I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

crooks & castles storlekar ...

Övrigt - Blandat

2008-11-29 13:45

crooks & castles storlekar ...

någon som har koll på om crooks & castles har "stora" storlekar? I jämförelse med t.ex LRG, där jag kan ha small i jackor och medium i t-shirts. (drar även 30 i jeans, så jag är en liten snubbe, 1.73 lång och 70 kg tung).

har siktat in mig på en crooks- jacka och det vore ju tråkigt om man får hem en i fel storlek (även om det såklart aldrig går att utesluta så länge man inte får prova plagget).

nån som har erfarenheter, eller kan tipsa, skriv gärna.

2008-11-29 14:34
mitt intryck är att dom är ganska små i storlekarna.. har en tjocktröja som förvisso är ganska stor på mig, men jag är ju dock bara 175 lång och ganska smal, och den är XL. så jag tror att dom är mindre i storlekarna än lrg. har L på min L-R-G läderjacka tex..
Västkust Rockerz

2008-11-29 14:34
vette fan om det va till någon hjälp, men men..
Västkust Rockerz

2008-11-29 15:57
Crooks varierar lite i storlekarna på sina t-shirts beroende på kollektion vad jag har märkt, men generellt är de i likhet, storleksmässigt, med LRG. Deras hoodies är lite kortare i midjan än andra märken, så gå upp en storlek om du är lång eller gillar lite längre hoodies.