I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är du beroende av Internet?

Övrigt - Blandat

   
Rappare

2008-12-01 15:55

Är du beroende av Internet?

Jag är på termin 3 på socionomprogrammet och håller på att skriva min b-uppsats och ämnet jag har valt är Internet Beroende. Jag har gjort en enkätundersökning på mitt universitet men nu söker jag intervjupersoner, därför skapa jag denna tråd.

Kimberly Young utformade 1996 kriterier för att bli klassad som internet beroende, dessa är de nedanstående. Det du ska göra är att svara Ja eller Nej om påståendet stämmer på dig och ifall du svarat Ja på fem av dessa åtta är du i farozonen för att vara en internet beroende.

1. Du ser fram emot att få koppla upp dig mot Internet.
2. Tiden du använder Internet har ökat i omfattning sen du först kom i kontakt med internet
3. Du har försökt att minska din internetanvändning men misslyckats
4. Du känner dig illa till mods när du inte får använda internet i den omfattning du föredrar
5. Du har riskerat att förlora en relation, anställning eller påverkat din skolgång negativt på grund av internet.
6. Du har ljugit för någon om omfattningen av din internetanvändning
7. Du har användt internet för att rymma från problem i ditt liv
8. Du förblir kvar online längre än först plannerat

Min undersökning ska innefatta intervjuer över chatt klienten MSN, allt kommer ske konfidentiellt och bara användas för forskningens syfte. Om du svarade Ja på fem eller mer av de 8 påståendena ovan och vill bistå min forskning med en intervju så adda mig på:

[email protected]

Detta skulle uppskattas tusentfalt eftersom jag upplever det svårt att hitta relevanta intervjupersoner och tänkte att internet skulle kunna vara ett sätt att hitta min målgrupp. Jag hoppas att få höra från dig.

MVH Andree Eriksson

(Inlägget ändrat av Rachel 2008-12-01 18:24:29)

facebook.com/idiomatisk - fan page