I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

HipHop Frågor

Övrigt - Blandat

2008-11-27 10:23

HipHop Frågor

Ok här kommer en fråga till alla i världen.

Jag håller på med ett skolarbete om HipHop och vill ta reda på vad folk tycker om den musikstilen och varför?

vad tror ni kommer att hända med HipHop i framtiden, tror ni det kommer att dö ut?

tänkte att det är bättre och göra en tråd inom detta eftersom att här kan folk ta god tid på sig att uttrycka sig.

Som det är nu så är HipHop den mest nedvärderade musikstilen som finns där ute, så snälla ta god tid på er att svara på dessa frågor.

MVH///killic

What??? WHAT DID U CALL ME!?

2008-11-27 10:34
och vill ta reda på vad folk tycker om den musikstilen och varför?

Bra musik e bra musik, oavsett genre. 90 % av all rapmusik som släpps e ju skit enligt mig men det som är bra är ju golden!
Kommer fortfarande ihåg när jag hörde N.W.As gangster gangster första gången. Det gick nästan för mig.

vad tror ni kommer att hända med HipHop i framtiden, tror ni det kommer att dö ut?

"Dö ut" kommer hip hopen aldrig göra, men ändras gör den ju hela tiden, precis som all annan musik.

Som det är nu så är HipHop den mest nedvärderade musikstilen som finns där ute

Stäng av MTV.

2008-11-27 11:18
Du tar mycket för givet när du ställer dina frågor, du bör utveckla och delvis komma på nya frågeställningar.
Du tar tex för givet att HipHop den mest nedvärderade musikstilen som finns där ute! Vem påstår det här?
Gå mer på djupet för hiphop isig är nog ett för stort ämne för att göra ett skolarbete på!
Beror självklart på ämnet osv.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-11-27 12:03
"Som det är nu så är HipHop den mest nedvärderade musikstilen som finns där ute" .. jag förstår verkligen inte vad du menar.. menar du att hiphop är underskattat? eller att det är nedvärderande? mot vem..? kvinnor?

I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac

2008-11-27 12:38
vad folk tycker om den musikstilen och varför?
Alla har olika smak, vissa gillar folk som skriker som om dem har spikar i tårna, jag gillar en människa med bra röst som pratsjunger över hårda trummor. Det jag älskar med hiphopen är texterna. Jag, som själv är rappare, vet att man spenderar mycket tid på hur texterna är uppbyggda, om det rimmar bra etc. Så jag lyssnar alltid på texten mer än beatet eller flytet.
Fast så är det väl i alla musikstilar, att texten är viktigast...

Ingen musik dör ut, men förändras, som sagt av matadåren. Men vissa smågrenar i hiphopträdet kan ju dö ut. Vissa grenar kan ju ta över mer än de andra, och till slut kan nog en gren vissna. Men det finns inom alla grenar några som vill behålla den sortens rap. Boom bap-rappare vill inte byta till monotona south beats, grimeare tänker inte göra renare och segare beats, horrorcore ska ha kvar sitt mörka ljud.

2008-11-27 14:16
Jag håller på med ett skolarbete om HipHop och vill ta reda på vad folk tycker om den musikstilen och varför?
För att dom säger roliga saker oftast, och saker som får en att skratta är bra skit. Sen är det ett + med snygga beats

Hiphop är redan så död den kan bli, artisterna blir bara sämre och sämre. Finns ett fåtal artister som är värda att lyssna på men resten kan dra åt helvete.

fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Producent

2008-11-27 14:28
FAIL du stavar hip hop fel
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-11-27 14:34
att hiphop är den mest nedvärderade musikgenren var fan det dummaste jag har hört, kolla på satanistisk dödsmetall å skit, DÄR snackar vi föraktfull musik förfan. lol
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-11-27 17:37
fyra: nu var frågeställningen på svenska så det var du som failade.. även om han kanske inte behöver använda versaler mitt i ett ord
AIK

2008-11-27 19:46
Filbunke: det jag menar är att hiphop är grymt underskattat av dom flesta människor som inte förstår sig på hiphop, alltså folk kan lyssna på en hiphop låt o bara tycka att det låter bra o låter hiphop, hiphop handlar om att kunna uttrycka sina känslor, frustration, rädsla, ängslighet och ångest som livet försatt en i, det är själva grunden till hiphop och allt det har börjat underskattats, ex: (50-cent - Candy Shop) den har ju ingenting med nåt utav dessa grunder att göra, absolut inget alls, men ändå klassas det som en hiphop låt? eller kan det vara jag som missförstått det hela eftersom att hiphop kanske har utvecklats?

2008-11-27 20:48
i like turtles

2008-11-27 23:09
hiphop handlar om att kunna uttrycka sina känslor, frustration, rädsla, ängslighet och ångest som livet försatt en i, det är själva grunden till hiphop och allt det har börjat underskattats, ex: (50-cent - Candy Shop) den har ju ingenting med nåt utav dessa grunder att göra, absolut inget alls, men ändå klassas det som en hiphop låt? eller kan det vara jag som missförstått det hela eftersom att hiphop kanske har utvecklats?

hahaha, det är förfan det ALL musik handlar om, inte bara hiphop :D lol..
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-11-27 23:13
killic P17
en musikgenre definieras av hur musiken låter, inte vad texterna handlar om. du har missförståt allt och hela ditt inlägg är gay
Är du någon slags bög. eller?
Producent

2008-11-28 17:23
Headz_Up äsch det stavas hjiphöpp
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-11-28 17:54
killic: hur kan du ens påstå att hiphop skulle vara underskattat? Det tillhör dom populärare av genrer idag. Finns massa annan musik som inte alls har samma spridning och uppskattning som hiphop har, så du har ju inte ens nån poäng med ditt påstående.

är det kanske du som ur ett rent personligt perspektiv känner dig missförstådd i dina stora byxor och sneda keps?

2008-11-28 18:48
i like turtles

HAHAHA

Du borde gå in mer på vad olika generationer anser om hiphop (skiter i hur det stavas)
Och sen gå in på varför det är skillnad osv, jävligt OBV-svar men det är bättre för själva arbetet iaf!
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-11-28 20:33

Hiphop kan vara sjukt djupt, det är det roligaste med genren. När man hör Killah Priest eller GZA göra en liknelse till nåt begrepp man inte hört förut kanske man kollar upp det och får en ny förståelse för texten osv osv.

Hiphop kommer inte vara MTVs favorit så länge till. RnB och variationer därav kommer att ta över. Hiphop kommer att bli mindre populärt, men dö ut är att säga för mycket. /Personlig profetia.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-11-28 21:00
vad folk tycker om den musikstilen och varför?

Jag är en person som gillar när folk "skriker som om dom har spikar i fötterna" eller vad nu någon kallade det här ovan. Ogillar HipHop starkt, finner inget tilltalande i att lyssna på en person som pratar till rytmen av trumljud skapade i ett program

Hiphopen har många anhängare, ser inte varför den skulle dö ut?

2008-11-28 22:42

Jobbig fråga. Om man börjar med att analysera själva musiken kan jag jämföra rap med sång, jag föredrar rap eftersom jag gillar rytmik. Sångare skiter egentligen i rytmiken utan vill bara skryta med sin röst, tråkigt tycker jag. Sen gillar jag hiphopens kultur, den har bidragit till mycket i vårat samhälle och för våra unga. Kulturen är för mig nästan viktigare än själva musiken, hiphopare är överlag sköna människor som har koll på vad som försigår omkring dom. Sen brukar dom ha bra weed... :P

Nej, men den kommer utvecklas. Redan idag ser vi ju massor med förgreningar under hiphopen som t.ex Grime och Crunk är ju stora musikstilar som baseras på hiphop. I framtiden tror jag det blir mer sådant. Men det är bara att titta på den rapmusiken som är spelas idag jämfört med den som kom i gryningen av musikstilen. Jag menar, Lil Wayne påminner ju inte så himla mycket om Grandmaster Flash and the furious five.

Som det är nu så är HipHop den mest nedvärderade musikstilen som finns där ute, så snälla ta god tid på er att svara på dessa frågor.

Nedvärderande? I love bitches.

Nämen ärligt talat, som tidigare talare skrivit redan så tycker jag du ska stänga av MTV. Om du lyssnar på riktiga hiphopare så är dom inte alls nedvärderande. Och 50 Cent och det gänget som stoppar in lite tjejer som får skaka på rumpan i deras videor är egentligen inte värre än Gene Simmons som hade 40 meters kö med alla dom groupies som han skulle ha sex med efter konserten. Eller Paul McCartney som hade enligt rykte sex med 4000 tjejer under sin karriär.
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-11-29 01:22
Filbunke: den hiphop som sprids idag är bullshit, ok med detta syftar jag inte på all hiphop idag, utan att jag syftar på alla stora kända rappare från USA som drar ren bullshit som ändå klassas som hiphop, ja det finns många rappare där ute som drar riktig hiphop ex: Ken Ring, LTR, CR (som tyvärr splittrades för ett bra tag sen)

elitz: det ska jag checka, tack för tipset.

Batrat_XL: tack så mycket för att du tog din tid, du var typ den enda med vettiga svar...

jag lyssnar på riktiga hiphopare och dom är inte nedvärderande, 50-cent drog jag bara upp som ett exempel på att han faktiskt har lagt upp en fel leverans av hiphop men ändå klassas hans skitiga ass shake videor som hiphop... och det är inte bara MTV som gör detta, alla skivbolag o reklamer som dras på TV, om att man ska köpa den nya hiphop skivan som innehåller 50-cent o andra bullshit artister, vilket innebär att folket som köper skivan har fått en helt fel insyn på vad hiphop egentligen är

2008-11-29 02:46
Jag lyssnar på hiphop för att få bränsle till mina aggressioner, samt för att få min snedvridna kvinnobild bekräftad.

Folk gillar inte musikstilen så mycket tror jag eftersom det bara är kriminella och prostituerade som lyssnar på den.

Nej hiphop kommer inte att dö ut så länge det finns brottslingar o så

2008-11-29 02:55
Unfuckwithable: vadå bara för att kriminella o prostituerade som lyssnar på hiphop? och vadå kmr inte att dö ut så länge det finns borttslingar?... det e liksom inte bara brottslingar som kickar till hiphop...

2008-11-29 03:09
Killic

aha okej.. det visste jag inte.. sry har lätt för o ha fördomar..
men du är väl G? du har kepsen bakofram va för att folk ska veta att du säljer weed..

2008-11-29 03:10
killic P17

Jo det är verkligen bara brottslingar, vetenskapligt bevisat..så lyssnaru på de vet du vad som kommer hända i framtiden..

2008-11-29 05:13
ar inte vitmakt musik en aning mer nedvarderande? ett javligt konstigt pastaende.. Om du skall gora ett arbete om hiphop kan det vara en god ide att faktiskt lyssna pa olika typer av avhiphop forst.. som nagon sa tidigare, STANG AV MTV
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-11-29 16:32
Unfuckwithable: nej jag har inte kepsen bak o fram för att visa att jag säljer weed, allt jag försöker ta reda på i denna tråd är vad folk tycker om hiphop o varför? om du nu inte förståt det så är du rent av dum i huvudet som kmr hit o försöker trycka ner folk med dina usla kommentarer...

2008-11-29 16:38
Rastasite: man ska inte tro på allt man hör i livet, du är ju 19 år, borde inte du förståt det vid detta tillfället?

2008-11-29 17:13
killic P17

Men redan vid dina 17 år fyllda borde du inse ironi!

2008-11-29 17:21
Rastasite: my bad :P

2008-11-29 20:50
Främligsfientlig musik tycker jag är den mest nedvärderande musiken idag/igår/imorgon.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-29 20:56
Och angående ditt projektarbete, Tänk på vad du har för syfte med ditt arbete. Varför vill du veta vad folk tycker om hiphop? Vad ska du göra av informationen sen? Sammanställa i ett word dokument? Och vad får man då ut av allt material som du har samlat ihop?

Och om du ska få seriösa svar så borde du skriva ned bättre frågor. Du kommer då förmodligen få mer utförliga svar och det blir lättare för dig att se mönster i informationen. Du skulle kunna försöka se vilka människor som faktiskt lyssnar på hiphop genom att ställa frågor som vad folk gör på fritiden, om du studerar/jobbar. Vad studerar dem/ arbetar dem med i så fall? Höginkomsttagare/åginkomsttagare? Ålder? Vart folk bor. Om folk köper hiphopskivor eller laddar ned? Jag vet itne vad du är ute efter. Men du förstår nog vad jag menar. Sociala frågor skulle jag tycka var intressant.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-29 20:58
Eller spräcka myten om att hiphop skulle vara den mest nedvärderande musiken genom att jämföra kända texter inom olika genrer.

2008-11-30 00:05
och fortfarande.. trådskaparen menade inte att hiphop är nedvärderande, han försökte få det till att hiphop är underskattat av massorna..

2008-11-30 05:29
Sorry, jag läste inte igenom tråden.

2008-11-30 15:42
Filbunke: precis det jag menar ja :)