SOC - Förstör drömmar och framtidsplaner?
Tjena, jag har en kompis som på Söndag kommer bli flyttad till GBG till fosterfamilj på SOC's begäran, men när vi snackade över MSN och jag undrade hur det kommer gå med go-carten i GBG, då han är duktig och ligger 3a i hela Östergötland och är även sponsrad så kom han på att han kanske inte blir flyttad för att SOC då förstör hans framtidsplaner och utbildningsplaner eller vad man ska kalla det. Han sa att hans sponsor försvinner om han byter klubb, och även 3e placeringen försvinner ju då. Plus att det bara fanns ett lag eller inget lag alls i Göteborg så att han inte skulle kunna fortsätta, och då hans drömmar alltid varit att bli Formel 1 förare förstör dem väll hans utbildningsplan och så? Det var vad han sa och jag undrar om det stämmer? (Inlägget ändrat av greggan 2008-12-03 00:03:56)
behöver ingen signatur, ni alla vet redan vem jag är.
Ja det gör dom men det skiter dom i
Förstår tyvärr inte hur det ska hjälpa honom att bli något som vuxen...SOC hjälper inte =/
Iofs så krävs det sjukt mycket (och för sällan) för att man ska bli placerad så det finns ordentliga skäl för det?
DIF!
@ Anenkefali; Nej, jag förstår inte hur dem tänker, dem fuckar allt för han, allt kommer bli sämre nu och han kommer förmodligen sköta sig mindre då det inte finns särskilt mcyket att leva för nu. @ bob; Skälen var att han var bråkig och att föräldrarna inte hade kontroll i hemmet, att han rymde osv. Men varförr så jävla långt bort!? Jag tycker dessa skäl inte är tillräckliga för att förstöra en persons drömmar och liv ?
Det är klart att de har go-kart i göteborg och är han så duktig lär han väl kunna få ny spons. Tanken med att de flyttar honom så långt är väl för att de vill att han ska få en nystart och kunna bryta gamla rutiner lättare. Det är såklart skitjobbigt i att inte ha nån makt över sitt eget liv i den åldern men det är väl bara att hoppas att han får en bra fosterfamilj då.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
GBG ligger en fotbollsspark från Malmö som är känd för sina laglydiga invånare.
För det första måste det väl finnas nån form av go-cart här i Göteborg och för det andra så tror jag inte soc, eller någon för den delen, räknar det som en framtidsplan att åka go-cart när man är 14..
va?
Det känns jobbigt nu självklart, men kanske kommer det nått gott utav det i slutändan. Soc som inte är kända för att ta tag i saker har antagligen en anledning till att man flyttar honom. om det är rimligt eller ej att flytta honom till götet kan ju inte jag/vi avgöra utan vi får hoppas att dom bedömt att situationen nu är så allvarlig att en flytt till götet är befogad!
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Men herre gud, han är 14, han har inte gått ut grundskolan, klart ungen måste flyttas på så att han kan börja på nytt.
GBG ligger en fotbollsspark från Malmö som är känd för sina laglydiga invånare. Hahahaha. Ironin hägrar.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
kan man försörja sig på att köra go-cart?! jag trodde att det var något som rika barn gjorde på sina födelsedagar :)
finns väl en anlöedning varför chippen ska flyttas
Dom dagarna är förbi...
Hur skulle du ha gjort då om du satt på socialkontoret? Socialen vill INTE fosterplacera ungdomar, och det är OFTAST den sista åtgärden. Och om din kompis nu tycker att socialen förstör hans framtid kanske han ska titta tillbaka på sitt liv och se vad det var som han gjorde fel. Hade han inte varit bråkig och rymt hemifrån eller vad det nu är han har gjort hade han ju kunnat bo kvar hemma hos sina föräldrar och fortsatt att åka go-cart. Man får fan ta ansvar för sitt eget liv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Negative sluta vara positiv
Kaneida yes sir!
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
soc gräver bara djupare gravar än man redan själv ligger i.tror dom har någon slags pol på deras kontor där dom tävlar om en resa till paradiset om dom kan försöra så många själar som möjligt,.,.,.
csavargo från ruff runkers
Demento P22 Säger inte att jag har rätt men som jag förstått saken är det kanske ett 10tal som kan försörja sig på att tävla i go-cart i sverige. Sen för att tävla i go-cart innan evetuell spons så behvöer du dock rika föräldrar.
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
hur kan folk säga att hela killens framtid är förstörd pga socc? tänk till lite i detta fallet för fan....
BAHA!
Soc brukar förstöra för folk i vanliga fall, men när dem krossar en 14-årings drömmar om att bli formell-1 stjärna genom att köra go-cart så tycker jag att dem gör honom en tjänst.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Jag bara undrar. Hur förstör socialen liv? Hur skulle det livet se ut om inte socialen fanns? Hur många av er har ens haft kontakt med socialen och inte leker svårta ghettoungar på whoa?
det roliga är ju att folk uttalar sig om pojkens liv och framtid utan att veta skit om honom. det enda ni vet är vad MC-VillE säger, och hans påståenden verkar lite partiska...
ja och med det i ryggen samt det faktum att det krävs en hel del innan socialen går in och flyttar ett barn så är det ganska rimligt att anta att det finns goda skäl till att flytta honom.
DIF!
Anii, jag har haft kontakt med dem,ett flertal gånger faktiskt, jag vet även folk som blivit fosterplacerade/osv här och var i landet, och är värre än vad dem var när de åkte in på hemmen Dock har Socialen i min kommun bara en tendens att antingen ge upp på folk eller skicka dem på 20tal fosterhem/osv. finns många som bytat fosterhem fram och tillbaka de senaste 6-7åren så vad jag vet så skulle världen vara ungefär exakt samma för de flesta, fast de inte har behövt pissa så mycket/sitta på möten och säga " jag är ledsen och de ska inte hända igen". om och om igen Detta är dock bara byggt på mina erfarenheter av socialvården
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Jag tycker det är skumt att SOC skickar honom till en så pass stor stad som GBG. Inget illa mot GBG jag bor själv här, men det känns nästan som att ifall man skulle placera någon i fosterfamilj så skulle det ske i en småstad eller ett litet samhälle som typ Vaggeryd i småland eller nåt liknande. Eller har jag bara kollat på för mycket film? :) Jag hoppas att det löser sig för din vän.
If you could reason with religious people there would be no more religious people.
Det primära är väl att få barnet bort från en omgivning som påverkar denne negativt som missbrukande/våldsamma föräldrar eller kriminella kompisar t.ex.
DIF!
Dom stoppar kidsen där det finns folk som är villiga att ta emot stökiga ungar. Det är nog inte så många som ni tror som är sugna på att göra det :) Soc får inte upp ögonen för en person utan anledning. Denna killen har troligtvis goda själv att flyttas. Troligtvis spelar pojkens föräldrar en ganska stor roll i det som hänt. Soc försöker troligtvis bryta killens negativa trend på ett tidigt staduim och försöker få honom att bryta med det som är dåligt för honom, byta miljö osv. soc gräver bara djupare gravar än man redan själv ligger i.tror dom har någon slags pol på deras kontor där dom tävlar om en resa till paradiset om dom kan försöra så många själar som möjligt,.,.,. Wow, mustigt uttalande för en 27(!)åring...
http://www.earforcefm.blogspot.com
Får man fråga vart i GBG han ska flytta? finns en hel del ställen som lär förstöra hans framtid om han nu redan är bråkigt och skit... sen Go-Karting i Majorna är väl rätt så stort? sen slutligen till soc. de skiter i allt och alla i stort sett.. they're in dat bitch fo teh möney eller nått.. vette fan.. jag, min bror och min syster blev splittrade helt trots att det hade varit billigare och bättre för oss tre att hamna på ett och samma ställe, men nej, det gick inte. Sen när "det mesta" hade fixat sig och vi (teoretiskt) sett skulle kunna flytta ihop igenom med min fader så gick inte det heller sa soc. fuck em! .. helt rätt av dom som lurar staten och får cash money av soc. word på den mustiga 27åringen!(orkar inte scrolla upp)
Get Random!
KinG-Phil. nu vet ju jag inte nånting om er specifika situation, men kan det inte vara så att det inte var någon som kunde ta emot 3 syskon samtidigt? Att de som jobbar inom socialvården skulle göra det för pengarnas skull är bara trams med tanke på hur dåligt betalt de har i förhållande till hur lång deras utbildningar är och hur mycket oförtjänt skitsnack de får ta i mot.
DIF!
brukar väll också ligga lite i att föreldrarna har kontaktat soc eller skolan, päron har ju också nåt att säga till om och göra, eller?
saaaru..
Det beror ju på, föräldrarna kan ju även vara ur stånd att kontakta någon eller något. Läs horsare, grava alkisar eller grovt kriminella. Annars finns det en hel del fall där föräldrar säger: Ta ungen, vi kan inte ta hand om honom/henne längre / Han/hon är för krävande, vi orkar inte längre. Jag försöker inte sitta och försvara vad sockärringar har gjort. Men jag vill bara påpeka att många beslut görs av en anledning och man gör alla beslut kanske inte blir perfekta, som i alla andra yrken. Det är jävligt svårt ska ni veta eftersom den mänskliga faktorn finns överallt. Fuck, ett svårt yrke jag har gett mig in på..
http://www.earforcefm.blogspot.com
dom ger iaf cash =)
Ja, man sitter ju på ett socialkontor för att man vill ha pengar, eller? Knappst. Jag betalar runt 260,000 kronor för att utbilda mig tilll socionom. Tro mig. Jag gör det inte för pengarna, utan snarare för att kunna hjälpa umgdomar som har det som trådskaparens vän. Om han är bråkig och rymmer hemifrån så mår han förmodligen inte bra, och de insatser som socialen tidigare har försökt med har väl uppenbarligen inte fungerat för vännen.
Göteborg kommer göra honom vuxen fortare än han hinner säga tonårsakne Finns ju möjligheter att fortsätta sitt motorintresse i göteborg med. Finns ju massor av eu-mopeder som behöver S.M.S:as. Soc vet hur man förvandlar killar i tidiga tonåren till vuxna män. Om inte annat borde han vara tacksam
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
Tack för alla svar! Nu säger min kompis att han kanske inte ska flyttas ens för att nån på polisen säger att föräldrarna och barnen/barnet måste vara i samma stad om barnet flyttas om barnet är under 15 år, vilket han är. Tack för alla svar, uppskattas!