att jag ska dö, när jag dör bevisar jag att jag har levt. Jag har fyllt så gott som hela Paninis Euro -88-album, jag har ätit upp en hel "Sitting bull", ett kilo biff, på det utsökta brasseriet Texas smokehouse.

Och det här som jag har skrivit nu, det är det bästa som någon har skrivit på Whoa.nu på 30 år.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-13 02:06
hahaha fett bra ^^
Toastare

2008-12-13 03:28
6-12-5-23, nej läs igen..

BazzokaTooth, haha touché!

2008-12-13 09:16
"Som en liten pojke hade jag det mycket svårt, 50-talet var en svår tid för begåvade negerpojkar. Så jag var mer inne i Astrid Lindgrens litterära värld än i den svåra verkligheten. I Astrids sagovärld kunde jag läsa om situationer som liknande mina egna." Björn refererar här till att han en tid under sin uppväxt skall ha blivit kallad neger för sin då svullna läpp.

Ingen aning om vem denna människa är, så jag googlade lite. Gick in på youtube för jag ville se denna man i action men det fanns inte så mycket där. Finns det mer videomaterial med den här mannen?
One chapter a day

2008-12-13 10:10
Bazooka Tooth! HAHAHA!

Han är lite som tjejjen i SNL som alltid ska vara värst. Fast mer välformulerad...

Toastare

2008-12-13 12:13
Toastare

2008-12-13 12:14
Toastare

2008-12-13 12:15
Toastare

2008-12-13 12:16

2008-12-13 12:58
Tack, kollat igenom dem redan. Tänkte om det fanns mer än de 13 där.
One chapter a day
Toastare

2008-12-13 13:01
Zoned, de jag postade var inte för dig.. det var för att dela med mig av några godbitar.

Björn Ranelid momentsen är helt enkelt som de godaste bitarna i chokladasken, det finns för få av dem och man får njuta av de som finns.

2008-12-13 13:15
Oj sorry. Måste ha missuppfattat när ditt inlägg började med "Zoned,". My bad.
One chapter a day
Toastare

2008-12-13 13:34
Zoned, du förstår vad jag menar om du går och tvättar bort tonårsironin...

2008-12-13 15:14
han borde bli diktator över sverige.

2008-12-13 15:15
Hit me were it hurts..
Nej men för att citera mig själv då, eftersom det verkar blivit missförstånd.

Gick in på youtube för jag ville se denna man i action men det fanns inte så mycket där. Finns det mer videomaterial med den här mannen?

Med det menade jag ifall det fanns något annat, eftersom jag uppenbarligen sökt på youtube redan. Så att länka till en sökning med "Björn Ranelid" på just youtube kändes kanske lite onödigt. Riktigt så dum är jag inte, även fast jag inte är 28 och världsvan.

Försökte vara ödmjuk och tacka ändå..
One chapter a day
Toastare

2008-12-13 15:50
Zoned, jag är absolut inte världsvan.. tycker inte länkning är ett tecken på världsvana. Jag ursäktar att jag länkade, trodde det var mer än 13 videor i min länkning men svenska youtube är inte up and running än märkte jag. Men 7 klipp med björn Ranelid är som 1000 klipp med små gulliga barn som slår sig.

2008-12-14 15:49
Är det Felix Herngren som gjort Karlshamns-reklamen? "Nu har jag en känsla som inte ryms i kroppen!" är ju briljant Ranelid-parodi, just som man inte kan känna sig riktigt säker på om det är reklamskaparens skämttext eller om Ranelid faktiskt skrivit det själv...

2008-12-14 22:14
Bountyboo, Zoned: Ni har lingonveckan båda två eller?
BAHA!

2008-12-14 22:27
Claro!
Lär dig att så är alltid fallet när en tjej ifrågasätter något eller inte beter sig som ett snällt litet rådjur.
One chapter a day

2008-12-14 22:27
Alltid. Inga undantag.
One chapter a day

2008-12-14 22:30
ohhh spanish, duktigt :)

Det var skämtsamt menat, men alla har vi inte samma humor.....lätt att glömma ibland!
BAHA!

2008-12-14 22:36
Haha ja mycket.

Förlåt, glömde smileyn nu igen. Ironi min vän.
One chapter a day

2008-12-14 22:38
Ironi är det bästa....
BAHA!

2008-12-15 12:49
Jag minns att jag laste en kronika som han skrivit i Dagens Arbete, dar han beskrev utforligt att det ar orattvist att sangare, stjarnor och "b-skadisar" har hogre lon an forfattare - zé payroll's a bitch. Men sjalv sa smygskryter han om sina framgangar, sadar i forbigaende. Han ar en riktig whiner, puh-lease, han skriver minst tva nya bocker om aret, varfor ska han bitcha?

2008-12-15 13:18
var pratar man den där typen av skånska egentligen? låter ju helt sjukt.