Relationer-jämföra sig med ex?
Okej, jag har träffat en kille som jag verkligen gillar och jag vet att han gillar mig lika mycket. För 1 år sedan tog det slut med en tjej som han hade varit med i 2,5 år pga att hon var otrogen, och hon håller fortfarande på och hör av sig genom sms,mail och på msn trots att han sagt till henne att han verkligen inte vill vara med henne och han tycker att hon är ett psykfall som stalkar honom. Alltså, han vill inte ha något med henne att göra och tycker att hon är sjuk i huvudet, men nu till mitt lilla problem: Jag vet vem tjejen är eftersom hon är bekant med en av mina bekanta och nu jämför jag mig med henne! Först när jag såg henne tyckte jag inte alls hon var speciellt söt, inte ful heller för den delen, utan bara en random tjej. Nu helt plötsligt tycker jag att hon är skit söt! Och hon har ett mycket bättre jobb än mig och då känner jag mig i underläge där. Varför gör jag så?? Jag vet ju att min kille är över henne och inte vill ha nåt med henne att göra utan vill vara med mig, så varför plågar jag mig själv?? Är jag knäpp i huvet eller finns det nån som känne rigen sig i det här och gör nåt liknande?
it wasn´t me
Jag tror det där är rätt vanligt. Det blir som "hon var först" och så känner man sig att man måste leva upp till nåt. Men egentligen så är det bara så himla fjantigt fast man tänker det ändå. Kanske beror på avundsjuka från din sida eftersom de var ihop rätt länge. Och är man det känner man varandra så bra och tycker förmodligen om varandra en hel del... Men vadå han är ju över henne som du säger och det finns ju en anledning att han är med dig nu och inte kvar med henne. Egentligen borde du sluta tänka såhär och istället koncentrera dig på vad du och killen har, inte vad hon besitter för egenskaper. Alla förhållanden är ju olika så det går ändå inte att jämföra sig med någon.
One chapter a day
Dåligt självförtroende? osäkerhet?
Precis.
One chapter a day
Japp, dåligt självförtroende skulle jag gissa på. Inte nödvändigtvis att du hatar ditt utseende men brist på lite av det så händer lätt sånt där. Jag har nog aldrig jämfört mig med en pojkväns ex, trots att jag ibland haft dåligt självförtroende men jag antar att sånt händer ibland. När du får upp såna tankar, försök bara att slå bort dem. Efter en tid tror jag nog att man bara skiter i det.
Det sköna är dock att du tror att din pojkvän tycker om henne mer för hennes utseende, samt jobb. Bara det säger ju något om vad du värderar. Tror nog du vinner ganska lätt sålänge du inte är otrogen. Men det är väl inte så ovanligt att man jämför sig själv med andra? Det är väl inget onaturligt egentligen.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Jag menade så klart inte att du tror att han tycker om henne mer, men av det som framgår i Topic så jämför du dig själv med hennes utseende och jobb. Och det, tycker jag, är rätt sjukt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Jo jag vet att det är sjukt, och jag vet inte varför jag håller på såhär för jag tycker ju själv att det är jävligt jobbigt att hålla på och jämföra sig. Men jag tror att det har att göra med mitt dåliga självförtroende, för som sagt, han är med mig nu och svarar inte ens henne när hon hör av sig, så vafan är mitt problem? Jag hoppas jag kommer över det här snarast.
it wasn´t me
Azziz F21 Menar du att jag har brist på utseende? =)
it wasn´t me
Gör allt hon inte gjorde i sänghalmen så spelar det INGEN roll om hennes lönekuvert (inte för att det gör det annars) är tjockare. Sen kan det ju spela roll att han är tillsammans med DIG och INTE henne men vad vet en dansk i dessa tider.
QteePie: haha oj blev lite fel där :D brist på självförtroende alltså!
Du kanske egentligen inte litar på honom. Jag menar, jag skulle tycka det var konstigt att hon fortsätter höra av sig till honom hela tiden trots att han hela tiden skiter i att svara............
Man behöver väl inte vara polare för att suga av en bög?
hehe schysst major-sabeltand.......daywrecker för henne!!!! ge henne en paranojja joint också sen är hon nog kittad för helgen
Den kvinnliga genen skulle jag gissa på.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Bättre att du jämför dig med henne än att du jämför din snubbe med ditt ex =)
Kommer aldrig jämföra mig med någons ex, eftersom det tog slut mellan dom så måste det betyda att den andra var ett svin.... så jag vinner och jag är bättre än någons ex! ;D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Soul_Almighty Jo för att om det tar slut mellan några så betyder det per automatik att killen var ett svin? Då lär du vara ett svin med..
my name is xelly smelly
Xelly: Du missa nog lite ironi där i.o.m smileyn, men det är oki...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Soul_Almighty Okej jag förstod att sista delen av ditt inlägg var smått ironiskt, men att hela inlägget är ironiskt bara för att man har en smiley i slutet av de var något nytt så du får ursäkta mig då :O)
my name is xelly smelly
en vild gissning, hans ex är en speciell person, som tar plats och som är lätt att tycka om initialt? det är lätt att känna sig underlägsen sådana personer är min erfarenhet. men tänk såhär: du gillar din pojkvän, din pojkvän gjorde slut med sitt ex. din pojkväns ex gjorde bort sig och får aldrig din pojkvän. således är du redan bättre än din pojkväns ex i hans ögon och du behöver därför inte jämföra dig med henne. berätta hur du känner för din pojkvän men låt inte svartsjuka döda ert förhållande för då har du också gjort bort dig.
min pojkvän har varit ihop med en tjej som jag själv tycker är snyggare och roligare än mig. hon håller säkert på med coolare jobb också. tjänar säkert mer pengar. så jag känner igen mig, förutom att jag aldrig tyckt att det varit särskilt jobbigt. känns skönt att medelmåttan (jag) äntligen vunnit.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
Inte för att poopa eller så, men hur kan du veta att han gillar dig lika mycket som du gillar honom?
Bull o va en medelmåtta när man tänker efter...skönt o veta att varje gång man går in i ett förhållande kommer man vara den coolaste o roligaste pojkvännen kvinnan haft högfääääääääääääääääääärd
Det där med att hans ex hela tiden hör av sig vet jag hur det känns. Fast då var det ombytta roller, (min flickvän hade en snubbe som ringde och skrev hela tiden till henne på msn och sms som jag tror hon har haft ett förflutet med) så man vart ju lite misstänksam. Hon sa att hon inte ville veta av han osv. Sen för en vecka sen så fick reda på att hon varit otrogen med han bakom min rygg, eller dom har typ skrivit att dom vill knulla med varandra över msn osv. Så nu är mitt 1 års förhållande slut, jag älskade verkligen den tjejen, hon sa till mig hela tiden att jag kunde lita på henne men visst, snacka om att man är ett fån som inte har fattat nånting. Och denna vecka fick jag reda på att dom skulle träffas så nu känns det bittert. :( Inte för att jag tror att din pojkvän är otrogen men så trodde jag om min flickvän också! Life´s a bitch.
Live Hard, Die Young
Fan vad mkt sånt här tjejer tänker på hela tiden.. Det kan väl inte vara särskilt konstruktivt? ^^ Slappna av, if it's meant to be it's meant to be.
Inte för att poopa eller så, men hur kan du veta att han gillar dig lika mycket som du gillar honom? EmCi_Emm F20 : HAhAHAhahAHAhhahA!!
EmCi_Emm F20 För att han är helatiden den som kommer med kärleksförklaringar medans jag inte säger så mycket.
it wasn´t me
Graffare
2008-12-02 19:32
är han över henne eller över henne?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Så du antar att han gillar dig lika mycket som du gillar honom för att han överöser dig med kärleksförklaringar medans du är tyst? Det klingade inte rätt :(
EmCi_Emm F20 how u figure that one?
it wasn´t me